Amanda ek

Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Amanda - 24 augusti 2013 23:10

Ätit så mkt godis nu att jag har massa energi, men mitt fel ;).
Ny dag imorgon, sista dagen på den alldeles för korta helgen.

Godnatt alla! :D

Av Amanda - 24 augusti 2013 19:04

De är mobilfotade från kameran som ni ser.. Samtidigt som jag satt i en skumpig bil.. Så det blev suddigt och dålig kvalité, men aa ni får lite smakprov iaf ;)

HAHA min min när kameran gick i viloläge samtidigt som jag fotade..

Av Amanda - 24 augusti 2013 18:34

Hej! ska skriva lite kort om dagen, för det är middag typ nu o.O

Men 11:30 åkte jag med min kusin till hennes ridlekis. Hon fick hästen Majsan, en minishettis typ som fått en kam i ögat så man får inte klappa henne i huvudet. Stackars häst ändå.. Men ja iaf gick det bra för henne att rida, Majsan var pigg och snäll. Min kusin har ridit längre än alla andra, haha så duktig hon var, kunde alla svar och fick leda hästen sj till skillnad från de andra. Jag fick leda henne även fast hon kan sj, eftersom det var första gången på terminen och hästarna kunde va lite busiga eller iaf envisa.

Efter lektionen åkte vi till MC Donald's och käkade i bilen, tog som vanligt en Big Mac Company, bäst ju. 

På vägen hem smsade mamma att hon var på Hööks/Horze. Hon köpte present till Katja åt mig, eller vad man säger, iaf blev det rätt saker ;). Och sen hade de sålt slut på krubbitarremmar på Horze, Hööks med, så hon köpte ingen. Men det blev ett sånt medel man penslar på i boxen/hagen så det smakar äckligt att bita.

Letade upp på Internet däremot att Ryttare & Häst i Flyinge hade krubbitarrem, så vi åkte dit. Där va superfint! Skitstort och väldigt fina, men rätt dyra, saker! Där fanns en krubbitarrem i läder, så den blev det :). Vi bad de lägga undan en åt oss.

Men iaf åkte vi till stallet sen. Och har berättat om ridpasset i förra inlägget. Men det gick super, han är verkligen en toppenponny, åtminstone i dressyren just nu ;). Men det löser sig nog i hoppningen med.. Måste bara ha lite tålamod o överseende med att han precis kommit till Torns och kan varit evigheter han hoppade i ett ridhus senast, AW har ju inget.

I slutet satt jag av och sen gick jag över lite bommar med honom, för o se om han har seriösa problem med bommar och hinder, eftersom han tyckt det var så läskigt i torsdags. Men nejdå, han skrittade snällt över, no problems. Tror det ligger väldigt mycket i att det var i ridhus som han aldrig varit i, att det var anledningen till att det gick som det gick.

 

Men nu ska jag äta! Hejdå!

/AmAnDa.

Av Amanda - 24 augusti 2013 18:15

Sitter i stallet nu och chillar, mamma fixar det sista med vattnet, hihi skönt o slippa bära sj.. ;) Efter det åker jag hem.
Marcolio var såå fin idag! Han var superfin, red dressyr. Det är just när det går såhär som dressyr slår hoppning ;). Att rida omkring och känna att man klarar det.. Att man gör rätt =).
Han blev lösgjord och mamma typ gapade ;). Och dampfotade, räkna med mkt bilder framöver! Bilder från kameran, filmer från mobilen.
Men nu kom mamma så ska åka nu! Bye! <33

Av Amanda - 24 augusti 2013 15:56

Nu ska jag till stallet, hänt en hel del idag, berättar när jag är hemma igen! Ska ta med kameran idag, så mamma kan fota med den när jag rider :).Men måste sticka, bye!

Av Amanda - 24 augusti 2013 09:15

Äntligen är det helg! Så skönt! Är väldigt orolig inför måndagen bara, Katja kan inte komma då så jag blir lite ensam, och så är det skolfotografering, vet (såklart) inte vad jag ska ha på mig.... :I

Men här är planer inför helgen iaf:
Lördag..
*ska med kusinen o hjälpa till när hon rider
*köpa present till Katja (jag har rätt mkt o göra idag så kanske blir så att jag får skriva en jättetydlig lapp till mamma om presenterna och så får hon åka sj, men det är klart jag också vill med.. ;)
*göra alla läxor för nästa vecka (skönt att ha allt gjort)
*rida Marcolio sen på kvällen, tror jag det blir.

Söndag..
*ska hämta min magplatta :D
*vi skulle typ hämta soffor men jag ska inte följa med, kanske hjälper till med dem när de står hemma ;).
*Asså jag tror/vet att vi nt kommer ha tid för detta, men kanske att vi har det ändå. Behöver verkligen en tunn jacka med lite foder eftersom det blivit så kallt och en datorväska till skoldatorn. Det var ngt till men har glömt.
*rida Marcolio ;) blir nog lite senare på kvällen typ.

Det var min helg! ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards