Amanda ek

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Amanda - 2 januari 2013 23:38

Blääh håller på med den nya headern, ska va en låttext med, och mycket bilder på Beauty! Faktiskt bara :p Haha men vadå`? 

Men vet inte vad jag ska skriva för namn på bilden.. Om j skriver AMANDIISLIFE och sen bytar kan man ju nt ha den mer, men samtidigt blir det dåligt om man inte skriver sitt blogganamn på headern också, för att förtydliga att såhär heter jag! 

Jag tror det blir Attlevasomamanda igen, känner ingen annan som heter så :) Livetomamanda tycker jag också är bra, men det är så likt livetsomamanda och det är också bra men känner redan folk med det namnet... Ska ju inte "ta`" andras ideer heller ;)


Det får bli ATTLEVASOMAMANDA, det passar :) HAR KVAR BLOGGEN; MEN BYTAR BARA NAMN!!!!!


/AmAnDa.

PS! Tänkte ha en bild, har haft det innan men orkade inte lägga in den hela tiden, och dessutom går nt det att göra på mobilen... :/ Men kanske när jag bloggar från en dator? Vi får se <3 ska iaf göra klart denna headern och sen bakgrund och sen ändra fägerna och allt på bloggen, det blir TURKOST! <3 bytar färg på bloggen samtidigt som Beauty och jag också gör det. :) ;)


Av Amanda - 2 januari 2013 23:06

Inte säkert men skulle kunna gå och ta pappas dator, om en inte är upptagen, och göra en header med NEW pics och sen göra den till header. Och när jag väl är igång vrf inte ändra hela temat då? Jag kör med tema turkos, det borde alla veta;) rider i turkos, på min turkosa häst och har en iPhone med turkost skal. Klart man ska ha en turkos blogg då!! Ska bloggen heta: Amandiisturkosalife också? Hahaha nej där gick i för långt ;) men vill byta bloggnamn, nått seriösare, känner sjukt många med bra bloggnamn men det finns inget (enligt mig!!) sämre än att härma folk så nej jag ska inte ta efter nån ;) jag ska komma på ett unikt bloggnamn! Det är bättre! Ses! /AmAnDa.

Av Amanda - 2 januari 2013 22:59

Imorgon måste jag gå upp TIDIGT!! Såhär tidigt: halv 9, helst tidigare. Bläää jobbigt! Men borde vända tbx på dygnet när skolan börjar på tis.. Vill inte tänka på det, det är bara blää! ;( pallar inte gå i skolan, det slösar på min tid! När jag kommit hem är dagen ju typ slut, och eftersom det blir mörkt så tidigt blir det verkligen som kväll!!
Men anledningen till att jag ska upp då tidigt är för att jag ska rida för Jessica, andra dagen i dressyrkursen, enda skillnaden är att vi inte ska rida tillsammans utan ensamma. 45 min var. Det är nice! Då får man träna på just hästens och ryttarens svagheter och så får man mer tips, alltid nån som håller ögonen på en, så man kan inte slarva! :) hehe.. Det gör man ju aaaldriiig, eller hur?!;p men sen är det typ kladdkaka och saft. Men jag förstår inte riktigt hur det hela hänger ihop, om jag skulle va sist (jag är först, börjar rida kl 10) ska jag då vara där så tidigt för att äta kladdkaka eller va? Och om man ridit precis innan fickan hur gör man då? Ska man springa in med hästen snabbt och så?? Haha ;) men själv kan jag rykta och mocka och kolla på de andra! :) blää det är sjukt jobbigt att min kamera är trasig! Ska önska mig en ny på min födelsedag, klart vill jag ha en systemkamera! Jättesnygga bilder på Beauty och hästarna på Torns.. Och på blommor m.m på sommaren. Fanny ska kanske få en i födelsedagspresent så det är garanterat snygga bilder på mig och Beauty! På tävlingar och träningar och fina profilbilder.. Värt att se fram emot !!! ???men nu ska jag göra ngt annat... Vet inte vad men hittar på nått!! FOLLOW Amanda_bloggare på instagram!!! ?? har bara 30 followers, kan man få typ 50 iaf? Följer tillbaka! Ses då! /AmAnDa.

Av Amanda - 2 januari 2013 22:21

Jag glömmer det ju bara så ska sluta med det, men kanske, kanske kan ha månadens istället, med mer veckans. Vad sägs? Tell me! ????
Bilden är från idag, pappa tände ett tomtebloss ;)

Av Amanda - 2 januari 2013 20:04

Bild 1: alla som är med i dressyrkursen :) o Exo ;)
Bild 2: bild på mig och Exo är i bakgrunden ;)
Bild 3: precis suttit upp ;)
Bild 4: travar Exo
Bild 5: galopperar Exo
Bild 6: sitter på Exo ;)
Bild 7: bild på mig och Exo
Bild 8: collage jag gjorde;)
Bild 9: fotade den när jag väntade på pappa... Blir mörkt så tidigt!! ;o

Av Amanda - 2 januari 2013 19:32

Hejsan! Idag har jag ridit Exo, igen. Men jag har också ridit lektion för Jessica med (säger hästarna) Beauty, Humle, Musslan, Alma, Fighten och Esther. Det är kul för alla hästar hade en "färg". Beauty var turkos, Humle mörkblå, Fighten typ grå, Esther brun, Musslan rosa och Alma röd. Alla hade mer än en sak i den färgen, matchat! Like it! Hur som helst var det typ westerninspererad reflektion. Det var bommar här o där som man skulle rida runt som i en serpentin. Och en fyrkant av 4 bommar där man skulle rida in och göra halt. Och så var den en slingrande väg med bommar man Skulle rida igenom. Beauty älskade det! Hon ökade riktigt mycket i "vägen" och när jag rundade bommarna! Ganska duktig på halten, men fick ta rättså hårt i tygeln för att hon skulle lyssna ordentligt. Och stanna ;) för det ville hon då inte!! Haha ;) när vi hade gjort övningarna ett par gånger tränade vi hästarna i form på volterna. Var på C volten med Humle och Musslan. Beauty räknades som en av de små hästarna.. Men hon gick bra. I galoppen gick det så fort att jag kom för nära de andra hela tiden. Så fick bryta av:( men Beauty galopperade jättemjukt och samlat! Elr det kändes så ;) hennes galopp brukar annars va lite hetsig och stötig, men brukar nt bry mig så länge hon bara galopperar, sånt får man bry sig om när hon är äldre och inte 6 ;) men jag är jättenöjd med ridpasset, tkr det är kul att Beauty gillar det! Tror att hon skulle gilla gymkhana! Hon är snabb att vända och gasar alltid i svängar! Och verkar helt orädd, hade varit superkul med en sån polisträning!! Har varit nån sån på Torns.. För länge sen. Men iaf efteråt stack Jessica o hämtade Exo. Sen skulle vi ha voltige på hnm. ? Jag fick rida först. :D det var KUL! Men fick bara rida 5 min ;) annars hade inte Exo pallat! ;) först i skritten skulle man släppa taget om voltigejorden och blunda. Samma sak i traven. Fick fatta galopp själv. Han fattade direkt! Annat än Beauty haha ;) förresten sparkade Beauty bakut idag, när jag använde st lite! :/ behöver knappt använda det längre ?? såå skönt!! Men sen bockade hon typ en gång när jag skulle bryta av till trav. Det är nt så att man ramlar av men ändå ;) Exos galopp var jättemjuk och inte alls skumpig, eller han tog ju så stora steg så kanske lite ;) galopperade med händerna rakt ut! Härligt som in i!! ?? gick bra för alla och rida, men det var en som råkade Pilla in sporren på ett känsligt ställe så han gjorde ngt konstigt skutt men annars var det lugnt ;) efter bara hängde vi i stallet, Fanny Kom en liten stund, och så sen mockade jag. Dessutom kom det en ny häst, Dino Banbino, igår och så åkte Bella idag :( och dessutom kom Livius tillbaka idag! Hänt mkt haha ;) snart kommer en bildbomb med bilder idag, Ellen fotade när jag red Exo ?? sea! Och jag vet att jag borde byta header, julen är ju över! Men har ju ingen dator att blogga på för tillfället så kan nt byta :( har så många nya bilder!! ? Älskar dig, iPhone 5 ??

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards