Amanda ek

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Amanda - 23 januari 2013 21:24

När jag smsade med Fanny frågade jag hur det gått på Katjas lektion och då sa hon att alla hästar fått damp och Livius stegrat så Katja ramlat av. Och det var BEAUTY som började med att bocka som en galning när ryttaren använde spöt, det KAN ju va sant för hon kan ju sparka ibland, men bocka som en galning!? XD det är inte sååå trovärdigt, men gick på Fannys skämt och det tycke hon är jättekul :p

Av Amanda - 23 januari 2013 18:29

Tänk att jag suttit från kl 4-5 till nu, halv 7 utan att lära mig 20 glosor. Kan typ inte ens 10 :'( fan va jag hatar spanska just nu, det är inte första gången jag känner såhär mot spanska. Händer faktiskt typ en gång i veckan. :(

Av Amanda - 23 januari 2013 17:24

Har helt glömt att säga hur det gick igår. Ska därför göra det nu. Det gick bra tycker jag, Bea ville inte gå så mycket på tygeln, men det var bommar och det gör henne upphetsad och typ pigg ;) men enligt mig är det bra för då galopperar hon ;)
När vi skulle sakta av till skritt efter 4 bommar och sen trava över 4 till bommar var hon lite seg på att sakta av, ridläraren tog Beauty som exempel till en häst som man måste ta mer i tygeln än på tex Grim. Men tyckte ändå hon skötte sig.
När vi skulle göra en volt istället var hon lite smått seg på att lyssna. Men fick ändå beröm ;) hade henne också stadigt på tygeln lite :D ?det är BRA!
I galoppen blev hon jättejättepigg, fattade typ galopp av sig själv och Hoppade över 3 bommar på varann, en pyramid, gjorde en volt och galoppera över en till pyramid. Hon höll också galoppen i båda varv. Och tror det blev rätt i höger varv!! :D sa åt mamma att det nog var en bra övning för henne eftersom man skulle samla ihop henne efter pyramiden och lägga en volt. Det borde nog hon gilla att vi gör fler gånger ;) fick så knappt stopp på henne, ridläraren typ gapade för att Beauty var så snabb.
Måste plugga spanska ;( bye!

Av Amanda - 23 januari 2013 16:43

Lite bilder jag tog idag när jag pluggade för ett tråkigt prov imorgon:
Och det stod "suck" i boken, jag skrev det inte ;) ngn som delar min åsikt? :p
följ Amandiis_pandiis på instagram och jag är evigt tacksam! ;)

Av Amanda - 23 januari 2013 15:33

Man får ju inte svära egentligen men nu är det typ kris. Idag i skolan sa jag o Katja att spanskaläraren ger oss jättemycket läxa, mycket mer än De andra språken och att vi är typ 2 a
Kap före än vad vi skulle va. Då sa vår lärare att hon ska göra något åt det.

Nu är jag hemma och MÅSTE ha en dator för vi har 20 glosor, en text, 3 uppgifter och allt detta i både uttal och stavning. Men pappa har datorn och min är på reparation frt. Och spanskan är till IMORGON och jag kan INTE ETT ORD. Mitt fel? Jag har ju inte haft en ledig Stund på hela veckan, det är sant.
Blir inte bättre av att vi har 5 oregelbundna verb och en dialog utantill till fredag i engelska. ;( dumma skola tar all fri tid.. De tar ju redan så 6 timmar från en 5 dagar i veckan, plågar en att gå upp tidigt, hindrar en från att använda mobilen, vara i stallet och ha kul och dessutom ska dem förhindra att man ska få göra ngt av dem sakerna över huvudtaget! All tid man har måste man ju typ plugga på.. Ändå går jag i klass 6, hur är det då i gumnasiet?
Nu får jag iaf låna datorn lite.. Så ska använda tiden VÄL!

Av Amanda - 23 januari 2013 15:33

Man får ju inte svära egentligen men nu är det typ kris. Idag i skolan sa jag o Katja att spanskaläraren ger oss jättemycket läxa, mycket mer än De andra språken och att vi är typ 2 a
Kap före än vad vi skulle va. Då sa vår lärare att hon ska göra något åt det.

Nu är jag hemma och MÅSTE ha en dator för vi har 20 glosor, en text, 3 uppgifter och allt detta i både uttal och stavning. Men pappa har datorn och min är på reparation frt. Och spanskan är till IMORGON och jag kan INTE ETT ORD. Mitt fel? Jag har ju inte haft en ledig Stund på hela veckan, det är sant.
Blir inte bättre av att vi har 5 oregelbundna verb och en dialog utantill till fredag i engelska. ;( dumma skola tar all fri tid.. De tar ju redan så 6 timmar från en 5 dagar i veckan, plågar en att gå upp tidigt, hindrar en från att använda mobilen, vara i stallet och ha kul och dessutom ska dem förhindra att man ska få göra ngt av dem sakerna över huvudtaget! All tid man har måste man ju typ plugga på.. Ändå går jag i klass 6, hur är det då i gumnasiet?
Nu får jag iaf låna datorn lite.. Så ska använda tiden VÄL!

Av Amanda - 23 januari 2013 07:49

Bara lite bilder nu på morgonen, åker med bilen till skolan snart.
Gizmo var jättebusig igår !

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards