Amanda ek

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Amanda - 12 januari 2013 23:21

Av Amanda - 12 januari 2013 23:00

Det är lösnaglar, vantar, strumpor, ett linne och ett par byxor ??

Av Amanda - 12 januari 2013 22:12

Hoppning imorgon!!
Visserligen bara 60cm men vad som helst för att få Bea trygg och orädd mot hinder ända från början. Det är bara bra om hon får rida olika banor och få hoppa över olika hinder innan det blir på allvar, det är ju bara en vanlig clear rund hoppning dehär ;)

Ska hoppa med rött schabrak o rött Swarovskipannband :D BIG like!
Min drömtävlingsoutfit är att tävla hoppning i rött och tävla dressyr i vitt och svart, ni vet det vanliga ;)

För att nå mina tävlingsoutfitsar behöver jag:
I den vita: (dressyr)
Vitt schabrak med guldkant (finns på Horze)
Guldigt tunnt pannband (finns också på Horze).

Det är faktiskt bara ett vitt schabrak och ett pannband. :) ??

I hoppningen: (röd)
Benskydd
Huva
Hoppspö
Kavaj

Kon på att nu när Lami-cell benskydden försvunnit är jag rädd att huvan också försvinner så tänker köpa huvan först för att försäkra mig om att jag iaf kan ha likadant schabrak och huva, eftersom huvan kostar 159kr kan jag köpa ngt till. :D

Japp men ska sova nu, tävling imorgon ?/AmAnDa.

Av Amanda - 12 januari 2013 17:56

Wihoo har snart fyllt hela turkosa och gröna outfiten, jippie! Men kvar i turkosa är: tuchhandskar (200kr) och benskydd fram och bak. På bilden är de turkosa men Visar sig att de nt finns i lager längre så ändrar det till svarta benskydd ist. Sen egentligen ska det vara blå bettskivor också men venne var man hittar såna och tänker att det blir snyggare med svarta där också. Så det är 3 saker kvar! På den gröna är det: pannband med trasstenar, ljusgröna benskydd fram och bak, svarta ridhandskar, och helst grimma, grimskaft och svarta silikonband. :) på bilden är benskydden mer gröna men de finns inte heller i lager längre och eftersom schabraket jag har nu är mer ljust (bilden längst ner) så blir det snyggare med såna ljusgröna skydd ist. :)

BTW har varit på Nova nu. Ganska jobbigt faktiskt, ville hem.. Men köpte iaf: presentpapper att slå in skolböckerna med, nya ljusblå byxor, limegrönt linne och flera strumpor. :) ??sen var vi och handlade mat o då köpte jag godis. ;D nu ska jag snart äta pannkakor och sen äta godis! Imorgon är det tävling, 60cm heja! Måste byggs upp hennes självförtroende för hinder och så får hon stöta på lite olika hinder. Det är bra! ?
Bild på kläderna kanske kommer senare!

Av Amanda - 12 januari 2013 14:32

Idag på tävlingen gick det jättebra, om man jämför med förra gången ;) vi fick 5% mer än förra gången, fick 53%. Den som vann hade typ 72% eller ngt sånt men liksom tänk ändå hur duktig Bea varit! Det är inte lätt att tävla dressyr för andra gången i sitt liv. Men hon skötte sig finfint! På framridningen kändes hon Inget bra, vägrade gå i form, kollade in en annan häst dvs okoncentrerad och ville inte galoppera, men till slut gick det i båda varv. :) ?
Red bredvid samtidigt som hästen Bea verkar gilla red programmet. När det var min tur skrittade o travade jag henne först fram och tillbaka längs domarbordet och visst tittade hon lite och så men skuggads eller stannade det gjorde hon då inte!! :D när jag börjat och skulle rida en halv snett igenom typ stannade hon upp och börjar bajsa.. Så fick typ bara en 3 där. Allt gick ändå ganska bra, hon ville inte gå ut i hörnorna och hon genade lite och sånt.. Hon fattade rätt galopp i vänster varv och höll den hela tiden. I höger höll hon rätt galopp i volten men i snett igenom blev det bara slängtrav så jag fick bara en 2 där :p när jag ridit färdigt och kollade på protokollet stod det typ att jag behöver reglera tempot mer och typ något sånt, jag tror inte domaren visste om hennes ålder. Fick bara en 7. Det var i skritten, jag får alltid 7 på skritten! ;) fick många 6 också, så jag tycker det var bra. Hade typ 170 poäng men 53,57 blev det exakt räknat.
Sen åkte mamma hem och jag fixade med sadeln o tränset, gjorde en skämtfilm med Fanny som kom strax innan jag hade börjat rida. Använde en sadelställning typ som kroppen på hästen och hade sadeln på och sen tränset på sån tränshängare och sen hade jag en damvippa som hals och själva damvippan var pannlugg. Den filmen la vi upp på Youtube, haha ;) hästen hette typ "Redmoppispoppisred1234100997" och var en mycket speciell häst på de tknäppa sättet. Haha kul blev den! Jag presenterade den och berättade vad den äter, hur jag rider den, varför folk tycker den är knäpp och såna saker ;) ska länka den här ;)
Nu är jag hemma och ska äta Lasagne innan vi ska till Nova, ska få nya converse ??hejdå! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards