Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amanda - 25 augusti 2013 21:31

Hej! Idag när jag red gick det lika bra som vanligt. Han vet vad han gör och gör det bra.
I slutet tänkte jag bara skritta vanligt över 2 bommar, men då tog det tvärstopp!
Alltså jag förstår inte.. Vad det kan bero på!? Och när jag tänker efter stod han faktiskt uppbunden när jag provred honom.. Ännu mer förvirrande.. Hur han kan ha tävlat fälttävlan när en bom på marken är läskig. Det handlar nog mycket om att han måse lita 110% på ryttaren, och känna sig trygg på platsen. Svårt om man tävlar borta, som jag som tur är, inte kommer behöva.
Känns lite som att Marcolio är lite av ett mysterium....
Men ska typ läsa nu! Bye! :)

Omg

Av Amanda - 25 augusti 2013 19:04

Min nu!

Av Amanda - 25 augusti 2013 18:18

Nu ska jag äta middag, sen åka och hämta min magplatta :D äntligen! Fick ett erbjudande av en tjej om en ny magplatta som inte passade hennes D-ponny, men som säkert passar Marcolio! :D originalpris är 800kr, hon köpte den för 450kr och jag får den nu för 350kr! Trippelfynd ;) och den är oanvänd och köpt på Fhs. Så jag är glaaaad nu! Efter att vi hämtat den åker vi direkt till Torns och rider Marcoliopojken. Ska rida hnm lite i mellanridhuset eftersom han kmr gå i ridskola imorgon, i mellan. Viktigt att han inte beter sig som han gjorde första gången i stora ;). Men då var det hinder framme till skillnad från imorgon.
Men måste äta middag så bye!

Av Amanda - 25 augusti 2013 15:10

Hej! Ska se första avsnittet av Idol nu :). Men det är dålig reklam nu.. Då passar man på att blogga ;).

 

Men hejdå! 
/AmAnDa.

 

Av Amanda - 25 augusti 2013 12:59

Hej! Nu kommer veckans vecka 34: (tror jag glömt o göra förra veckan, sorry för det!)

Veckans..

 

Bok: Vet inte..

Betyg: -


Bästa lektion: Igår, klart! Ponnyn äger!

 

Händelse: Skolan började..

 

Hiss/tips: Åk till Hööks i Lund! Såå fint! :D

 

Foto: Denna bild på Gizmo =) Fotad igår.

 

 

Låt: Best song ever, One Direction (gillar inte 1D men låten är  bra ;))



Produkt: Röd funktionströja (jättefin)

HÖÖKS

 

Köp: Krubbitarrem.

 

Film: Sorry, har inte sett en enda film ;)

 

Youtube klipp: Asså lätt denna;


"Ja men jag gillar det här med video på Instagram för att nu kan man inte bara ta egopix längre, utan också egovideos".


/AmAnDa.

 


Av Amanda - 25 augusti 2013 12:23

Hej! Behöver en paus från läxorna, så jag ska göra en This or that nu och kanske en bildbomb senare :) tidsinställd isf.

Men nu kör vi! ;) Och nu MÅSTE jag välja en, för o göra det roligare! 

 

godis/glass
en sann vän/många falska
blåbär/hallon
familj/vänner  (alltså ni fattar va, familjen är viktigast ;))
vänner/1D
Harry styles/ Niall horan
youtube/facebook
dayviews/instagram
bloggen/instagram    Asså vafaaaaan ;p
isadora/maybeline
gina/cubus
mjölk/vatten
cola/fanta
kiss you/little things
grönan/liseberg
grön/gul
gul/orange
svart/vit
rosa/blå
äpple/päron
banan/apelsin
skola/träna    (om ridning räknas, annars skola)
träna/ta det lugnt
/jogga
vänner/sporta
släkten/vänner (hoppas ni förstår ;))
boyfriend/as long as you love me (asså åå.. Ingen av de är sådär BRA)
göteborg/sthlm
göteborg/karlstad
vanilj/choklad
lakrits/surt
tomat/gurka
majs/vanlig sallad
pizza/tacos
blogga/vlogga (FÖR TILLFÄLLET, betyder verkligen inte att jag slutar blogga bara för det)
musik/inte musik
mjukisbyxor/jeans
hund/katt (sorry Gizmo)
bestämt schema/tar allt som det kommer
utekväll med kompisarna/hemmakväll med familjen
bio/film hemma
blogga/spela innebandy
rouge/puder
ögonskugga/mascara
melodifestivalen/idol
shoppa/bara va hemma
pojkvän/vänner (vafan ska jag svara..)
klännink/kjol
klackskor/låga
brunett/blondin
blogg.se/fames (??)
sverige/utomlands
skräck/komedi
romantisk/skräck
blå ögon/bruna ögon
mörk/ljus choklad
läppglans/läppstift
vlogga/skriva (FÖR TILLFÄLLET, betyder frt nt att jag tänker sluta med att blogga;))
killkompisar/tjejkompisar (oj vilken diskvalificering (stavning))

 

Detta var del 1! Sätter del 2 och kanske fler på tidsinställda lite random i veckan. Sen kommer Veckans att komma också. Och lite bildbombar, kanske frågor m.m

Hoppas ni inte tröttnar på This or That, älskar nämligen att svara på frågor och this or that m.m :3 ;)

Och såklart att ni är nöjda med svaren.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 augusti 2013 11:57

Hej! Gör läxor just nu, har ett tal kvar i matten men behöver hjälp så sparar det tills sen. Nu håller jag på med en materiallista från NO:n, över 20 material jag aldrig hört talas om, wish me good luck på provet. Nej men det var lättare än jag trott. Kan allt utan "klämmare" på första sidan, har nt hunnit till andra.

Men måste fortsätta plugga nu så jag slipper i veckan! ;) sen ska jag göra spanska alfabetet, och sen lite veckans ord tror jag. Japp!

/AmAnDa.

Av Amanda - 24 augusti 2013 23:10

Ätit så mkt godis nu att jag har massa energi, men mitt fel ;).
Ny dag imorgon, sista dagen på den alldeles för korta helgen.

Godnatt alla! :D

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards