Amanda ek

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Amanda - 7 augusti 2013 18:40

Hej! Nu blir det frågestund! Kommer inte skriva vem som frågat så ni behöver inte va anonyma, men går bra det med ;).

Ihopkopplad med frågestunden på min videofyme, så de frågor som ställs där kommer med här och tvärtom. Fråga på, inga frågor är FÖR dumma!

Kanske skippar vi det taskigt menade ;).

FRÅGA PÅ! På detta inlägget eller nåt annat, var som helst med andra ord.

Jäkla fin! Från hööks.

Av Amanda - 7 augusti 2013 13:38

Nu har det ramlat ni 2 kommentarer på 2 dagar om att jag är lite lång för Marcolio. Börjar tvivla på om jag kan ha honom året ut. Måste säga att jag INTE ska hyra honom nästa år igen, det kommer aldrig gå. 

Jag skulle hyra D-ponny iår. Det var tanken. Men jag fick prova Marcolio ändå. Och Detleffe, som är en D-ponny. Gillade henne men hon är för mkt tävlingsponny för ridskolan. Alla andra var redan upptagna, utan en anan D, som inte får komma till Torns pga för pigg. Så vad hade jag för val? Gillar Marcolio och så, men jag är 164 cm och han är 135!? 

Jag har vuxit 8 cm detta året, växer jag lika mycket ser det ganska mörkt ut, då jag redan är "på gränsen" på honom.

 

Tänk om jag blir så lång på honom att vi är tvugna att skicka tillbaka honom till jul eller nåt, och då är det inte säkert det finns en större man kan byta mot på AW :(.

 

Aningen orolig nu.. Ingen har sagt något om det på AW, och det är dem som äger honom, men man vill ju inte rida runt på en för liten ponny medvetet, för det första är det inte så snällt mot ponnyn, för det andra kommer alla påpeka det.. Och det blir bara jobbigt :(.

 

Tycker du jag är för lång? Och svara ärligt nu..

     

   

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 7 augusti 2013 13:34

Ska göra lite inlägg man bara kan på en dator, sen äta kaka o se ikapp alla avsnitt från Pa 3! (Ponnyaktuten3)

Kakan är klar om 30 SEK.
Tror det blir failad :o

Av Amanda - 7 augusti 2013 13:20

Har liksom inget annat att göra ;)

Av Amanda - 7 augusti 2013 12:26

Foto: inte säker på om jag får nämna namn, men en tjej från ridlägret.

Hej

Av Amanda - 7 augusti 2013 12:25

Jävligt tråkig dag! :( inget att göra = såå mig!
Världens tråkigaste inlägg, nördat Vfm på ipaden nu i typ 2 timmar, chattar med Julia. Inget mer. Jag vill göra något, kanske med mitt rum.. Men allt måste vänta tills den nya sängen är här!
Btw har jag hittat en normal säng som är vit från Mio med inbyggda lådor med svart "knopp" som matchar mitt sängbord ;).
Borde städa mitt rum, men fucking tråkigt är det!! ;( jättetråkigt, o ganska äckligt.. Kanske kan duscha men tråkigt det med.
Då känns det typ som att jag bestämmer mig för att ha tråkigt. Så då har jag väl det.
Kan göra en video, OM VAD? Har typ gjort alla förslag jag har.. ;(

/AmAnDa.

Det ska verkligen bli kul när Marcolio kommer. Och när hööks öppnar i Lund.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards