Amanda ek

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Amanda - 14 maj 2013 22:34

Alla bilder och sånt skickas imorgon, om jag hinner då annars i helgen. Nu har jag suttit och rensat och beskärt i typ en timme och jag har precis ätit upp min middag.. Blir ju så när man är i stallet till 9. Så nu måste jag verkligen sova, vill inget heldre. Så hejdå Bloggplatsen! ;)


/AmAnDa.


Ett smakprov från kameran:

 

Foto: Katja

När: Första helgen med kameran. Andra dagen i grön outfit xp.




Av Amanda - 14 maj 2013 21:22

Hejhej! Pappa köpte en sladd till min systemkamera idag och jag provade den precis, och den funkar! Hur lätt som helst att överföra bilder och sånt. Sjukt skönt! Trodde det skulle va jättekomplicerat. Och jag har tagit upp typ en sjundedel av mitt minne, och jag har 600 bilder typ xd. Också skönt. Ni som väntar på bilder: Ska jag skicka bilderna via Facebook eller mail? Ni kan ju gärna berätta det i en kommentar!


Så ska jag också passa på att berätta om lektionen. Kom precis hem från stallet nämligen ;). Jo lektionen gick helt lagom bra faktiskt. Vi förlorade en kvart på att lyssna på skillnaden mellan en ridlärare och en dressyrlärare och jag fick klart för mig att jag inte ska använda halsförlängare på lektioner, men går det jättedåligt när jag är själv kan jag ta den, men det är en engångs sak. Jahapp.

Acora var duktig men shit va hård hon är i munnen! Det känns verkligen som att jag bär omkring på Acoras huvud och världens tyngsta man med. SKA det verkligen vara så? För mina armar värker, min rygg börjar värka när hon drar fram händerna på mig, och då blir jag automatisk frmåtlutad vilket ger mig ont i ryggen och jag sitter och tänker "detta KAN inte vara rätt". Det är ju en idrott, men att ha ont så ofta som jag har?! Kommentera om du är en smart person som vet vad jag gör fel! ;)

Vi tränade på serpentiner och det gick hyfsat bra. Acora gick på tygeln typ 20% av lektionen. I galoppen gick hon ner mycket en eller två gånger, men mina armar och ben och rygg värkte och jag kämpade för glatta livet att inte dra fram händerna eller bli framåtlutad men jag kan inte ge henne eftergivt utan att ta fram händerna och då blir jag ju framåtlutad xo. Nej här är en som behöver hjälp! 

Sen i galoppen tränade vi på 15 diameters volter. Sen var lektionen slut och jag skrittade av runt galoppspåret med resten av gruppen. Ska säga än en gång att alla i min grupp är så snälla och hästarna är ungefär lika stora och alla är jättesnälla och söta. Tummen upp! ;) (Y)

 

Nu är bilderna uppladdade, gissa vilken blogg som blir spammad härnäst? ;) :)

Och ni som väntar bilder får inte glömma att säga via vad jag ska skicka dem!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 14 maj 2013 15:51

Heej nu är skolan slut, vi hade sista lektionen på Lerbäck. Det var i syslöjd. Och så nu är jag hemma. Jag ska äta, blogga lite, byta om och mobilen måste laddas sen sticker jag till stallet på cykel. Det är tisdagsdressyr ju och det kan va hoppning. Men jag är inte säker ;). Hade varit kul om det är det denna gång, eftersom nästa tis kommer Peter Eriksson och har clinic typ och då är det inga lektioner. Sen nästa tis är sista lektionen jag och många fler kan va med på, för helgen efter det åker Acora tillbaka till AW sporthorses. Så jag hoppas vi hinner med en lektion till, för jag tycker det är så kul att hoppa Acora.

OM 30 DAGAR ÄR DET SOMMARLOV!!!!!!!!!!!!!!

Det var allt jag hade o säga för tillfället.

/AmAnDa.

Av Amanda - 14 maj 2013 12:00

När Hööks öppnar i Lund ska jag köpa kläder till AW ridlägret. Och eftersom det är kläder har mamma, inte lovat, men godkänt att köpa hälften till mig :D. Andra halvan kan jag betala för 500 lappen jag fick när jag fyllde 13. Omg längtar :D :D Det är: 35 dagar kvar alltså 34 till sommarlov! Omg ;D Ska hålla mig till ämnet nudå. 

Detta hade jag tänkt köpa för mina egna pengar: 




Sammanlagt för barnstl: 387 kr

Sammanlagt för vuxenstl: 497 kr

Tror jag ska köpa vuxenstl, XS eller S, då kan jag ha det längre och i och med att jag köpt det sj känns det jävligt surt att växa ur det på ca ett år. Det är ju 3 kr ifrån 500 så jag har ju råd ;). Kommer ju ha månadspengarna också att tänka på så råd kommer jag ha.


Vad jag vill/hoppas mamma kan köpa:


HAha samma saker fast i olika färger. Jao men jag älskar funktionströjorna och behöver dem och samma med T-shirterna (stavning).



Övrigt jag hoppas jag får/har råd att köpa själv:

Skärp, mina ridbyor glider faktiskt ner + snyggt med Bling Bling ;)


Kanske lite att drömma om, men mina nuvarande jeansridbyxor är så sjuuukt små att jag egentligen inte kan ha dem men de är så snygga att jag har dem ändå. Får jag dessa slipper jag gå runt i de tajta och korta..


Tävlingsskjorta i funktionsmaterial, jag har en Jacsonskjorta som också är i det materialet och den är såå liten men såå bra. 

Sist men inte minst. Röd tävlingskavaj från Horze som jag och mamma ska betala hälften av. Hon är redan skyldig mig 300 kr och jag ska betala 324 kr så det är chill ;). Röd tävlingskavaj till röd outfit är perfekt! :D Ska tävla hoppning i denna och förhoppningsvis, eller om mamma går med på det får jag tävla dressyr utan väst så då kan jag ha min svarta eller blå, som blir för små när jag har väst över. Dressyr: Svart Hoppning: Röd. Den blå är liten oavsett men jag tänker spara den ;).


/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards