Amanda ek

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Stora planer

Av Amanda - 26 november 2012 20:56

Har stora planer över jullovet. Jag och Fanny ska vara med på en knoppningskurs som Jessica håller i. Det ska bli kul! För jag kan inte knoppa :P Det är ganska bra o kunna liksom.


Förutom det ska jag vara med på en dressyrkurs som Jessica också håller i. Haha första dagen är det voltige o sitträning på Jessicas fina, men stora, häst Exo. Han har jag faktiskt redan fått rida en gång. :) Bilder:

   


Det ska bli himla kul iaf!


Sen kommer ju Bea få väldig hårdträning då ;) Det är bra! Träna innan serietävlingarna, ska vara med i hoppning och dressyr! Dressyr: LC:2, LC:2, LB:1 och hoppning:

Omg. 1: 50,60

Omg 2: 60, 70 ?

Omg 3: 70 ?

Vet inte riktigt ;) Men kul ska det bli!! :D :D :D Satsar 100 %, men det får gå som det går.


Jag och Fanny jag planerat att ha en fotodag. Vi ska väl också julpynta hästarnas boxar. :D Jätteroligt kommer det bli på jullovet! Har du Bea varje dag.. Haha ojj ;) Men kommer säkert att hinna med fler saker än bara stallet! :D


Vi kommer att välja nån fin dag när det snöar eller har snöat och det INTE blåser eller regnar. Helst ganska varmt. ;) Okej Amanda, det är vinter XD ofc det nt är varmt!

Då ska jag rida Bea och sen ska Fanny fota. Det kommer bli grymma bilder som jag kanske kan använda som julkort och skicka till mina släktingar ! :D


Ska ha detta på mig:

*Back on track hjälm

*Racesafe väst

*Mammas röda fleece ;)

*Vita ridbyxor

*Helst röda ridstrumpor som dessa:

*Stallkängor

*Vinterridvantar

*Röd tofs


BEAUTYS UTRUSTNING:

*Sin sadel

*Sitt träns

*Rött schabrak

*Röda silikonband

*Rött ÄKTA Swarovskipannband

*Fannys röda benlindor

*Rött fleecetäcke (måste antingen köpa det jag vill ha asmycket från Horze eller om någon har så jag kan få låna) Vill ha detta sjukt mycket:

SÅ SJUKT SNYGGT VA!? :D Det är ganska billigt ändå, kostar 299 kr. Det är ganska billigt för fleecetäclen!


Aja nu är klockan ganska mycket. Måste ju upp tidigt igen imorgon.. :/


Bye bye! /AmAnDa.

 
 
Jessica Ahlgren

Jessica Ahlgren

27 november 2012 14:37

Hälsa Fanny att hon måste anmäla sig också ifall hon ska vara med på knoppningskursen innan platserna tar slut! ;)

http://jessicaahlgren.blogg.se

Amanda

28 november 2012 15:25

Ja det ska jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 12 juni 2014 23:13


Skapad: amandassummer.blogg.se jättefantasifullt. Denna veckan i skolan har varit jättechill, skolavslutning imorgon. AW hästarna åkte igår, väldigt tråkigt. O jag har inte kunnat provrida i måndags som jag skulle, och vet inte när jag ska :3 eller ...

Av Amanda - 11 juni 2014 13:00

Nu kommer sista delen med hästfrågor, hoppas inte de var alltför tråkiga att läsa :3   Vad har du för färg på dina ridbyxor? Jag har fler är ett par, men kan säga färgerna. 2 marinblå, beige, brun, svart, vit, röd och ett par jeans. Jag tror det ...

Av Amanda - 8 juni 2014 11:45

Sista delen för tillfället!                           Hoppade typ 75-80 cm i slutet :P (första gången jag hoppar henne). Eftersom det va studs och kombinationer + jättevarmt ute kunde vi inte hoppa högre. ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:11

Foto: Moa Min Favorit ;) hon är typ 1,00-1,10 över hindret :)) Tack för bilderna Moa! Supersnygga :D ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:07

Topparna ;) Det va lite före och efter bilder, dock inte superbra men hoppas de duger ;) ...

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards