Amanda ek

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Amanda - 27 januari 2013 21:47

Försökte byta header innan. Via mobil. Hmm.. Gick sådär ;) störde en hel grupp på kik med "dumma mobil" meddelande :p haha förlåt men jag var assur! ;) nu är det typ ingen header alls. Försökte koppla in mobilen i pappas dator för att föra över headern från mobilen till datorn, men då var jag tvungen att ladda över alla bilder, över 1000, och så gick det att avmarkera men bara en och en.. Så försökte överföra alla och det gick också dåligt för det gick inte. Men ska testa igen imorgon. Ses! Ska sova ;)

Av Amanda - 27 januari 2013 21:46

Försökte byta header innan. Via mobil. Hmm.. Gick sådär ;) störde en hel grupp på kik med "dumma mobil" meddelande :p haha förlåt men jag var assur! ;) nu är det typ ingen header alls. Försökte koppla in mobilen i pappas dator för att föra över headern från mobilen till datorn, men då var jag tvungen att ladda över alla bilder, över 1000, och så gick det att avmarkera men bara en och en.. Så försökte överföra alla och det gick också dåligt för det gick inte. Men ska testa igen imorgon. Ses! Ska sova ;)

Av Amanda - 27 januari 2013 20:04

Hehe man kan ställa in header o bakgrund i mobilen om man går in på själva internet och sen loggar in. Nu har jag gjort det men mobilen VÄGRAR ladda de nya inställningarna. Den står helt still!! ;( så sjukt störigt! Det är liksom en iphone 5.. En ny dessutom! Bara för att jag har slut på surf för månaden ska det bara gå segare - inte sluta funka alls!!! :/

Av Amanda - 27 januari 2013 18:42

På Hööks köpte jag: Expensive nosludd för hon har skav vid nosryggen, sadelgjord som ska va extra bra för hästar som inte gillar sadelgjordar och ett lila vintertäcke med hög manke som skulle va bra för hästar som lätt får skav eller nått sånt. Låter jättebra iaf ;)
Tog med fårskinnspadden och 2 grimmor i stl ponny son hon kan ha. Hon har det lila täcket nu och lila "superstar" grimma <3 :)
När jag o mamma kom satte vi direkt dit den nya sadelgjorden och padden jag fick med Pluto. Kul att den kommer till användning. :) satte också på nosludd på tränset. Hehe det blev supermatchat ;)
Hon travade typ in från hagen och var lite uppspelt när jag ryktade först.
Sadlade o tränade o gick in i mellan. Där var Gunnar. Men sen gick han och då kom Flower. Det stod 3 hinder i mitten, ingen verkade ha hand om dem. De var verkligen jätte i vägen, så mamma gjorde så det blev bommar på en sida och ett hinder eftersom Flowers ryttare skulle hoppa. I mitten var det "tomt". Visade för mamma hur duktig Acora var. Gjorde typ halt, skritt, halt, trav, skritt, trav, halt, trav, galopp, trav, skritt, galopp, skritt, galopp, halt, galopp och trav. Men ni fattar ;) Acora var JÄTTEDUKTIG och Lydde så bra! Travade också över lite bommar. Första 3-4 gångerna bara stannade hon framför o sen halvt skrittade över. Men sen visade jag henne bommarna lite o efter ett tag kunde hon trava utan problem över bommarna. :) bara man har ett bra stöd i tygeln samtidigt som man inte drar henne i munnen. När hon blivit mer säker på bommarna blev hon mer pigg o gasade när hon var på väg mot dem. Hehe! ;) gjorde även LC:2 men det stod ett hinder i ridhuset och älskad verkligen hoppning så hon ville bara iväg o hoppa det, dvs ville inte samla upp sig :p men trots det var hon fin och lyssnade. Frågade mamma om jag kunde hoppa det lilla hindret en gång men hon sa nej. Vi får väl hoppa henne en annan gång ;) kanske för en plats i hoppningen denna torsdagen? Då lånar jag en martingal eftersom hon blir stark i hoppningen ;) och pigg!

Nu blir det pannkaka till middag och sen får jag göra något kul... Kommer lite bilder mamma tog idag när jag red. Och sen tog jag nån På hennes sadel, mest för att visa padden o sadelgjorden. Och schabraket ;)

Av Amanda - 27 januari 2013 13:00

Av Amanda - 27 januari 2013 08:40

Det är skitjobbigt när man skriver en bildtext o sen vid uppladdningen blir det fel. Här kanske är bilden som skulle vara kul:

Av Amanda - 27 januari 2013 08:35

Ställde upp för brorsan och spelade The Lord Of The Rings med honom. Men vi fastnade och nu kollar han efter videos där dem visar hur man gör. Gick upp typ 5 i 8. Hur kan jag?
Saknar frt Beauty oändligt mycket. Inte ens en tur till Hööks kan få mig glad igen. :'(
En liten kul bild bara ;)

Av Amanda - 27 januari 2013 00:42

Sov gott.. Jag kommer nog inte det. Ska typ läsa tils jag somnar så jag slipper tänka så mkt. Blir bättre när Gizmo är där också. Och hon hopade upp precis :)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards