Amanda ek

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Amanda - 9 augusti 2013 23:55

Av Amanda - 9 augusti 2013 17:16

Hej! Tänkte först hålla käft om vad jag vill/ska köpa, då blir det roligare att skriva vad det blev. Men jag har idébrist (okej kanske inte). 

 

Detta tänkte jag iaf köpa (allt, tror jag, för egna pengar).

 

För 500-lappen som jag fick i födelsedagspresent för skitlänge sen för just detta tillfället:

Ett brunt träns. Ganska säker på att det blir detta, min nya kärlek: XP

Det kostar 499 kr så det räcker precis :D.

Sen för att få rea (har ett klubbkort med 2 stämplar kvar, måste alltså handla för minst 500 kr så får jag 150 kr rabatt) måste jag typ köpa för en kr till, saken är att inget kostar 1 kr! Så då ska jag köpa (som ni kanske märkt köper jag i 2 omgångar för att vara säker på att jag får rean) för min mån peng samtidigt;

Ett nytt turkost schabrak eftersom mitt är i dressyr och typ passar inte allroundsadlar, det är tokstort. Detta kostar bara 189 kr. Och jag ignorerar den lilla konstiga hästen i hörnet. Hahah. Det är Marcolio <3. 

 

Ett nytt sadelskydd, då mitt blev stulet för ett tag sedan. Detta ska jag vara mer rädd om, bara ha på då och då. Kostar 59 kr. 

 

Med rabatten kommer summan bli 597, så 600. Nice!

 

För de pengar som inte behövdes ska jag förnya mina Magic Brush. kommer som sagt köpa i två omgångar, detta är i andra omgången.

Detta är den enda snygga färgen enlit mig. Älskar den gröna! För 149 kr alltså 150 ;D. 

 

Sen har jag typ random pengar som är ihoplagda från random tillfällen. Och sen fick jag som sagt pengar för att jag hjälpte mamma, mycket, med trädäcket, vet inte vad jag vill köpa, kanske en nyhet eller nåt.

Lite snyggigheter som kan va ett kanske:

29 kr.

369 kr.

169 kr.

199 kr.

 

/AmAnDa.

 

BTW perfekt o tävla i schabraket o huvan med en blå kavaj och det där vita pannbandet! o.O

Det är ju en vit kant längs både huvan och schabraket. Snyggt som f*n säger jag bara... XO

 

 

 

Av Amanda - 9 augusti 2013 16:31

Hjäälp mig o plocka fram det snyggaste tränset till Marcolio!

Det ska vara brunt och inte kosta över 700 kr. 699 räknas som 700 ;). Måste ha bestämt mig innan typ dagen innan Hööks i Lund, dvs onsdag. 5 dagar på mig.

 

Dessa väljer jag mellan:

Aachenträns Hunter Claridge House®

Pris: 499 kr.

Fördelar: Nackremmen är svängd för att motverka skav bakom öronen. Käkremmen och sidostyckena har hakar så det är lätt att knäppa. Komplett med lädertyglar med hakar.

Tycker det ser coolt ut att käkrämmen knäpps "högre upp". Såg en häst på AW ha ett sånt, eller liknande. Snyggt var det!!

 

Nackdelar: Pannbandet hade kunnat vara roligare, men det spelar absolut ingen roll, jag har ju pannband själv! ;)

 

Pullarträns Poseidon Claridge House®

Pris: 429 kr.

Fördelar: Fint creamefärgat "möster" på nosgrimman och pannbandet. Får även till detta träns med tyglar.


Nackdelar: Älskar inte pullar, föredrar hellre engelsk nosgrimma + aachen (stavning). .

 

Pullarträns Clare Claridge House®

Pris: 499 kr.


Fördelar: Det är SWAROVSKISTENAR på nosgrimma och pannband vilket såklart jag äääälskar! Så får man tyglar till också. Och det kostar ändå "bara" en 500-lapp. Man kan ju köpa bara ett Swarovskipannband för någon tusenlapp ;). Även fast de pannband har typ 4 rader och det bara en ;).

 

Nackdelar: Grejen var att köpa ett brunt träns jag kan ha hela tiden, även i ridskolan och så. Detta tränset har ju swarovskistenar vilket gör det aningen ömtåligt (de kan ramla av rätt vad det är och då ser det fail ut). Så detta träns skulle jag inte vilja rida i speciellt ofta, kanske bara på tävlingar liksom ;). 

 

Aachenträns Mallow Claridge House®

Pris: 479 kr.


Fördelar: Detta är verkligen ett neutralt träns. Snyggt bett på pannbandet och följer med tyglar. 

 

Nackdelar: Liite dyrt för att jag köper det, tänkte köpa det först av allt, men sen såg jag det som kommer efter, och ångrade mig. Haha dyrt säger jag åt 480 och har ändå för 499, mycket mer men alltså detta tränset är inget speciellt utan bettet, kanske ett neutralt jag ville ha (?).. Men jag vill heldre ha ett neutralt som sticker ut ;).

 

Aachenträns Comber Claridge House®

Pris: 649 kr.



Fördelar: Coolt träns utan käkrem med guldiga spännen. Och hakar på sidostyckenoch tyglar.

 

Nackdelar: Lite dyrt och eftersom det är guldiga spännen känns det som att det måse vara ett guldigt bett också, så då måste jag köpa ett nytt bett, och jag är rädd att köpa fel eller fel stl, så jag vill inte ge mig in i det ;p.

 

 

Just nu är min favorit den första. Kan inte bestäma mig, så du kanske kan kommentera din favorit? ;)

 

/AmAnDa.

 

 

 

 

 

Av Amanda - 9 augusti 2013 15:47

Som jag sa tog jag tag i mitt skitiga rum och nu är här jätterent överallt! Känner mig lite duktig nu haha.
Letade efter mat men Alexander tog sista pizzan, eller den enda..
Så jag får leva på frukt idag. Jahapp.
Ska typ klippa klart gräsmattan på andra sidan (gjorde ena igår eller i förrgår, dagarna flyter ihop). Hoppas kunna få lite sista minuten pengar till hööks i Lund som nu är om 6 dagar!
Och såklart nej, jag får inga pengar för att städa mitt egna rum, det måste jag göra ändå, men jag slarvar lite... ;)
Kanske fler som gör? Nu på sommaren har man ju tid, men då blir man hellre lat.

Men nu eftersom jag varit så duktig kan jag förtjäna en liten paus. Ska se ett program på tv nu och sen sätta igång datorn (inte min, den är i Japan tror jag) och göra ett inlägg :). Ni får inte veta om vad.

/AmAnDa.

Av Amanda - 9 augusti 2013 13:47

Bästis? Japp, Katja, Kattis_fnattis på insta. Hennes blogg: Katjaslife.bloggplatsen.se
Har du egen häst? Nej, inte längre. Men jag har det närmaste man kan komma..
När blev du fodervärd/fick Acora? Jag hyrde henne från och med 29 jan till 7 juni.
Topp 3 bästa affärer? 1: hööks 2: Horze 3: Cubus

Favorit..
Färg? Turkos! Och äppelgrön
Mat? Pizza, Hamburgare, potatisbullar, potatismos m.m..
Film? Hunger games, Harry Potter och typ Flicka.
Sak? Mobilen <3
Plats? Torns!
Ponny? Marcolio
Häst? Ingen..
Hästras? Fullblod, Hannoveranare
Ponnyras? Welsh, Connemara och svensk ridponny!
Program? Ponnyakuten!
Artist? Robin Stjernberg kanske..?
Märke? (Hästsaker) CRW, Showmaster, Lami-cell och JH Collection.
Djur förutom häst? Hund och katt!

Det var allt, i nästa del som kommer idag eller imorgon innehåller: this or that! :)
Inte för sent att fråga något!

Av Amanda - 9 augusti 2013 12:43

Hej! Ska jag kalla 12:45 morgon? Nja..
Idag ska jag bara städa i mitt rum.. Hatar det därför dammar det aningen :|.. Men kommer mer uppdatering sen!
Hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards