Amanda ek

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Amanda - 19 augusti 2013 21:57

Händer det numera vanliga. Först skolan (blir en vanlig skoldag med riktiga lektion till skillnad från idag) och sen stallet, mamma skulle kolla med olika ridlärare om de kan hålla en lektion för mig i veckan. Får se vilken dag det blir ;).

En video på vfm håller på att ladda upp när jag rider Marcolio så håll utkik ;).

Imorgon blir det förmodligen dressyr haha, idag var det lite "känn på hästen" och "vänj hästen vid miljön" träning, imorgon blir det nog mer dressyr, mer serpentiner (vi var rätt många i paddocken så jag hade ingen plats att göra sånt), skänkelvikningar och lite sånt roligt. Kanske kan träna dressyrprogram med, vill vara med i Lucia hoppet och dressyren, elle så heter det något annat, men iaf som KM fast med ett annat namn. Kommer en lokal tävling för ponnys, kanske borde vara med i en LD då, en 70 klass klara han liksom. Men AW har inte hunnit registrera Grönt kort på mitt konto, och utan grönt kort kan man inte beställa en ryttarlicens, så jag kommer nog missa den tävlingen om inte allt går väldigt fort fram.

På tors blir första hoppträningen, kul ju! Och jag har fått byta plats i sadelkammaren, till en bättre. Hade precis över lysknappen innan så sadeln fastnade hela tiden och scahbraket blev vikt. Och vid trappan vid dörren och så skrapade jag alltid fingrarna längs väggen.. Adjö till den platsen! =))

 

Men nu ska jag sova, klockan inte så mycket så jag ska läsa och sen sova ;). 

Imorgon börjar jag 20 över 8 och slutar 20 över 3. 7 h skola är det bästa som någonsinn hänt mig! ;p eller inte.

 

Men nu ska jag stänga av datorn, skicka iväg ett mail och sen stänga av! :)

/AmAnDa.

Av Amanda - 19 augusti 2013 19:32

Marcolio var så duktig idag! Gick fint och var lagom pigg, dessutom skyggade han inte för något! :o det är super! Först var han lite stirrig i stallet för han var ensam men sen kom lite hästar så då blev allt bra! Mitt nya träns dampade med spännena men till slut gick det.
Red i paddocken men skrittade av typ en 5:e del av galoppspåret.
Han tycker mycket om sin saltsten, men ignorerar skickstenen. Han hittar väl den. Han gillar äpplen iaf ;).
Han står inne inatt eftersom han och Bello ska skos imorgon, lite av hoven var typ lös och så var bakhovarna för långa.
Nu är jag hemma och ska typ inte Göra något alls. Ha tråkigt. Eller juste jag måste skicka mer bilder till Julia, synd då att mailen, datorn och själva internetet är såå segt!

Mer update senare tror jag! Nu lite bilder från idag!

Har filmer och sånt också, men det kam jag inte få in från mobilen. Men kolla Vfm ;). Kan dyka upp där + instagram.
Och visst är det en rätt fin outfit? ;)

Men hejdå!

Av Amanda - 19 augusti 2013 17:09

Hej! Första dagen i skolan var chill! Man typ hade inga riktiga lektioner, bara "lär känna din klass" tema typ.
Så ja det var chill ;).
Vi fick skåp, jag har ett bredvid Katja, underslafen typ.
Vi fick också stiftpennor, schema, suddigummi m.m
Till lunch var det pytt i panna. Rätt gott. De i klassen är schysta och japp.
Fick ett skolkort också, som jag och Katja åkte hem på. Hade glömt nycklarna o ingen va hemma så vi fick spendera de första 45 min att vara ute på studsmattan. Cyklade och gick till stallet.
Är här nu och väntar på mamma. Men iaf hälsade vi på Marcolio, han hade det bra haha, flugorna störde men igår när jag satt på honom grimma med flugskydd bara skakade han av sig grimman. Så han får lite skylla sig sj. Kanske bra med flugmedel.. Men har inget. Har nt behövt eftersom jag nt rider på sommaren.

Vi plockade äpplen och tog fram grejer och hängde upp hans höpåsar m.m

Men nu kom mamma så hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards