Amanda ek

Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Amanda - 3 augusti 2013 23:25

I soffan framför tv:n med chips. Mmmm...! Imorgon händer inget, ingen dator o blogga från så kommer dålig update. Från ipaden och iphonen. Det typ dag-för-dag inlägget får komma imorgon ist. Men godnatt kanske man borde skriva! ;)

Av Amanda - 3 augusti 2013 21:38

Hej! Mamma kom ca 1 och sen vid typ efter 1 var det möte med föräldrarna och alla fick diplom m.m De sa "som även klarat grönt kort kursen idag!" Fick veta det innan men iaf ;). Jag hade 27/30 rätt och 2 av de felen var obesvarade frågor så ett skrivfel :). Jag är nöjd!
Sen var det dags att sadla o tränas för mig o Katja som skulle in på banan först. Vi red fram i den mindre paddocken och sen var det dags att rida in på banan. Jag blev sådär nöjd med första rundan, han vägrade 2 ggr på hinder nr 6 och sen fick jag över honom. Tror det var för det var ett läskigt plank lutat mot staketet. Sen rev han oturligtvis sista hindret. För han höll på att vägra, men när jag visade hnm spöt hoppade han, men för sent. Det var 50 cm och min "uppvärmningsrunda". Skrittade o sen var det min tur igen på 70 cm ist.
På 70 blev det bättre känsla och kändes bättre. Men så rev han första hindret (??) sv. Ren slarvighet tror jag. Sen vet jag inte om det blev felridning på hinder 6 för han bröt ut ganska långt innan så jag lyckades få honom rakt innan hindret. Men han hoppade rätt upp i luften Xd. Men han klarade det! ;)
Sen på sista hindret var det inga problem. Inga felfria ritter, men en sen då . har god tid på mig att lära känna honom. Nästan Ett år faktiskt.
Spolade honom, släppte ut, packade ihop allt i bilen, sa hejdå till alla och sen åkte jag hem.
Sjukt kul vecka, ni har inte fått va med från början så kör en kort dag-för-dag inlägg som kommer upp om kanske ngn timme. Ska också ladda upp filmerna här. Eller så väntar jag o gör en moviemakerfilm med musik o klippning o sånt. Aa det ska jag, men den kommer upp ganska sent för pappa lånade min dator . I typ fler dagar.
Men nu kommer bilder från idag: :)

Av Amanda - 3 augusti 2013 20:29

Hej! Mamma har köpt en iPad Retina till henne, men jag får låna ;). Har insta, vfm och bloggplatsen i min egna mapp :). Men ska iväg och handla nu så jag skriver och lägger in bilder och sånt senare, så hejdå! :)

Kolla ponnyn, döör!

Av Amanda - 3 augusti 2013 15:42

Skriver om pay n jumpen hemma.

Av Amanda - 3 augusti 2013 11:03

Så fett skönt, imorse fick vi 7 som skulle ta grönt kort göra provet. Det var faktiskt lätt, det var 2 frågor jag inte visste. Det var med veterinären typ. Men allt annat var lätt, och nu precis fick jag reda på att alla klarat det, fan va skönt säger jag bara!
Efter provet skrittade alla ut en runda barbacka och sen nu ska vi packa och lite sånt. Chilla.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards