Amanda ek

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Amanda - 6 januari 2013 22:51

Hej! Kom nt på nån bra rubrik.. Men idag när jag red red jag samtidigt som Humle. Mamma tog fram slalom, 3 cavalettibommar och 2 markeringar som man skulle göra halt i. Bea var PIGG och tyckte det va kul med övningen. Men hon ville inte galoppera först men sen gick det. Då avfyrade hon även 2 eller 3 små bocksprång eller glädjeskutt, något sånt. I andra varvet var hon på väg att fatta men det gick ändå inte, eller ibland blev det fel. I slutet hade jag försökt så många ggr att hon höll på o fatta av sig sj hela tiden, hon typ studsade lite och ville iväg, men när jag lät henne öka i hopp om galopp blev det ändå bara trav, slängtrav till och med. Så det gick inte så värst bra idag.. Men bjudningen var det inget fel på!! Haha.. Hon höll högt tempo i stort sett hela tiden, och hon trampade under sig ordentligt, och över bommarna kändes det som att sväva <3 fina Beauty! I helgen blir det tävling, på lör är det LC:2 och på sön 60 cm, för att bygga upp självförtroendet för olika slags hinder och knepiga svängar. Allt för att hon ska vänja sig sen när det är riktig tävling, ska ju bara tävla Clear Rund ;) kommer lite bilder nu som mamma fotade idag! :) några blev faktiskt jättebra!

Av Amanda - 6 januari 2013 15:41

Snart ska jag rida. Venne vad jag ska göra.. Något antar jag :p om det nt är för många i ridhuset ska jag göra ngt kul med bommar.:)
Idag har jag och Alexander spelat Wii igen. Och så har vi typ ätit och sånt. Helvete att skolan börjar i övermorgon!! ??ka nt hjälpas...
Ses! /AmAnDa.

Av Amanda - 6 januari 2013 00:07

Fråga på, är helt ärlig fram till skolan börjar, då kommer svaren!! :D för mig börjar skolan på tis :( skulle va najjs om jullovet kunde vara typ en mån långt, minst! :/

Men som sagt FRÅGA PÅ!! Kan va i stort sett vad som helst, svarar inte på alltför oseriösa/tramsiga frågor. :)

Gillar frågor som "Vad är det bästa med Beauty?" Och "vad är ditt mål med Beauty?"
Gillar att säga mer än bara ett svar. Exempel:
Gillar du att läsa? Svar: Ja det gör jag.
Istället kan man utöka frågan och ist fråga:
Vad gillar du att läsa för böcker?
Svar: jag gillar såklart hästböcker, de som kommer från Pennygirl är grymt bra!
Eller som en "this or that" fråga;
Faktaböcker/skönlitterär

Ja ni fattar ;) men självklart är det INGET fel på såna ja eller nej frågor, alla frågor är jätteskoj att svara på!

Ta chansen och ta reda på mer om vad jag gillar och vad jag nt gillar, varför..?, hur gick det till när...?, hur många...?, vad...?, när....? M.m

Jag älskar att svara på frågor och lägger alltid ner tid för att besvara dem så bra som möjligt. Det är därför jag gillar mer "fria" frågor där man kan gå in på frågan lite mer än bara ett ja eller ett nej.

Du kan kommentera din/dina frågor HÄR eller om det ska va hemligt eller så skriv på sms/kik/Facebook (om du känner mig och har mitt nummer eller är vän med mig på fb, ger nt ut till okända). Kommer inte att säga vem som undrar.

Du kan också ställa this or that frågor, tkr det är kuuul att välja! ;D

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards