Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amanda - 17 augusti 2013 10:54

Ja, för mig är det morgon...
Det är så deprimerande att skolan börjar i övermorgon. Men Marcolio kommer imorgon!!
Jaaaaa!!!!

Av Amanda - 16 augusti 2013 21:44

Kl 3 men det kanske blir försenat eller så ;).
Kanske kan åka dit typ halv 1 eller nåt.. Han ska stå på träpellets, man fick välja mellan halm och ngt slags pellets, hur som helst valde vi pelletsen och sen ska han kanske ha hönät om det går bra och sen pysselhalm på golvet. Det blir säkert bra ;).

Imorgon: ska jag och mamma till Nova och typ köpa lite saker till skolstarten. Kläder och sånt.
Sen ska jag till torns senare, typ på kvällen och lämna de allra sista grejerna. Blir super! :D

/AmAnDa.

Av Amanda - 16 augusti 2013 20:18

Skickat 5 mail till Rebecka nu, alla bilder skickade nu. Skickat en del till Julia, sen började allt krångla och jag gissar att jag klistrade in för mycket bilder i samma mejl, så jag ska prova igen nu.

 

Skulle bara berätta hur läget är! :p

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 16 augusti 2013 20:07

Eller "lite". 

 

Foto: Katja

  Lilla Musslan <3

Av Amanda - 16 augusti 2013 19:10

Hej!

Nu har schemat för boxar, hagar och grupper för tisdagsdressyren kommit. 

Jag kom i den näst sista gruppen på tisdagsdressyren så det är jag ganska nöjd över. Med bla Miss Bond, Livius och Bello. 

Marcolio ska gå i en vallhage med alla AW hästar, men det funkar inte eftersom det är både vallackar och ston och de går inte i samma på AW så det kan bli bråk, så hagen han ska gå i vet jag inte ;). Förmodligen inte en vallhage eftersom det bara är Marcolio och Bello som är valackar i år XP.

Det är lite synd för jag har fåt byta box. Trivdes med den jag hade innan och har alltid haft häst i Ekelinstallet. Gillar liksom att det inte "händer" så mycket. Lugn och ro liksom. Nu ska jag stå i 2:a boxen på höger sida i ponnystallet, det största. Lothar på ena sidan och Thor på andra. Sen mitt emot min box står Pegasus. Lite mycket boxinfo Xd. Men han kommer iaf ha ett fönster och nu tänkte jag skriva att han nog känner igen Lothar, men kom på att de faktiskt aldrig träffats då Lothar är såld så han kom aldrig till AW i somras, så Marcolio har aldrig träffat honom.

 

Men det blir nog bra med boxen.. Han får mat tidigt eftersom de börjar på den sidan och jag har rätt nära till gödselstacken och sen är det i och för sig ganska långt bort till klubban och sadelkammaren, men det var längre innan.

 

 Ska äta middag och sen skicka iväg massa mail! Hejdå!

Av Amanda - 16 augusti 2013 18:12

Hej! Idag har jag ju varit i stallet, var där rätt länge. Fotade som sagt Julia när hon red Gunnar. Sen kom Kardemumma med Rebecka på ryggen ;) så då fotade jag dem också. Blev rätt mycket bilder, över 200 tror jag, på en dag!

När Julia ridit klart och Gunnar stod i stallet och väntade på att bli ryktad kom Katja också. Sen när vi var klara i stallet cyklade jag o Katja hem till mig. Hon har kommit hem nu, var bortrest innan.

Men iaf hade vi kul som vanligt, vi nördade Youtube ganska länge och sen hoppade vi studsmatta och jag visade henne lite bilder på henne och Space Cow från AW. Sen cyklade jag med henne en liten bit när hon skulle hem.

En liten kort sammanfattning om dagen ;).

BTW i morse fick jag ett "erbjudande" om en oanvänd magplatta i mörkbrunt. Pratade med mamma och sen till slut kom det nog ett ja, jag förlorar månadspengen för sept men jaja. Jag får den för 350 kr och originalpris är 800 kr. Så jag är sjukt glad! :D

 

Men tror ni att en 105 cm sadelgjord passar en 135 cm hög ponny som är liite kraftig?

  Eller kraftig och kraftig men ingen smal arabkille ;).

 

Ni kan ju kommentera om ni vet vilken stl ganska små c-ponnys brukar ha ;). Fick inte fram ngt av internet nämligen. Men det finns typ gjordförlängare om det skulle va sååå illa, men det tror jag inte. Hon säljer den för att den inte passade hennes D-ponny ;). 

 

Vi hade en 110 cm sadelgjord på Acora, och hon är 138 cm, men hon är väldigt ädel typ.. Men ja både hon som säljer den och jag tror den passar, så vi får hoppas på det! ;) Detta kommer va det sista jag köper på länge. Är lite pank ;).

 

Men nu ska jag sätta mig och redigera ganska mycket bilder till Julia och Rebecka! :D

/AmAnDa.

  I övermorgon kommer han <3

Av Amanda - 15 augusti 2013 23:52

Hej, kommer ett tidigt veckoschema nu, men börjar från och med imorgon;


Fredag: Ska till stallet o träffa Julia och sen fota henne och Gunnar vid 1 ungefär. Sen får jag redigera och skicka bilderna ;).

 

Lördag: Ska förmodligen till Nova och shoppa lite till skolstarten med mamma. Bra att få nya saker, dåligt att det är det sammanhanget... ;/ Kanske hon kan få se hur det ser ut inne på hööks kanske kan gå förbi eller nåt ;).

 

Söndag: Då kommer Marcolio!! Har inte fått veta exakt tid än, men hoppas det är på förmiddagen och inte på kvällen. Men ska iaf va i stallet i princip hela dagen och förbereda.

 

Måndag: Skola :( sen hem och skynda till Marcolio. Men mamma har sagt åt mig att ta det lugnt med honom i början. Ja jag tänker faktiskt inte hoppa terräng eller nåt med honom andra dagen. Alltså med  det menar hon förmodligen som det låter, och att jag inte får rida utan att hon är med. Så jag får rida på kvällen.

 

Tisdag: Skola. Vet inte om det är tisdagsdressyr, men om det inte är det rider jag väl vanligt ;). I dressyr.

 

Onsdag: Skola. (gissar lite) Då blir det kanske också dressyr. Vi får långsamt vänja honom vid hela Torns. Han är ju lite feg så han kanske behöver längre tid på sig. Bara han vänjer sig till slut ;).

 

Torsdag: Skola. Då blir det hoppträning! Kom som sagt med. Det kommer vara i paddocken så jag tänker rida honom rätt mycket där så han känner sig trygg där.

 

Fredag: Skola. Sen tror jag Marcolio får vila. Åker till honom såklart, och mockar (om han står inne) och borstar, visiterar ni vet ;). Tillbringar lite extra tid på marken med honom. 

 

Lördag: HELG! Jag rider väl Marcolio ;) och jag vet inte vad vi ska hitta på med honom. Kanske en lektion för Jessica, om hon kan förståss. Nu kommer jag hoppträna på torsdagar så nu kanske jag får rida lektionen för Jessica på helgen eller nåt. Oj, då rider jag 3 lektioner/ vecka :O

 

Söndag: HELG! (Amanda, det är gammalt nu). På söndag rider jag väl Marcolio igen, kanske rider lite mer vid galoppspåret och längs allen så han får bekanta sig med vägarna och alla andra saker. Träd kan ju va lite läskiga så här års ;).

 

Dagen därpå, på måndagen kommer ridskolan börja. Håll tummarna för att Marcolio sköter sig! annars slutar det kanske inte så bra.. Hästen funkar inte i ridskolan = får inte ha kvar hästen. 

Pratar av egen erfarenhet. Haha skoja men nu ska jag nog sova ;).

 

/AmAnDa.

 

 

 

Av Amanda - 15 augusti 2013 23:21

Hej! Hittade en sida som säljer hästsaker, heter "ridsportonline.se". De har ganska mkt rea och så så jag ska göra en vill ha lista därifrån! :D

 

Ryttare:

Jeanie Jeansridbyxa Helskodd Vit699 kr 

Ridbyxa Daslö ColourHaha! Fett coola färger, skulle vilja ha de rosa ;). 299 kr styck o.O

Magic GlovesHihi ganska cool färg ;) 20 kr

Showquest Hjälmband Swarovski 3-raderHaha coolt, äkta swarovski och hjälmen följer inte med ;). 299 kr.

 

Regal Vest599 kr

Ridspö PastellFärgkick! 45 kr styck. Vill ha det ljusblå längst till vänster ;).

Sporrar med kristallerSporrar med kristallet! 229 kr

EQuest Manband CrystalHaha jävlar ! 279 kr

Ridbyxa Helskodd BarnWow! Ridbyxor i de färgerna? :p 199 kr

 

Häst:

Eskadron Flexisoft SenskyddSnygga färger! Vill ha de ljusblå ganska mkt till höger. 

Eskadron Flexisoft KotskyddMatchande bak.

Equi-PingEtt nytt sätt att binda upp hästen. 79 kr. Jag vill ha den turkosa ;).

Grimskaft i bomullsrepFinfina färger ;). Vill ha det rosa och det röda.

Likit Treat BarHästgodis i samma form som choklad. 19 kr

Regntäcke PonnyHade Marcolio varit sto hade detta varit världens sötaste täcke till honom <3

Benreflexer 2-packCoola färger på benreflexer! Violl ha i turkos.

HjälmreflexHjälmreflex! Vill ha det turkosa ;) <3


StigbygelreflexStigbygelreflex! Vill ha turkost ;)

Fårskinnspad PonnyDen turkosa!! o.O :OO

Schabrak Eskadron Platinum Satin Performance GuldCool färg

Schabrak Royal Allround

Träns Wembley X-Line Lack GironaOMGGGGGG

Huva Eskadron Platinum Silver

Pannband Happy Pearl

OMG! Vill ha: Grönt, turkost och det längst upp, typ cerise.


Nosludd i fårskinnÄkta fårskinn. Vill ha i typ vitt och ljusturkos/ljusblå,



 

Klippmaskin Aesculap ExaktaHAHA klippmaskin till katter!

Vad skulle Gizmo säga om jag kom med en klippmaskin? Hon älskar sin lååånga päls! <3

Kattleksak möss 3-packHon kan få dessa också, för endast 15 kr! ;p

 

Men nu ska jag sova eller nåt! ;)

 

VI HÖRS! :D Snart är det bara 3 dagar kvar tills Marcolio kommer! :D

 

/AmAnDa.

  Kan inte vänta tills jag får rida igen! XO så snart nu! :DDDD  Kommer ett litet nästa vecka schema lite i förtid ;) Har inget bättre o göra, sängen kan vänta förresten ;p.



 


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards