Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2013

..

Av Amanda - 21 augusti 2013 17:22

En bra nyhet är att Marcolio får stå kvar. Den dåliga är att han måste flytta till utestall. Jag gillar inte utestall, kallt och man är typ forever alone eftersom det bara finns 3 boxar. Marcolio kan stå ensam väldigt mycket som han inte uppskattas.Men har ingen blogglust nu..

-.-

Av Amanda - 21 augusti 2013 12:17

Att jag ska få skolans segaste dator, såklart! Och det ser ut som att ngn spillt vatten på den för den är helt spräcklig typ.. -.- och seg, det tog flera min för den att BARA starta upp så man kan logga in.

Av Amanda - 21 augusti 2013 11:44

Hej! Om några min är det lunch. Sen är det svenska.
Men innan idag hade vi idrott, vi ska ha ett konditionstema :o min kondition är sååå inte bra.
Men vi hade inte någon fysisk övning så vi behövde inte duscha, skönt;).
Men nu är det lunch så hejdå! :)

Av Amanda - 21 augusti 2013 09:35

Har precis haft matte, eller ja innan rasten. Det gick bra och jag gillar lärarna.
Men nu är det engelska och sen idrott..
Sen får jag rida efter skolan :D och imorgon är det hoppning!

Av Amanda - 20 augusti 2013 22:54

För sent för att blogga, jag vet men enda sättet för MIG att kunna komma in i rutinerna är att trötta ut mig, somna sent och vakna tidigt typ 3 dagar sen blir jag så trött på kvällen att jag helt enkelt går o lägger mig tidigare, och så var dygnet vänt rätt igen! Jag kan sova typ 3 timmar på en natt och ändå vara mitt vanliga jag, så funkar ju inte alla ;). Så kanske bäst att inte ta efter, hjärnan kan ju få sömnbrist ;). Inte kul.

Så kom jag hem typ halv 9-9 från stallet så det blir ju sent ;).
Men idag i stallet gick det super. Marcolio är verkligen en liten ängel. Gjorde frihetsdressyr i typ 1 min i hagen och fy vad gudasnäll han var! Följde mig vart jag än gick. Det är just det. Han hade krubbitit lite igår och några ville nt ha honom i stallet så han o Bello blev utsläppna. Sen kan man lätt konstatera att han inte kan va uppbunden i 2 linor, han hade slutit sig när hovslagaren kom idag. Jag gick i skolan då. Han hade varit jättesvettig och rädd, men slappnade av när han slapp stå uppbunden sådär.
Mamma mailade AW idag och Anna skrev att han nt kan stå uppbunden i box eller gång. Så jag får helt enkelt ha honom lös i boxen tror jag.
Men just med krubbitandet, det är ett lite större problem.. Anna skrev att om det absolut inte gick fanns Detleffe. Jag gillar henne, hon är en D-ponny, men hon skulle inte klara ridskolan. det finns många saker man måste tänka på när man rider henne. Hon är superkänslig i munnen och om man drar henne i tyglarna skulle hon visst bara springa fortare och fortare. Och man fick absolut inte luta sig framåt. Jag kanske kan lära mig det, men för att hästen ska kunna funka i ridskolan behöver den va ganska enkel o rida. Hon är het och stark också. Men fin, oja! Och hoppa kan hon, vet inte hur det är med dressyren, i form vill hon iaf inte gå i! Inte på ridlägret o inte när jag provade henne. Men det kanske skulle komma sen.
Men jag vill verkligen ha Marcolio! Ingen häst är perfekt, men jag skulle hellre vilja att han typ sparkade när man spänner sadelgjorden eller nåt sånt (bara inte att han siktade på en liksom) än krubbiter. Okej kanske inte, men hur som helst ska vi testa en halsrem på honom. Och hoppas på det bästa!
Men det gick super att rida, så snäll är han! I ridningen är allt bra! Verkligen allt! Han är långt ifrån så tittig här som på AW, ingen aning om varför men bra är det!
Tränade ganska mkt dressyr och avslutade med LC:2 en gång. Hade rätt bra känsla hela tiden förutom i galoppen, han genade väldigt mycket. Men inget man inte kan lösa! ;)

Nu måste jag VERKLIGEN sova, så hejdå!

Av Amanda - 20 augusti 2013 18:18

Hej! Håller på med det allra sista mailet till Julia nu, så snart har hon alla bilder, eller jag plockade ut de bästa ;). Snart kommer jag (om det går bra för Julia & Rebecka) lägga upp de allra bästa här med.

 

Har lite läxor; 2 sidor i spanskan, en lapp i NO:n, såna skyltar som visar att ämnet är farligt på olika sätt, tex giftigt, irriterande för huden, miljöfarligt eller börjar brinna lätt, i NO:n... Kommer inte på mer läxor nu. Men de var iaf väldigt lätta ;).

 

Mina föräldrar måste skriva på en lapp för att jag ska få labboritera (stavning) men asså hålla på med giftiga, brandfarliga eller typ som är farligt för en.. Asså tänk ändå om man skulle göra fel med brandfaligt ämne och det skulle börja brinna, det finns en cool nöddush i No salen och en ögondush, rätt coolt ändå. Eller om man skulle få frätande på sig :O Läraren sa att än så länge behövde ingen använda nödduchen så det är väl rätt säkert. De hade spött ut det också så det inte var fullt lika farligt.

 

Men snart ska mama komma hem och så ska vi till stallet. Haha tror hon kom nu XP.

Men vi ses! ;)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 augusti 2013 16:20

Av Amanda - 20 augusti 2013 15:44

Missade bussen precis, asså den måste sett mig men kört ändå! Jävla skitbuss!
Vi slutar liksom 20 över och bussen kommer 21... Och alla dagar, vilken tid vi än slutar, kommer jag få vänta i ca en halvtimme.
De går vanligtvis bara en gång i timmen men kl 14 o 15 går de 2. Och det är tur!
Har fått läxor jag måste göra, tack bussen för inget! Eller ja förseningar i allt! Måste duscha också ;(

Men bussen kommer om 7 min nu så hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards