Amanda ek

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Amanda - 17 augusti 2013 22:27

Tror jag hittade ett sätt som Julia kan få sina bilder, good.
Och sen kan Katja vara med i stallet imorgon! :D så det ska bli suuuperkul!

Förresten är jag kär i min nya skolväska XP

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 augusti 2013 20:33

Var som sagt och lämnade de allra sista grejerna i skåpet/på loftet. Det gick bra förutom att jag fick trycka igen skåpet. Tror jag ska dumpa hälften av grimmorna hemma. Att ha 16-17 grimmor i skåpet håller inte i längden ;). Kanske 4 grimmor + den han har på sig och resten hemma kan räcka ;). Så grimmorna får göra schabraken sällskap hemma.

Sen ska vi häfta upp en ny "på min lektion vill jag ha"-lapp då den som sitter där nu är nerkladdad och jag fick inte bort det, skrivet med permanentpenna.

Sen ska vi också använda 2 av höpåsarna som jag fick från Hööks i torsdags som höpåsar, den sista får det ligga grejer i ist ;). Så vi får knyta fast såna "skyltar" på de. 

Nytt för hösten är att alla måste väga upp hö till sin häst varje dag, både morgon och kväll. Det är rätt bra för då slipper man väga upp över 30 höpåsar när man kvällsfodrar. Så det tkr jag, och mamma, är bra.

Sen hängde jag täckena på loftet och lite sånt. Det blir super :). Vi satte också på gallret till fönstret i hans box, som av ngn anledning stod lutad mot väggen. Det var lätt att sätta på det. Boxen är nymålad och har ett fönster, grannar på båda sidor och rätt stor och rymlig. Ska fixa med den imorgon.

 

Måste göras innan Marcolio kommer:

 

*Strö boxen + lägga ut pysselhalm

*Hänga upp "slickstenen" och en saltsten.

*Ta in ALLT i skåpet, CHECK!

*Hänga ALLA täcken på loftet, CHECK!

*Häfta upp en ny "på lektion vill jag ha"-lista och fylla i den + foderstaten.

*Städa skåpet så allt står snyggt

*Göra nya skyltar och sätta fast på höpåsarna (mina egna påsar)

 

Lite o göra imorgon ;). Sen när han kommit och går ute i hagen ska jag smörja sadel, träns och mina ridstövlar. 

 

Men vi ses! Sitter framför tvn med datorn och äter godis. Haha tjockisliv.. Men snart kommer Marcolio yeyyyy!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 augusti 2013 20:16

Finns det någon som vet hur man sätter på/stänger av högerklicket? Har stängt av det nu, men behöver slå på det lite, men kan inte hitta var man gör det.

Har kollat väldigt noga, på blogga, inställningar och statistik flera gånger. Och sökt på google, men står bara hur man gör det på bla Blogg.se.

 

Men om du vet, snälla skriv!


Av Amanda - 17 augusti 2013 19:52

Tänkte bara visa några bilder som jag har skickat till Julia nu :).

           

 

Är de inte söta? :D

 

Foto: Jag

Av Amanda - 17 augusti 2013 17:11

Kreativarubriker.se
Det blir inget torns nu, är på väg till affären ist. Men jag och mamma ska åka senare istället. Det var rätt mycket ändå, hela baksätet fylldes.
Men det var väl den sopsäcken som tog mest plats ;). Med 2 nytvättade täcken i.

Men vi ses!
/AmAnDa.

Av Amanda - 17 augusti 2013 15:21

Kalender, akademibokhandeln, ? kr.

Suddgummi, akademibokhandeln, 15kr

12 blyertspennor, akademibokhandeln, 39kr?

Mapp, akademibokhandeln, 15kr

Skolväska, Stadium, 599kr (men fick 100kr rabatt).


Det var allt jag köpte! :) blev inga kläder.
Katja följde med och vi gick in på Kjell och Company och sen Hööks. Träffade Jessica (haha) och frågade henne om hon trodde magplattan kommer passa Marcolio, den är 105cm lång, och hon trodde nog det, Acora hade som sagt 110 och den var rätt stor på henne.
Men vi ska hämta den typ nästa helg så jag hinner mäta hans sadelgjord innan vi hämtar den! :) så det är bra.

Av Amanda - 17 augusti 2013 12:09

Ska till Nova sen idag. Handla lite till skolstarten. Vill ha en ny skolväska tex.
Vi åker rätt snart tror jag! Sen på kvällen åker vi till Torns och lämnar det sista.
Ska också rensa ut för små kläder. Kanske borde göra det innan jag åker till Nova, men det hinner jag inte.

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 augusti 2013 10:54

Ja, för mig är det morgon...
Det är så deprimerande att skolan börjar i övermorgon. Men Marcolio kommer imorgon!!
Jaaaaa!!!!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards