Amanda ek

Alla inlägg under januari 2013

Av Amanda - 21 januari 2013 16:29

Vi ska egentligen göra läxorna som vi bestämde men sen flyttades engelskan från imorgon till på fre så då är det mer lugnt. ;) ska göra glosor när Katja och Fanny gått ;)

Vi har släppt ut alla Katjas flätor hon fick i Thailand och det tog lång tid! Sen flätade Fanny mitt hår och dränkte i hårmascara ;) :p Det blev bra!

Av Amanda - 21 januari 2013 06:58

Typ är helt död.. Gick upp halv 7 för att gå till skolan men sen ändrades tiden så jag gick upp i onödan!! Kunde inte sova inatt, Gizmo typ ville inte vara tyst ;) så är stendöd.

Efter skolan ska Fanny o Katja hem till mig, vi ska göra läxorna ihop.

Av Amanda - 20 januari 2013 17:19

Av Amanda - 20 januari 2013 15:49

Till ryttaren:

Mössor och halsdukar

SvartMan köper inte en mössa för 999 kr men ändå, coolt att ha en :p ;)


Jackor och västar:

Röd MHur snygg liksom ;) Hade varit så fin tilll mig och Beauty!


Ridhandskar:

Svart 5Såna här vita hade jag velat ha!


Ridbyxor:

Röd 22/3-4 årGillar de lila ;) Hade varit fin till lila outfit ;)


Hjälmar:

SvartHaha hjälmöverdrag ör ju ascoolt ;) har haft ett rött när jag var liten, men slängde det :( </3 


Ridstövlar:

Regular/Regular 43När jag växer ur mina nuvarande ridstövlar vill jag ha såna här, likande ;) Dessa är svindyra.. 3000!!


Tröjor:

Navy/Blå 10Hihi den är snygg ;)


T-shirt och linnen:

Navy SJohn Whitaker tröja


Mellanlager:

Navy/Röd XSJohn Whitaker


Tävlingskavajer:

OMG SNYGG!!! Men dyr :( :/


Vita ridbyxor:

Vit 150


Hoppspön:

Älskar det röda!


Dressyrspö:

Svart 110Det längst till vänster är snyyyyggt!!




Häst:


Benskydd:

Vit PonnyOMG o.O


Huvor:

SWE CobHur coolt hade det inte varit med en sverigeoutfit?


Leksaker och krubbitning:

Lila 25 cmBeauty vill ha!!


Man -& flätning

VitVill ha de gröna!


Skrapor och svampar:

SvartHihi har ingen sån modell + den är snygg med rosa handtag ;)


Ryktset & boxar:

JR GråDet rosa är snyggt!


Borstar:

Large Svart/GråDen lila är finast



Grimmor:

HORSEGUARD GRIMMA PÄLS


Grimskaft:

Röd 2m


Träns:

Svart/Rosa CobSnacka coolt!


Tyglar:

Svart 48Dessa var grymt coola ;)


Pannband:

FullSverigepannband :*


Schabrak:

FullI'm in love :o



Vojlock:

Svart/Silver 16Kan Bea bli snygg i vojlock?


Sadeljordar:

Brun 110


Sadelöverdrag:

Mitt är ju borta :(


Cooler & kombitäcken:

115Shiiiit det är jääättefiint!! XO


Stalltäcken: 

Navy 115Snyggt John Whitakertäcke


Regntäcken:

Navy/Navy & Electric blue 125


Vintertäcke:

Röd/Svart 95SNYYYYYYYYGGT


Halstäcken:

Navy M


Ridtäcken:

Newmarket 145x_x


Tillbehör till täcke:

Röd/Vit/Navy


Stidbyglar:

Röd VuxenNU LEVER JAG INTE MER!!!!! Vill ha: Turkos och röd mest!!




/AmAnDa.










Av Amanda - 20 januari 2013 14:54

Av Amanda - 20 januari 2013 13:23

Bild 1: jag och Bea mitt emot varandra, efter KM hopp. Jag har en rosett fastsatt i min jacka och Bea har öronen framåt. Foto: Fanny.

Bild 2: gillar Beauty på den bilden. Hon står gulligt. Bland de första gångerna jag ridit med turkost. :D
Foto: mamma

Bild 3: Beauty ser jättefin ut, som en dressyrhäst <3 foto: mamma

Bild 4: bild på blad jag tagit själv :) gillar den skarpt ;)

Bild 5: bild på Julia och Musslan. Den är så humla fin, Musslan har spetsade öron för en gångs skull :p ;) foto: jag

Bild 6: cool bild från nyår, foto: jag

Bild 7: kär i bilden. Mig och Bea på den, efter KM hopp, felfri. Vann en tävling på insta som Shotouts_horses hade. Jag fick flest röster, det är så coolt! Foto: Fanny

Bild 8: brukar inte fånga Gizmo när hon vill någonting på bild men en gång lyckades jag när hon ställde sig på 2 ben på garderobsdörren ;) söta viljestarka katt ;) <3 foto: jag

Bild 9: härlig bild upp till 100%! Från ett dagridläger jag gick på. Hästen heter Mellisa.

Bild 10: galopperar på stora Exo ;) väldigt kul var det!! :D :D foto: tror det var Ellen.

Tycker alla dessa bilder är JÄTTEFINA! Kan göra fler 10 bildhissar om ni vill ;) jag har 1500 bilder på iphonen så jag har mer att dela med mig av :p ;)

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards