Amanda ek

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Amanda - 22 januari 2013 21:17

Jag heter : Amandiis_pandiis
Var tvungen att skapa nytt konto så har BARA 22 följare.. Men det kan bli mer än mitt förra? (76) :D klart!
Följer nu ALLA som följer tillbaka! Är jättetacksam nu om du följer!

Av Amanda - 22 januari 2013 20:48

Lista över Saker som inte funkar/borttappat av MINA saker: (sorry för slarvig handstil skrev det till mig själv o kom på att jag kunde fota det försent :p).
1. Facebookkontot är to inaktiverat. Skitjobbigt!!
2. Instagramkonto vet jag lösen o allt till men det funkar inte att logga in ändå. Har tagit glömt lösenord men det kommer inget till min mail!!! Panik! Skapat ett NYTT, heter Amandiis_pandiis och har på en dag fått 22 följare. Jag har 75 på mitt andra.. Nej 76 :( och det är kvar för kan ju typ inte ta bort det.. :/ FÖLJ Amandiis_pandiis PÅ INSTAGRAM OCH DU ÄR BÄST!!

3. Beautys röda sadelskydd försvann innan jullovet. Försvann på en måndag. Det måste vara ridskolan som inte orkat sätta på det och lämnat det nånstans.. :/ det är ju min namnsdagspresent :(

4. Datorn är på reparation ju, har varit det typ hela jullovet. De jobbar inte snabbt var den nu är.. Livrädd att alla bilder och spel m.m ska försvinna, men pappa säger att det inte är hårddisken de ska reparera :)

5. Kameran har varit sönder i typ 3 månader. Verkligen irriterande och bidrar till att jag har 1800 bilder eller mer i mobilen på en månad :/ ska klart önska mig en systemkamera när jag fyller år! ???bilderna kan ju laddas över till. Ja datorn som är på reparation ;)

6. Mina skor lämnade vi in typ första veckan i skolan. De skulle laga dragkedjan så nu får jag ha mina gamla, för små och gamla igen skor. :/

Det känns som att världen går emot mig! Beauty med, din lilla söta tonåring ;) <3 men ibland vill du samarbeta! Då är vi oslagbara! ??

Av Amanda - 22 januari 2013 15:49

Igår var jag o F&K och åkte pulka. Eller snowracer ;) Katja och jag delade på min med 2-sits och Fanny hade Alexanders. Det var askul! Vi åkte i en jättebrant sne backe nära järnvägen. Men det var från och inte mot järnvägen ;)
Det var läskigt att åka vid det brantaste, jag o Katja typ dog.. Men kul var det!
Idag ska vi dit igen, när de my är lite ljusare och åka, ska filma o så. Hejdå!

Av Amanda - 22 januari 2013 07:38

Jahapp då var det tisdag. Min Favevook är spärrat och instagram säger "dålig internet". Jag har typ dålig internet nu också så ska försöka nånstans med bättre. Antar att jag har tur om jag kan använda Facebook igen. Kanske kan skapa ett nytt om det blir för jobbigt ;) men har så mkt bilder och filmer där.. O alla fb vänner! Typ 200 :(

Ska gå till bussen om typ 10 min. Ska åka buss med Fanny, skolbussen ;) så sjukt skönt med privatbuss!
Efter den längsta skoldagen på veckan åker jag med bussen hem och byter om till ridkläder och sen åker till stallet för att göra i ordning Beauty till lektionen. Vi ska inte ha vikarie. Det kanske är hoppning! Det är bra om det är det för då galopperar hon frivilligt. Har förstått att om jag ska kunna klara av henne nu i tonåren så måste jag bli mycket tuffare mot henne. Hon får inte bestämma!!!! ;/ ska bara nt glömma hur många gånger det gått bra bara..

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards