Amanda ek

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Vattenballongsattack!

Av Amanda - 31 oktober 2012 23:11

Tjaaoo nu har jag gått bus-eller-godis. Jag och Fanny gick i typ 3 timmar och fick in vars en full skål, bilder kommer! Tyvärr var det några tonåringar som tyckte det var suuuperkul att skoja med barn som går bus-eller-godis, så de satt och lurade i buskarna till deras hus, och sen när vi skulle gå över en väg kastade dem något som skvätte ut. Fattar inte vad det var, men typ vattenballonger. De kastade en till när vi var på väg bort, och jag blev helt chockad så vi sprang iväg, som barnungar :p

Annars var allt kul, det var många som sa "vi har glömt att köpa in" och "Det är slut", Det var typ bara 2 som sa "Vi firar inte halloween idag". Vi hann gå i det nya Stångby där Fanny bor och gamla Stångby, men inte överallt för efter de där tonåringarna med ballongerna blev det mer läskigt, speciellt när vi tyckte vi såg samma igen i nästa kvarter. :/ så vi sprang till nästa igen och sen nästa, ända tills vi var hemma hos mig :p där vi drack och lite sånt. Sen cyklade vi hem till Fanny för att kolla på Ett magiskt liv och sen Detta ska du inte prova hemma (tror det heter så). Men hann bara se halva för sen kom mamma och hämtade mig :(

 

Idag har jag också ridit Bea, men bara lite lätt. för hon var så duktig igår och för att hon ska vara pigg till imorgon, träning för Jessica :D 

Jag och Fanny åkte till Torns tidigt, typ vid 1 eller halv 1. Hämtade Beauty och alla saker och satte igång att rykta. Fanny hade Kalle med sig, än en gång ;) Han gnydde och höll på. var syssellös, men Fanny och jag upptäckte att han älskar att leka med äpplen, och äpplen finns det GOTT om i ett stall! ;)

Sadlade och tränsade och gick till mellan ridhuset för att skritta fram. Efter typ 5 min travade jag fram henne och började sedan jobba henne på volten, i båda varven. Man känner vilket varv hon har svårt i, verkligen, det är höger. Men tyckte ändå hon ställde sig ganska bra.

Sen galopperade jag lite på fyrkantsspåret, för hon var så pigg och behövde bli av med lite överskottsenergi. Tog några varv och galoppfattningar innan hon galopperade. Fanny fotade, men blixt, och Beauty brydde sig inte. :)

När jag galopperat fram henne gjorde jag ett varv på volten också, A volten, där hon inte sticker :p

Sen testade jag att göra en 15 diameters volt vid E tror jag det är, och då bara: Iväg!

Det blev bara: vingel, vingel, lite ditåt, lite dit, öka, stanna och sen: 5 min till innan jag kunde slita henne från intresset för utgången. :p

Så det testade jag inte igen ;)

Efter ytterligare typ 20 min skrittade jag henne ute, och Fanny passade på att ta ännu mer foton.

När jag var nere vid hennes hage och skulle vända tillbaka vägrade hon, tänkte: Men detta är ju min hage! Med Fannys hjälp lyckades vi vända henne åt rätt håll, men då vägrade hon ta ett steg och snodde runt igen, detta upprepades ganska många gånger innan jag slutligen fick henne på rätt håll i skitt, för säkerhets skull travade vi tillbaka, för att hon inte skulle kunna stanna igen. Vi galopperade till och med, typ 2-3 steg, men ändå ;) det är andra gången jag galopperar henne på galoppspåret. :)

 

Efter ridningen tussade vi, men ensilaget var slut så vi fick ta hö. ;) Efter det åkte vi hem till Fanny, tog med hennes saker och åkte till mig, och resten vet ni ju redan ;)

 

Nu tjatar pappa, måste stänga av datorn! ;)

 

Så hejdå!

/AmAnDa.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 12 juni 2014 23:13


Skapad: amandassummer.blogg.se jättefantasifullt. Denna veckan i skolan har varit jättechill, skolavslutning imorgon. AW hästarna åkte igår, väldigt tråkigt. O jag har inte kunnat provrida i måndags som jag skulle, och vet inte när jag ska :3 eller ...

Av Amanda - 11 juni 2014 13:00

Nu kommer sista delen med hästfrågor, hoppas inte de var alltför tråkiga att läsa :3   Vad har du för färg på dina ridbyxor? Jag har fler är ett par, men kan säga färgerna. 2 marinblå, beige, brun, svart, vit, röd och ett par jeans. Jag tror det ...

Av Amanda - 8 juni 2014 11:45

Sista delen för tillfället!                           Hoppade typ 75-80 cm i slutet :P (första gången jag hoppar henne). Eftersom det va studs och kombinationer + jättevarmt ute kunde vi inte hoppa högre. ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:11

Foto: Moa Min Favorit ;) hon är typ 1,00-1,10 över hindret :)) Tack för bilderna Moa! Supersnygga :D ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:07

Topparna ;) Det va lite före och efter bilder, dock inte superbra men hoppas de duger ;) ...

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards