Amanda ek

Alla inlägg under januari 2013

Av Amanda - 17 januari 2013 18:22

Efter maten ska jag o mamma iväg till stallet. Eftersom pappa fyller år ska hon vila. :)
Till mat blir det hamburgare och Jag hörde ordet julmust ???
Förresten alla måste ladda ner Temple Run 2! Det är bara BÄST!
Bild från spelet:
Och sen lite egopics: ;d appen heter fotojus o den är BRA! ?

Tja

Av Amanda - 17 januari 2013 16:39

Är hemma, har ätit mellis, pappa fyller år idag. Så ska helst inte iväg till stallet, frågade nån som hon kunde rida Bea men hon kunde inte. Om vi inte hittar någon så åker vi dit ikväll och så får hon vila.
Sitter vid datorn nu, men bloggar från mobilen :p men den håller på att sätta på sig :p

Idag i skolan har vi åkt pulka och tränat inför nationella proven bland annat. Sjukt awesome!
Fanny o hennes pappa skjutsade mig till skolan idag. Tog med mina 2 snowracers. Alla bara tittade :p

Det var askul att åka pulka, jag och Katja delade på min (den har 2 sits) och Fanny åkte ensam på Alexanders.
Det var askul förutom att alla tiggde att de skulle få åka. Jag o Katja lånade ut våra flera gånger men ändå nöjde de sig inte :/
Efter bara en halvtimme skulle vi gå tillbaka :(

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 januari 2013 15:54

Katja ;) OBS! Hon skrev upp och ner!

Av Amanda - 16 januari 2013 22:10

Inga fler inlägg för idag. Smsar med Fanny, imorgon ska vi ut och åka pulka istället för gympa, nice är det!!! Jättejättekul! Nu när det är snö igen har jag, Fanny o Katja ägnat oss åt att åka stjärtlapp. Låter urfånigt att säga stjärtlapp, Katja säger asglidare hahaha ;D vi band fast ett hopprep i varandras och sen försöker vi förgäves låta bli att ramla av i backen, loool är det! :p men kul och det är det viktigaste. Målet är att klara att va kvar (vi sitter i jockeysits på den) tills den stannat.:D jag är längst fram så jag brukar lyckas vara kvar länge men ja när min stannat kommer de andra två haha och kommer rakt på mig :p men när vi flyttade runt kom vi ändå fram till att det var bäst som det var, jag trivs bäst längst fram också. :)
/AmAnDa.

Av Amanda - 16 januari 2013 17:46


 


1. Hungriga hästar :p

2. Katinka måste älska havre! Hon blev helt tokig när jag kom också, den sötisen ;)


 

Av Amanda - 16 januari 2013 15:25

Lol.. Inte taggad egentligen.. :p
Idag i skolan redovisade vi. Min grupp redovisade om fossila bränslen, vi har ju tema el och engergi. Det gick ledigt bra, vi hade gjort en prototyp och så hade vi lite om hur det funkade och för o nackdelar. Jag fick säga fördelarna, det var att det är miljövänligt. Vi hade inte alls mkt fakta men tyckte faktan vi hade var det viktigaste. :)
Vi började också på tema kartor. Geografi och historia är de tråkigaste ämnen jag vet.. :( vi skulle göra en karta med hela världen och en karta över Sverige. OMG jag har typ inte alls jobbat med kartor o länder o städer och allt vad det är.. Man fick bara ett papper, en penna och ett suddi! Inget fråga en kompis eller fuska på annat sätt. Jag är asdålig på geografi, fick typ panik och skrev ett stort frågetecken på båda sidorna. Det är inget prov eller ngt som har med betyg o göra, bara för att visa vad vi kan.. Tycker verkligen inte att det gick bra! Usch nej! Gränser o sånt är assvårt... Så det gick åt skogen! Och vi ska göra om det om några veckor för att se skillnaden och då ska jag göra revange typ! Men kommer inte kunna alla länder.. Never in my life!

Nu ska jag äta och sen träna spanska och sen göra engelskan. :)

Av Amanda - 16 januari 2013 09:31

Lite mongobilder by AFK (Amanda, Fanny, Katja)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards