Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amanda - 27 augusti 2013 15:25

Slut**
Vi slutade typ 3 min för tidigt så jag o Katja hann med den tidiga bussen :D.

Av Amanda - 27 augusti 2013 13:37

Hej! Nu är det sv. Om 3 min, sen är det historia och efter det är det slut! Jag o Katja ska hem till mig och sen är det dressyr typ halv 7.
Men ses!
/AmAnDa.

Av Amanda - 27 augusti 2013 12:23

Hej! Imorse märkte jag att allt jag gjort med veckans ord igår hade försvunnit, men Katja var pro och visste hur man sökte igenom hela datorn, så vi hittade det :D. MEN nu är det visst borta igen -.-

Kanske ska börja spara ner dokument på mitt UBS-minne..

Men nu är filen sparad och måste sluta!

Hejdå!

Av Amanda - 26 augusti 2013 19:14

Haha man kan se det som att jag har 2 datorer nu, föredrar heeelt klart min riktiga, skoldatorn är superseg, speciellt min ;). Det är en typ mini och jag gillar större bärbara mer.

Skulle typ inte säga ngt, skoldagen var rätt kul, jag märkte för nt så länge sedan att jag glömt min gröna mapp med NO pappren i, som vi har prov i imorgon (!!!!) så tur då att jag pluggade på det i söndags..

Men ändå! :o skulle behöva repetera. Men nu går ju inte det. Antar att man får lära sig av sina misstag.

Förövrigt till skolan bra, jag vet nu var en liten affär finns ;). Så kan visa Katja den imorgon.. Så hade vi skolfotografering och det gick väl bra, fick stå i mitten rätt långt ut och sen på ensambilden var jag säkert ett supermongo. Har typ aldrig varit nöjd med ett skolfoto ;)

 

Jag och mamma ska till Torns sen och bara precis släppa ut Marcolio o Bello, de går frt ute dygnet runt till skillnad från de andra. För idag började ridskolan! Hoppas verkligen Marcolio visat sig från sin bästa sida idag, asså jag har aldrig varit med honom i mellanridhuset, för igårkväll var jag själv så mamma tyckte nt det var ngn bra idé.

 


Nu har jag gjort veckans ord som typ är till imorgon och sen har jag tränat lite på spanska alfabetet, som också är till imorgon. Ska träna lite mer sen, på typ både och.

 

Brb!

 

Hade man en ponny med Marcolios utseende och muskler, Beautys storlek, Acoras fart och uppförande, modig som Beauty och med Marcolios hoppkapacitet hade man ju lätt fått världens finaste drömponny ;).

En snäll, större Marcolio med mer mod och fart (fast han är väldigt snabb som det är) hade blivit perfekt. Haha :p.

Saknar Acora<3

 

 

Av Amanda - 26 augusti 2013 15:26

Som går 21! Sprang som in i helvete.: och så kommer bussen för sent!

Av Amanda - 26 augusti 2013 14:00

DEL 2

HELT ÄRLIGA SVAR, säger aldrig båda 2;)

 

godis/frukt (känner mig fet nu bara för det)

Sport/lata sej (känner mig mer fet nu)

kram/puss

kille/kompisar (feeling forever alone)

Vatten/läsk

Smink / Utan smink

Sommar / Vinter

Sjunga / Dansa (haha suger på båda xd)

Julafton / Födelsedag

Singel / Förhållande

Bok / Tidning

Skola / Lov

Häst / Ponny

Mamma / Pappa (alltså jag vägrar bara välja en..)

Levande ljus / Lampor

byxor/ tröja

Va med kompisar / sporta

Få pengar / Tjäna pengar (HAHA lat..)

Hund / Häst

Gina / H&M

Veromoda / Kapphal

Havet / Pool

Sova / Vaken

Instagram / Facbook

Dag / Natt

Snygg och fattig / Ful och rik (haha va fan.. man vill typ inte va något av det.. Mitt i mellan båda vill man typ va ;)

Vampire Diaries / Gossip Girl (har aldrig sett ngt av de..)

Hallon / Jordgubbar

tv/ dator

Mat / sova

borste / kam

innebandy / fotboll

skola/ kompisar

Twilight/Hungerspelen

Halsband/Armband

 


:)

Av Amanda - 26 augusti 2013 13:48

Hej! Väntar på att ta skolfoto nu, jag är 3:dje..

Men hejdå!

Av Amanda - 26 augusti 2013 08:12

Hej! Katja kommer nt till skolan idag, och jag är heeelt FA! :'(
Vi ska ha slöjd, men har ingen aning om jag ska ha trä eller sy!? Men i mitt schema har jg av ngn anledning strukit under trä (tror jag det är) så jag gissar på att det är det jag ska ha.. Har aldrig gått en mån i skolan, när jag började var det Inga riktiga lektioner.. Så jag har typ panik, men sen är det NO och sen något, typ matte... Hade varit smart att ha ett schema i mobilen, nu måste man gå till skåpet, men det typ måste man ändå...
Nä nu tror jag att jag börjar om 9 min!

/AmAnDa.
Btw räkna med bra update, har inte precis något att göra.. ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards