Amanda ek

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Amanda - 6 maj 2013 15:28

Sitter på busshållplatsen med Katja och väntar på bussen. Vi kom tidigare än vanligt hade bussen åkt. :/

Av Amanda - 6 maj 2013 11:00

SENASTE:

1. Dryck: Bubbelvatten

2. Telefonsamtalet: Alexander.

3. SMS: Katja

4. Sång du lyssnade på: Vet inte, kanske Just Give Me A Reason


HAR DU NÅGONSIN:

6. Dejtat någon två gånger: Nej
7. Har någon varit otrogen mot dig: Nej

8. Varit kär: Ja

9. Förlorat någon speciell person: Nej

10. Varit deprimerad: Antar det

11. Varit så trött att du somnat sittandes: Tror jag inte


 DINA TRE FAVORITFÄRGER:

12. Grön

13. Blå

14. Lila


I ÅR HAR DU:

15. Lärt känna en ny vän: Ja

16. Fått ditt hjärta krossat: Njaa.. När Beauty åkte, ja, annars nej..

17. Skrattat så att du har börjat gråta: Haha ja! :P

18. Träffat någon som förändrat ditt liv: Ja Katja :P

19. Insett vilka som är dina äkta vänner: Yes

20. Fått reda på att någon har pratat om dig: Ja

21. Kysst en kompis: Nääe


BLANDAT:

22. Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Har aldrig haft MSN/har inte..

23. Hur många barn vill du ha i framtiden: Ingen aning..

24. Har du några husdjur?: Ja en katt.

25. Vill du ändra ditt namn: Nepp

26. Vad gjorde du under din förra födelsedag: I skolan sen hemma och lite i stallet.

27. Vilken tid vaknade du idag: Typ 10

28. Vad gjorde du igår runt midnatt: Sov tror jag

29. Någonting som du längtar till: AW ridläger, Hööks öppnar vid Nova, Sommarlov.. Massor av saker! Falsterbo Horse Show med!


31. En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: vet inte

32. Vad lyssnar du på just nu: inget, förutom datorns jobbiga ljud..

33. Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Ja

34. Vad gör dig irriterad just nu: att alla i huset sover förutom jag och det är lite läskigt att va uppe helt ensam även för en 13-åring :P.


OM DIG:

36. Vad är ditt namn: Amanda... Inget efternamn näms!

37. Singel/upptagen: Singeel

38. Stjärntecken: Oxe

39. Kille eller tjej: Tjej

40. Grundskola: Börjar på Lerbäck efter sommaren.

41. Gymnasie: Inget än så länge

42. Högskola: Inget

43. Hårfärg: Nyans av brunt med ljuga slingor (inte färgat)

44. Långt eller kort: Ganska långt, eller mittmellan

45. Längd: Ungefär 1,64 cm.

46. Vad gillar du gällande dig själv: ?

47. Piercings: Inga

48. Tattoos: Inga

49. Höger eller vänster: Vänsterhänt (Y)


DIN FÖRSTA:

51. Operation: Ingen

52. Piercing: Ingen

53. Tatueringen: Ingen

54. Bästa vän: Nämner inga namn men börjar nog på E.

55. Sporten du spelar: Ridning inget annat.

56. Husdjur: En katt :)

57. Vaccination du minns: Ingen haha..

58. Konsert: ingen

60. Alkohol du drack: ingen


JUST NU:

61. Äter du: godis

62. Dricker du: inget

63. Är du på väg att: smsa? ingen

64. Lyssnar du på: inget

65. Väntar du på: att klockan ska bli morgon (L)


DIN FRAMTID:

66. Vill du ha barn: Kanske

67. Vill du gifta dig: Ja

68. Karriär i åtanke: Nepp men helst något med hästar och djur att göra.


VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?

69. Läppar eller ögon: Ögon tror jag

70. Kramar eller pussar: Haha.. Kramar :P

71. Kortare eller längre: Längre

72. Yngre eller äldre: Äldre, eller lika gammal

73. Romantisk eller spontan: ?

74. Snygg mage eller snygga armar: ?

75. Tatueringar eller piercingar: inga, skönhet kommer inifrån ;p

76. Känslig eller inte: Vet inte.. Gärna inte börja gråta för en borttappad penna.. ;P

77. Ragg eller förhållande: ?

78. Bråkstake eller tveksam: Inget av det!


HAR DU NÅGONSIN:

79. Kysst en främling: nej

80. Gjort något sjukt spontant: Vet inte

81. Tappat glasögon eller linser: Nej

82. Haft sex: nej

83. Krossat någons hjärta: Tror/Hoppas jag inte :P

84. Har någon krossat ditt hjärta: Näe..

85. Har du blivit arresterad: Haha neeej!

86. Dissat någon: Kanske lite, på skoj ;)

87. Gråtit när någon dött: Har aldrig varit med om liknande förutom på tv och i böcker.

88. Gillat din killkompis (mer än som vän): Nej


TROR DU PÅ:

89. Dig själv: Yes.

90. Mirakel: Njaa...

91. Kärlek vid första ögonkastet: Typ inte.

92. Himlen: jag ser ju den

93. Tomten: KLART... :O (not)

94. Att kyssas på första dejten: Nej tror inte det..

95. Änglar: Nä 


SVARA ÄRLIGT:

96. Varit otrogen: Nej

97. Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej

98. Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Ja

99. Vad kan du verkligen inte leva utan: Min familj & Kompisar! Och djur!

100. Har du svarat ärligt på dom här 100 frågorna: Ja det tycker jag! 


/AmAnDa.


Av Amanda - 6 maj 2013 09:45

1. Vilken svordom använder du mest? Jah vet inte, typ fan hahahaha :P skit också om det räknas.

2. Äger du en iPod? Nej.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Jag har ingen väckarklocka haha.. Men jag vaknar 7 sen kommer jag kanske upp 10 över. Jag hinner allt ändå! Fast okej inte äta, men det gör jag ändå inte.

4. Hur många resväskor äger du? En jättestor röd.

5. Använder du flip-floppar? Kan väl hända men får skav efter lång tid med dem.

6. Var köper du dina matvaror ifrån? Jag köper inte mat, men mamma o pappa köper överallt typ ;)

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Finns det en häst med är jag heldre med på bilden, samt om det är en jättebra kamera (hahaha höga krav).

8. Vilken var den senaste filmen du såg? Scary Movie 1

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? Jag tror det.

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En SM ponny.. Och shoppa på Ullared, spara pengar till Falsterbo Horseshow och till Hööks + Horze. :)

11. Har någon någonsin kallat dig lat? Ja

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nepp

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Min radio är så gott som igendammad ..

14. Vilken är världens bästa artist just nu? Jobbig fråga! Ingen, alla är bra!

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Inte vad jag kan komma på och oavsett skulle jag inte avslöja det.

16. När var det senast någon stötte på dig? Jag vet inte..

17. Vad åt du till middag senast? Detta är tidsinställt så det kan jag inte svara på ;)

18 Använder du huvtröjor? koftor utan luva ja.

19. Kan du vissla? Ja

20. Vem var den senaste som ringde dig? Katja!

21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Bergodalbanan

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? jo de pratar ju bakom ryggen på alla andra så varför inte.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i? Fattar inte.. :/

24. Tittade du på tecknat när du var liten? Ja jag kollade på Barnkanalen ;)

25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? Bil i kanske 7 min.

26. Hur många syskon har du? en lillebror.

27. Är du blyg inför det motsatta könet? Hahahhaha vilken fråga, beror på hur man menar! Men att prata - nej.

28. Vilken film kan du alla replikerna till? Harry Potter 

29. Äger du några popband t-shirts? Tror jag inte

30. När flög du senast? Sommaren 2011 från Berlin till Sverige.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 köksstolar

32. Läser du för skojs skull? Ja! Jag älskar att läsa!

33. Pratar du några andra språk? Jag går på spanska, men kan inte så mycket ;) engelska kan jag väl inte heller fullt ut.

34. Diskar du din egen disk? Nej. Jag har diskmaskin + mamma o pappa sköter disken.. :P

35. Har du gråtit offentligt? ja

36. Har du en stationär dator eller en laptop? har en Laptop sj, men pappa har en stationär.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker? ja, eller beror på vad det handlar om, men oftast.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? NEJ!

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Ja

40. Kan du kasta macka? va?

41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej

42. Vad har du med dig in på bion? Biljetter ;). Jag köper alltid godis i en annan affär med mer att välja mellan, så godis med.

43. Vem var din favoritlärare och varför? Jag vill inte säga lärares namn tyvärr.

44. Har du dejtat någon av en annan religion? Nepp

45. Vad har du för väder? Varmt men kallt. Vårväder fast lite kallare! :P

46. Har du en blogg? Ja vad skriver jag annars på? ;p

47. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet? Har inte nått dit än.

48. Gillar du att flyga? Nej!

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ingen j*vla aning.

50. När sov du senast på golvet? Jag har nog aldrig sovit på golvet!

51. Vilken är din favoritdrink? Fanta! ;) och äppeljuice..

52. Gillar du din boende-situation? Ja jag älskar den!

53. Vilken är din mammas hemstad? Där jag bor typ..

54. Din pappas hemstad? Granstaden intill min ;P BTW är jag född där! 

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8 h

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Äh.. Nej inte på det sättet.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej nästan aldrig!

58. Vilken är din favoritfrukt? Päron tror jag

59. Äger du en digitalkamera? Detta är tidsinställt, men förmodligen en kamera ! 

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 14 och det är om typ exakt ett år.

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja jätte!

62. Tror du på liv på andra planeter? Nepp

63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Vet inte

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?  säkert ett hen :P

65. Vad var det senaste du åt? mat ;)

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Nja, jag är mer "van" vid tjejer ;-)

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Pappa tyckte Rosanna och mamma tyckte Elsa, och tillsammans enades de om Amanda. Jag heter Elsa Amanda Rosanna. :) Förresten Amanda = värd att älska. 

68. Gillar du senap? Nej

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det blir bättre.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej fy f*n!

71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? Nepp

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Vad är det för affär? :P

73. Tycker du om att krama folk? bara familjen & nära vänner

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Lite kanske

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Böcker när djur dör. 

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Vet inte... Typ ingen xd

77. Vad är du allergisk mot? Ingenting (Y)

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, inte ens om jag försöker. :/

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Mamma har sagt ngt, men jag har glömt.

80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? klär på mig! :P 

81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Jag är barn! xd eller för fan jag är ju tonåring :o

82. Vad får dig att gråta? Beauty.. Fast inte längre. Men typ mina repor på min iphone ;) :P (skojaskoja)

83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Armarna kanske.. :P

84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Låren

85. Vem är din knasigaste vän och varför? Har inga knasiga vänner!

86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Vad? Har jag faktiskt inte.

87. Vilken musikkonsert var du på senast? Jag har aldrig varit på konsert..

88. Vad har du för färg på tandborsten? Vit och rosa/lila.

89. Har du varit med på tv någon gång? nej men i några tidningar.

90. Har du levande blommor hemma? Tror jag nog. De brukar äta varandra så man vill inte gå i närheten.. (L)

91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Äää... Kanske blått och grönt, och rosa.

92. Har du körkort? Nej

93. Har du en bästis? ja

94. Hur ser dina sängkläder ut? Har jättemånga. Men flera med hästar på, 2 vita med röda hjärtan och ett med något förgglatt mönster på (från IKEA)..

95. Vad får dig att koppla av? Vet inte..

96. När skrattade du hjärtligt senast? Skrattar varenda dag.

97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Bo i ett jävligt stort hus med fin utsikt! 

98. Vilken var din bästa ålder? Vet jag inte, jag har bara 13 år att välja mellan! 

99. Berätta om någonting du ångrar. Tjata mig till en egen häst för tidigt.

100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? Spola fram tiden till sommarlovet! :D


/AmAnDa.

Av Amanda - 6 maj 2013 07:58

Hej! Det borde verkligen va fler här än det är.. Konstigt. Tänk om skolan är inställt o jag nt fått veta?
Igår red jag ju med Moa, hon har Grim på foder. Det va mysigt, vi skrittade och travade på galoppspåret, Grim har vart halt så han fick Inte galoppera. Jag tror Acora gillade att ha en så kallad chilldag.
Sen hemma såg jag alla 4 avsnitt av Djursjukhuset samtidigt som jag först åt middag och sen av jätteklubban från Stångby loppisen. Den är god! Men min tunga skadas av såna små sprickor så det blev små sår på 3 ställen, och ändå är den inte slut!
Nu kommer bussen och vi är bara 3 här, lol XD
Efter skolan ska jag hem till Katja. Hennes katt är jättetjock för hon ska ha kattungar. Såå gulligt! :D
Vad ska jag säga mer... Min outfit idag: byxor: Kappahl (tror jag) de är ljusblå. Tröja: vit långärmad och över det röd adidaskofta (inte äkta). Västen jag köpte igår också, såå snygg! (Y)

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards