Amanda ek

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Amanda - 13 augusti 2013 23:38

Imorgon händer inget. Men från och med imorgon är schemat fullsmockat med kul saker! :)

Av Amanda - 13 augusti 2013 22:51

Jag registrerade mig som VIP kund för Hööks i Lund för flera mån sedan, men jag har inte fått ngt mail? Man skulle få det några dagar innan med information m.m :o

 

Lite orolig nu, läste på FB att om man är VIP kund får man komma in dagen innan, dvs imorgon. Då borde jag verkligen fått mail nu? Jag skrev i mammas namn då för ett tag sedan (asså med hennes godkännande) och hon hade inte fått något mail. Så jag registrerade mig själv istället, nu precis. Hoppas det inte är försent.

 

Men nu ska jag typ läsa eller nåt! Imorgon händer inget. Blä.

 

BTW på lör ska jag och mamma åka till Nova eller stan och köpa kläder till skolstarten. Det kommer något gott med skolstarten. Ha ha -.-

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 13 augusti 2013 22:45

Hej! Behöver lite hjälp, nu igen. Hoppas på att få bruna ridbyxor på Hööks premiären också, mihihi.

 

Men dessa har jag o välja mellan:


Det är typ de jag gillar mest (Nästan alla). Min favorit är nummer 2, men provade den modellen en gång för ganska länge sen, i mörkblått, och de satt väldigt tajt. Men kanske går i större stl.. Ska iaf prova ;). Det är rea på nr 2 dessutom, kostar 499 kr nu,

 

Men ni kanske kan tipsa om er favorit ;).

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 13 augusti 2013 20:42

Sen hällde jag i hästgodis i burkar;
3 sorter, 3 burkar

Belöningsgodis i pelletsform.
"Morot" från Krafft.
1 kg.

Godis med äpplesmak från Horze.
1 kg.

Vanligt hästgodis från Hööks, äpple och kanelsmak.

Av Amanda - 13 augusti 2013 19:11

Snart lämnar jag lite grejer till!
Nu är det bara "värdesaker" kvar hemma! Hjälm o väst och sånt, sen swarovskipannbandet o fårskinnspadden och lite sånt ;). Lädergrimma, träns... Ja ni fattar ;).

/AmAnDa.

Av Amanda - 13 augusti 2013 14:41

Det är ANT nu (avancerad ny talang) inte så bra, men vad ska man göra liksom?

Har rengjort schabrak nu på morgonen, nu är alla hår borta! :)
Märkte att ett till behövs tvättas. Jahapp.
Men nu ska jag se vidare om the tv!

Av Amanda - 13 augusti 2013 11:37

"Mot stallet" rubriker. Säkert 5 skrev det igår och fler idag.
Får tänka att jag snart också kan dampa på med såna rubriker.. Snart så.
Jag kan också skriva "mot skolan" men då låter det som att jag är glad över att jag ska till skolan -.-

Av Amanda - 13 augusti 2013 11:06

Asså morgon och morgon.

Idag kommer jag (bestämde det igår) sitta på en Stol ute och rengöra alla schabrak! Jag och Katja har redan tagit de som är tvättade nu.
Men igår när jag var ute i förrådet (hänger där jämt, har nt mkt mer att göra..) var det hårstrån på alla schabrak! :o och nu har jag inte så lång tid på mig! Marcolio kommer om 5 dagar nu!!
Men ska typ byta om och, kanske, äta och lite sånt så vi ses!

Btw åkte jag till stallet en runda till igår med grejer. Det blev bl.a Ryktväskan, ridtäckena och alla benskydd. Och lite random saker.
Sen lämnade jag mitt turkosa schabrak med. Även fast jag ska köpa ett nytt under höökspremiären (mitt är stl dressyr ist för allround). Tänkte att det var bra att ha ett extra i skåpet förutom det han har på sadeln.
De schabrak som inte används ligger hemma för de får inte plats i skåpet.

Men nu ska jag göra det jag skulle! ;)

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards