Amanda ek

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Amanda - 6 augusti 2013 22:55

Yey. Tiden 18-19 är en bra tid.

Av Amanda - 6 augusti 2013 20:23

Veckans från i söndags kommer nuu:

 

Veckans...

 

Bok: Grönt Kort boken (HAHA Yolo)

Betyg: 3/5 (lite tråkig, trod mycket om känslor och att behålla lugnet ist för det som kan komma på provet, såklart stod det om det med, men lite mer önskar jag).

 

Bästa lektion: (från AW) Det var terränghoppningen. Allt flöt såå bra och det var flera som sa att det såg fint ut. Sånt gör en glad :D.

 

Händelse: AW ridlägret ofc!!

 

Hiss/tips: Ska du på ridläger, ÅK TILL AW!

 

Foto: På mig och Marcolio i söndags:

 

Jag bara älskar bilden!

 

Låt: Ba Ba Ba (ihopkopplad med AW då vi i stugan damplyssnade på den, och hade den i huvudet typ hela tiden).



Produkt: Ridbyxa Classic CRW. Bara positivt om dem bland kommentarerna. Och eftersom jag köpt de idag ;). 



Köp: AW Iphone 5 skal 

Jättefint!!!

 

Film: Filmerna när vi red som vi såg på AW XP.

 

Youtube klipp: Jobbigt läge (IJWTBC).

 

/AmAnDa.

 


Av Amanda - 6 augusti 2013 20:20

Inget o göraaaaaaa....   

Tråkiiiigt att ha tråkiiiigt. 

 

Nejmen nu måste jag hitta på något o skriva om. Kolla in denna videon:



Kom på att jag inte gjort Veckans, kom ju hem i söndags så glömde bort det typ.

Ska göra det nu! :-)


/AmAnDa.

 

Av Amanda - 6 augusti 2013 18:22

Hej! Såg att HÖÖKS har en sick rea, säljer verkligen ut det sista. Så jag passade på. Över 200kr blev det dessutom gratis frakt. I och för sig måste man handla för minst 200 för o kunna beställa, men ändå :p.

Jag har beställt detta:

Röda ridstrumpor, fett billiga. Förr 79, nu 20!!!
Mina är det hål i ;).

Likadana, fast svart/turkosa. Mina turkosa är även dem hål i.

"Bra kvalité". På bilden asså.

Ljusbeige ridbyxor, snyggt för de ser vita ut på avstånd. Kostade bara 120kr! Org pris 479kr, vilken rea!

Sist blev det dessa grå/rosa ridstrumpor. Mina rosa är supersmå. Kostade 69kr, ingen rea. Valde dessa aningen för att det skulle överstiga 200kr, men såklart också för de var fina, o behövs.

Av Amanda - 6 augusti 2013 17:12

Framridning:


 


50 cm:


 

70 cm:


 

Kanske inte gjorde världens bästa (snarare sämsta) väg till hinder 6 ngn av gångerna, veet men jag ville bara få över honom eftersom han fegat för det hindret förut, stod en jäätteläskig grind vid staketet. oooo den käkar hästar!


/AmAnDa.

 
 

 

Av Amanda - 6 augusti 2013 14:19

Såklart på andra hållet, vet inte varför det blev så..

Av Amanda - 6 augusti 2013 14:06

Haha ska feta mig lite.. Big Mac Company med pommes frites och en mellan läsk, Fanta Exotic. Och en MCFlurry efter det, äter alltid samma sak.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards