Amanda ek

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Amanda - 8 augusti 2013 22:57

Imorgon ska jag: städa hela rummet! Fett va dammigt det kan vara! ;(
Sen om jag orkar kanske klippa klart gräsmattan och KANSKE om det är lagom varmt väder putsa fönster på utsidan, så jag kan tjäna lite sista min pengar till premiären på Hööks i Lund. Haha kommer bli jättenice!
Men det är suupersynd att Katja inte kan komma, verkligen! :( men hela torns ska dit typ, haha! Sånt går man inte miste om så länge man inte kan.

Men nu ska jag läsa! Vi ses imorgon!
/AmAnDa.

Lite godnattbilder på Gizmo:

Av Amanda - 8 augusti 2013 20:53

Hela sommaren består typ av "tråkiga inlägg". Typ alltid samma text:
"Hej! Idag har jag sovit till 12. Jag har inte gjort något idag, och kommer inte göra det heller".
Och: "fan va tråkigt man kan ha :("
Typ sånna inlägg och en sån här bild:

Alltid samma haha. Men jag önskar jag hade något o skriva om. Önskar jag hade något o göra under sommaren. Tex passa en hund, ha en sommarhäst (mer kommer jag inte på).
Men typ bara något som gör min blogg mer intressant!

Ni kan alltid kommentera idéer ;).

/AmAnDa.

Av Amanda - 8 augusti 2013 19:20

Var det ett år sedan jag fick Beauty. Tiden går fort.

 

     

Första gången jag red henne.

 

Tänk att jag nu, ett år senare, hyr en mindre ponny. Beauty var D-ponny och hon var bara 5 när jag fick henne, lilla gumman är nu 6 år <3. 

 

Jag hyrde henne från 29 aug till 29 jan. Sammanträffande va. Hon var och är en underbar ponny. Ska jag säga kommer bli också? ;) Hon har inte ens levt en fjärdedel av sitt liv.

 

Vi har haft så kul ihop..


 

             

 

Blev lite av en bildbomb nu tycker jag. Hehe.

Men vi hörs? ;)


Av Amanda - 8 augusti 2013 18:24

Klickade runt lite bara o hittade Charlies Häst & Hund. De har fina saker o ganskaa billigt ändå, så jag tänkte göra en vill ha lista därifrån. Det leder frt på min omröstning ju ;). Jag som trodde jag var tjatig..

 

Ryttare:

ARMBAND 4 RADER SWAROWSKIArmband för rytttare (äkta swarovski) 399 kr.

RIDBYXA OSKODD JW MED STOR LOGOTYPJohn Whitaker ridbyxor är något jag velat ha länge, men de är så dyra (typ 8-9 hundra så jag har typ "gett upp" haha.

RIDBYXA OSKODD JW MED STOR LOGOTYPOckså en fin färg.

PERFORMANCE GLOVES THREE HORSESGanska fina handskar ändå :).

JIN SPORRE 10 MMSporrar för 799 kr måste ha någon utökad teknologi..

GARDA LADIES POLO NAVY KINGSLANDGanska fin piké.

 

Häst:

CROWN BENSKYDD 4-PACK HV POLOCROWN BENSKYDD 4-PACK HV POLOCROWN BENSKYDD 4-PACK HV POLOASSÅ OMGGGGG!!!!!!

SENSKYDD FRAM HORSE GUARD

GUMMIBAND I SILICON 450 ST LILA EKKIA

HOVKRATS VINYL THREE HORSESSjukt snygga färger!!

MAGIC BRUSH 3-PACKFett fina Magic Brush färger..!!

RYKTBORSTE FEELING EQUALITYLINEDET var den dyrste borsten ja någonsinn sett, 399 kr!

NYLONGRIMMA FODRAD LIME HG THREE HORSESDet roliga är att jag köpte en sån turkosblå grimma på FHS iår. Men den längst till vänster o den till höger om den är för fina.

NYLONGRIMMA FODRAD LIME HG THREE HORSESSnygga matchande grimskaft!

SLICKSTEN HORSLYXSlickstenen jag hört mycket om.. Vill ha! Skulle köpt en i FHS..


OCTAGON PANNBAND BRUNT LÄDER LILA CHARLIES

CUPCHAIN PANNBAND SVART/GULD CHARLIESOmmggggg

MAGPLATT MED KABINHAKE CHARLIES EGEN DESIGN

HORSE GUARD SCHABRAKGAAAAAAAH XDD

HEBE HUVA CERISE EQUILINEomg...

SCHABRAK 2 SNURROR ANNA ACARPATI

HUVA MED 3 SNURROR ANNA SCARPATI

SCHABRAK 2 SNURROR ANNA ACARPATI

PREMIUM STIGBYGELPLATTA COMPOSITIGAAAAAAH och jag har de stigbyglarna! :O och grön och röd platta (+ rosa i fel stl).


LÄTTVIKTS STIGBYGEL DAN RIDERSkitfina! 

JW TRÄNS MED PLATT NOSGRIMMA SVART JOHN WHITAKER


Haha det blev mer än jag tänkt mig...


/AmAnDa.


 

Av Amanda - 8 augusti 2013 18:23

Tycker hästen påminner om Marcolio llite.. <3

 

Fin Acora   

Av Amanda - 8 augusti 2013 18:13

Känns som om en glass är en dålig musperkare när juni o juli är över o månaden då skolan börjar är här. ska byta till ngt mer höstigt ist ;).

Av Amanda - 8 augusti 2013 18:06

Svarar på frågorna här i samma takt som på Vfm, så nu kommer bara en del.
Frågor:
1. Favorit A,B,C,D ponny + storhäst?
A: Flower B: Musslan C: Acora D: Beauty stor häst: ingen (har aldrig kommit nära en stor häst)
2. Hur många ridbyxor har du? 5 med de som är på väg hem till mig nu.
4. Om du skulle få en häst från AW, vilken skulle det va?
En snäll o pigg D-ponny som gillar att hoppa och som är fin och mjuk i dressyren! :D
5. Favorithäst överhuvudtaget?
Marcolio, kär i ponnyn.
6. Gillar du hööksnyheterna?
Nja, gillar mer turkost, rött, äppelgrönt och cerise än brun, vinrött och marinblå.. ;)
7. Vem är Marcolio?
En C-ponny som ägs av AW sporthorses och som jag kommer hyra.
8. Hur många djur har du?
En katt.
9. Gillar du lampor?
Klart! XP
10. Vilken sak hade du inte kunnat vara utan i en dag?
Mobilen antar jag.
Rider du på ridskola?
Nej, slutade för 6 år sedan.
Något roligt du gjort i sommar?
Jaa, AW ridlägret!!
Hur ofta rider du?
På sommaren: inget :( annars: 4 dagar i veckan, men är i stallet 5.
Var bor du?
Det du. Skåne.
Idol?
Rolf-Göran Bengtsson? Vill inte kalla Nellie berntsson för idol, men hon är cool då hon ibland har mer rätt än typ vuxna om mobbning m.m
Hur många år har du ridit?
Började när jag var ca 4,5 år och nu är jag snart 13,5 år, så ca 9 år varav 3 av dem är på ridskola.
Om du fick vara ett djur för en dag,
Vilket skulle du vara då?
Förmodligen en katt, gizmo lever verkligen livet! ;)

Kommer fler delar! :)
/AmAnDa.

Av Amanda - 8 augusti 2013 14:02

Helhej! Min tornsjacka som jag har nu är ju helt trasig, så fort jag knäpper blixtlåset så åker det upp igen, sen är den väldigt liten (stl 160), jag har haft den i typ 2,5 år och den har liksom hållt och så.
Beställt en ny idag iaf, i stl XS, med brodyren "Amanda Ek". That's My name. Tänkte på hur det skulle sett ut om man skrivit hela sitt bloggnamn eller, haha, telnr.. Eller en eller två smileys. Man hade fått lite konstiga blickar tror jag.. XD

Hoppas jackan hinner komma innan det blir kallare! (Vet inte hur lång tid det kan ta, men jackan är i lager).

Här är en bild:

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards