Amanda ek

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Amanda - 22 augusti 2013 20:37

Hej! Hoppningen gick långt ifrån bra. Han var så inte sig sj. Vi var i ridhuset, även fast det var jättevarmt ute, jag var så säker på att hoppningen skulle va ute att jag inte red honom i ridhus.. Så det blev lite kaos, han verkade inte alls nervös i ridhuset, men han skyggade när ngn släppte en bom på marken och när mamma gick ut..
Första hoppet tvärstannade han och andra rakt upp i luften, sen stannade han igen och sen hoppade han upp i luften och sista gången stannade han och gjorde en helomvändning så jag tappade ena stigbygeln.. Sen valde jag att avbryta lektionen.

Jag är rätt besviken på honom och på mig, som ändå gav upp så lätt.
Hade varit väldigt bra om ngn äldre kan hoppa hnm en dag istället för mig, som kanske kan ge tips och säga sån åsikt. Kanske kan man skippa att hoppa honom i ridskolan pga av detta? Åtminstone till en början.

Men hejdå!

Av Amanda - 22 augusti 2013 16:20

Av Amanda - 22 augusti 2013 16:09

Hej! Efter hemkunskaplektionen (vi gjorde pastasallad och åt) sprang jag o Katja för livet för att hinna med bussen, och grejen är att vi kom dit sek innan dörrarna stängdes. Bussen såg oss men valde att åka. För att inte ligga efter i schemat antar jag. Men SÅNT är lite egoistiskt eftersom vi kom innan dörrarna hann stängas.
Så vi gick till tågstationen och så visade "reseplaneraren" tåg som gick jättesent så vi läste fel och stressade i onödan även då. Sen kom ett tåg och så gick den inte till Stångby, sjukt nära att vi gick på det! Men nu kommer ett tåg om ngn minut och mamma är på.
Blir alltid jättearg på bussar som är ego och kör.. Men nu kom tåget så bye!

Av Amanda - 22 augusti 2013 12:09

Haha nu har jag så tråkigt så nu ska jag göra en bild per mån, och det får INTE vara 2! Första mån är juni 2012.

 

Juni 2012:

 

 

Juli 2012:

 

 

Augusti 2012:

 

 

September 2012:

 

 

Oktober 2012:

 

 

November 2012:

 

 

December 2012:

 

 

Januari 2013:

 

 

Mars 2013:

 

 

April 2013:

 

 

Maj 2013:

 

 

Juni 2013:

 

 

Juli 2013:

 

 

Augusti 2013:

 



Men nu är det snart bild! Brb!

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 22 augusti 2013 10:15

Hej! Nu bloggas det från skoldatorn! För första gången. Datorn blev helt plötsligt jäättepigg när jag satt i sladden.

Dagen började med matte, det gick rätt bra :) Gillar den nya matteboken mer än det gamla. Så fick vi någon stencil och räkna klart tom uppg. 14. Men det är inte så mkt ;). Jag och Katja ska göra det i eftermiddag.

Sedan efter matten var det engelska, och det gick rätt bra, inget brandlarm ;). 

Och om kanske en halvtimme är det spanska, Asså jobbiga ämnen,se!! Sen idag är det också 80 min NO och lite sånt ;). 

 

Men ska fixa en sak! Bye!

Av Amanda - 22 augusti 2013 07:55

Hej! Nu sitter jag i bilen, vi ska snart åka och jag ska bli avsläppt pga jobbiga buss och tågtider, antingen i sista stund eller långt innan så jag får stå uttråkad i typ en kvart :/ -.- dampigt.
Tagga hoppträning när skolan är slut! Men idag är den längsta dagen.. Slutar 15:25, men igår sa ngn att i klass B slutar dem ca 2 MEN VI slutar över 3 VARJE DAG! Det är såå konstigt! Och egoistiskt... De är ju också 7:or :o

Jaja hejdå! ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards