Amanda ek

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Amanda - 5 januari 2013 23:50

Som Ellen har tagit (Ellenelfman.devote.se)
Vissa blev suddiga, vissa blev ok och vissa blev JÄTTEBRA!! :D
Här är de bästa:

Av Amanda - 5 januari 2013 23:44

Hehe planerar ett schema för Bea nu när skolan ska börja igen (blä&fy)
Här är det:
Måndag: ridskola
Tisdag: tisdagsdressyr
Onsdag: ridskola
Torsdag: torsdagshopping (nt varje gång, om nt blir hoppning blir det väl vanlig dressyr med mamma).
Fredag: vilar från allt (L)
Lördag: privatlektion eller ensamridning, i vilket fall dressyr.
Söndag: privatlektion eller ensamridning, i vilket fall dressyr.

Så alltså blir det lektioner 3 ggr i veckan, en gång i hoppning, en gång med andra och en gång helt privat.
Så kan det ju va tävling på helgen också.

Jag hoppas det kan bli så 2013 :) ?

/AmAnDa.

Av Amanda - 5 januari 2013 23:35

Tja!
Idag var jag i Malmö och såg Hobbit med familjen. Det tog i stort sett hela dagen.. Eftersom jag visste att det skulle det så lånade jag ut Beauty, till Fanny.
Filmen var bra, satt på 3e raden.. Föredrar att sitta längst upp men men.. Satt iaf i mitten ;) Hobbit är då en film som utspelas innan Sagan om ringen. Vi läste boken i min förra klass, men ärligt talat: den är inte bra som bok! Förstod typ nt... Filmen var mycket bättre enligt mig ;)
Efter filmen åkte vi hem med tåget. Men vi missade ett precis så vi gick till Ica o handlade :p
Hemma har jag och Alexander spelat Harry Potter 5-7 på Wiiet. ? Det är faktiskt kul, låter jag typ töntig nu? Jag gillar Harry Potter serien och att spela Wii så varför nt spela det då? Vi körde hursomhelst fast rejält mycket i typ 3:e banan på film nr 7 del 1. Vi var fast där läääänge!!! Så lääääänge att pappa och mamma körde bort oss för de skulle kolla på en film, och vi fick INTE vara där för den är barnförbjuden. Så nu sitter jag FA på mitt rum. :/

Ska skriva lite om imorgon: jag ska rida. Så länge sen jag hoppade så venne, kanske kan göra det? Annars blir det dressyr på volten utan stigbyglar, eller med, och träna galoppfattningar med hjälp av Jessicas tips, luta sig mycket inåt så hon inte kan fatta fel, det funkade igår :)
Föresten kom jag INTE med i hoppningen, något jag tycker är JÄTTESYND för det är SÅ svårt att hoppa ensam, avstånden blir bara fel och får inga nyttiga tips o sånt som jag får i dressyren. Men just det, jag har blivit 1:a reserv dvs om ngn inte kan komma får jag hoppa in, och jag får då första möjliga plats. Ja vi vet ;)
jag pratade med Jessica och hon sa att det nästan alltid är någon som nt kan komma så jag kmr att få hoppa i stort sett varje gång. Och det är ju jättebra! Men hoppar helst inte i sista gruppen typ, för då är det typ bara storhästar som hoppar typ 15 meter höga hinder och jätteknepiga banor med avstånd e deras hästar så där kan jag nog inte va med, haha ;)
Sugen på att ha en frågestund, länge sen sist.. Hmm.. Vi får se, hehe, hejdå!
OBS!! Texten på bilden är bra att tänka på ??

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards