Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda - 25 augusti 2012 13:09

Vad tycks om bakgrunden? :) såg att det hette färgtoning, hur kunde jag glömma? ;o

Hur som helst så vlade jag blå och röd för på headern har Musslan ett blått och rött ridtäcke, lägg märke till detaljerna! ;D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 augusti 2012 12:31

Nu kommer min efterlovande Läskiga bildbomb!

Inte mitt fel om inte du skräms.. Mitt fel om du inte kan sova ikväll ;) jag kunde inte igår. :p


Vågar du se filmen?? Barnhemmet på svenska, The orfanato på engelska. 

Tänk om man skulle vara ute och så ser man nått sånt i fönstret/dörren! ;s

Buu hittade inga läskiga bilder på Hide and seek, men trailorn är skrämmande!

Denna lilla flickan är en mördare...

Bloody mary.. Jag, Fanny och Katja har bestämt att vi SKA göra det..

För er som inte vet hur man gör:

Stäng in dig på toaletten (lås dörren) och släck. Det ska vara mörkt!

Sätt på kranen.

Ha ett litet ljus tänt, inget måste.

Skvätt vatten på en spegel

säg "Bloody mary, Bloody mary"

enligt historien ska det komma upp en blödande kvinna i spegeln. Läskigt va?

Denna bilden ger mig kalla kårar...


The grudge. Ser helt sjukt ut... Katja berättade det ;)

Käken lossnar nån gång i filmen också.. Jag har inte sett den, men Katja sa det. Hon har inte heller sett den :p

Något jag aldrig skulle klara av att se... Så sjukt... skräckfilmer...

Igår sa pappa till mig: "Vill du se en riktig skräckfilm ska du se The ring."

Och jag kollade upp det på Google bilder ;p

Något hemskt.. 

 

Instängd..Typ vad tycks? :p

 

Och nu: SMILEY (enligt Katja den läskigaste filmen just nu).

Så jävla ful är han XD

Jag HATAR hans smile.. När han dödar ser han glad ut! ;(




Hejdå!

 

/AmAnDa.



 

 

 

Av Amanda - 25 augusti 2012 12:11

Några tips på bra bloggar (jag vet inte alls många, men de jag tipsar om känner jag ägaren).

 

http://livetsomsandra.blogg.se/

Sandras blogg är very good! :) hon bloggar om hennes 2 ponnysar Frodo och Pluto, Du hörde rätt, det var nämligen Sandra som köpte Pluto av mig. =) 

Vi har Pluto att tacka för att vi blivit kompisar! Tack Pluto <3

 

http://ellenlive.devote.se/ 

Ellen bloggar om hästar, rättså mycket hästar ;) :p och ja vad hon gör på dagarna och sånt.

Det är hon som har Musslan på foder nu. Det var jag som tipsade henne om Torns. Hon har haft Flower innan sommaren, precis som jag haft för 2 år sen. 

 

http://juliamusslan.bloggplatsen.se

Julia och Ellen delar på Musslan. Julia bloggar också om var hon gör på dagarna och om Musslan såklart. :D

 

http://ponylovetjejerna.bloggplatsen.se/


HAHA kanske lite dumt att tipsa om bloggen man själv är med och bloggar på, men vi vill ha fler läsare ;) Vi är Jag, Katja och Fanny. Vi går i samma klass och typ klickade nästan direkt, eller ja när vi började i samma klass då ;) Katja har en c-ponny som heter Lukas på foder. Han står på Torns RF.

Fanny rider också på Torns RF. Och jag.. Äsch ni vet vem jag är och hur det ligger till just nu.

 

http://amandiislife.bloggplatsen.se/


Tipsar ofc om min egna blogg :p vill också ha fler läsare! Idag vill jag ha 52 unika läsare, så att det blir rekord! Så kom igen alla! Gå in varje dag! :D <3

 

http://min-sommar.bloggplatsen.se/

Detta är Fannys blogg. Hon bloggade om hennes sommar. Men nu när sommarlovet är slut vet jag inte om hon kommer fortsätta men döpa om bloggen eller om hon har slutat blogga på den.

 

http://nellieberntsson.se/


VEM vill inte läsa Nellie Berntssons blogg? Nellie som var med i ponnyakuten, Nellie som kom 5:a i ponny SM 2012, Nellie som är med i Höökstidningen, Nellie som har flera 1000 bloggläsare varje dag? LÄS!!

 

Hoppas inte jag glömt nån nu.. 

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 25 augusti 2012 12:06

Nu är nya designen uppe. Ni får hålla med om att den blev GRYMT bra! :) Eller i alla fall snygg!?

 

Nu är frågan vad jag ska ha för bakgrund; min vanliga blå, nån annan färg, bakgrund, vet inte vad det heter men jag menar detta: http://ponylovetjejerna.bloggplatsen.se/ ni kan ju kolla vad jag menar ;)

ELLER om jag ska ha en bakgrundsbild! Kan kanske göra ett collage med många bilder? Kanske..

 

Ni kan ju kommentera! Har några gamla collage som jag haft innan på datorn, så det är bara att lägga upp en gång till. :) men inte säkert det blir så fint... :/ 

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 augusti 2012 12:03

Jag har gjort en ny header på Fotoflexer nu. :)

Den laddade precis klart nu, så när som helst kommer det vara en helt ny header. 

Den blev bra! 

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 25 augusti 2012 11:21

Gillar du det nya typsnittet, rubrikerna och menyavdelningstexten? :)

Själv blev jag väldigt nöjd. Har skrivit ner de andra som jag också gillade. 

 

De bästa är de med Kingthings i början. Tipsar! Fast vissa av dom går inte att läsa..

Men det jag har nu heter Kingthings Exeter. Kingthings Foundation och Kingthings wrote är också fina, tydliga och tunna. 

 

Funderar på att göra en ny header. Från fotoflexer. Har ju bara gjort mina förra på Pizap och det verkar kul att prova nått nytt.

 

Vad gillar du mest; Pizap, fotoflexer eller Picmonkey? Ska göra en omröstning om det nu.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 augusti 2012 10:32

Jag klarar mig inte såhär.. Kom på en bild jag gjort i somras:

 


Det stämmer verkligen in just nu..

Men med lite tur (fast jag tror inte jag har nån) kan jag kanske börja på Torns ridskola i nån svår grupp och sen kan jag kanske hitta nån medryttarhäst nära Torns, helst på Torns, typ 3 dagar i veckan och sen ridskola 2?

På så sätt får jag rida 5 ggr på en vecka! Att gå på ridskola kanske inte är vad jag vill som mest, men då får jag chansen att rida större hästar än vanligt (jag har ju bara fått de små shettisarna på foder i 2 år).

Tror det kan funka. När man går på ridskola behöver man inte mocka, sopa, hämta en massa saker, göra i ordning en häst (om man inte är först eller sist eller om hästen inte gick med i förra gruppen elr inte ska gå med i nästa).

Fast jag har inget emot att göra i ordning en häst innan man ska rida, har man inte ridit den förut känns det bra att lära känna den lite innan.

 

Fast jag känner mig ändå som värsta nollan.. Det skulle vara som att gå från egen häst till ridskola! ;o snacka om att det vore tvärt om!

Jag kan faktiskt önska att vi hade väntat med att köpa en häst tills jag var äldre, typ 13-14 så att jag kan ta hand om den själv.. Alla gör väl sina misstag. :(


Borde jag ta bort kategorin Hästar? Jag menar, nu rider jag ju inte :'(

Men imorgon ska jag ÄNTLIGEN rida! :D :D jag, mamma och mina två mostrar ska rida islandshäst, turridning! :D ska bli så kul, det var SÅ länge sen jag red också.

Med närmare eftertanke: inte en enda gång på hela sommarlovet!

Sån katastrof.. och mina kompisar som rider sina fina och duktiga egna hästar varje dag hela sommaren! :( livet är sjukt orättvist!

 

Idag är planen: Katja och hennes familj kommer på nån grillfest hos oss idag.

Det ska väl bli kul.

Nu när vi har köpt en grill bjuder pappa hem hans kompisar typ hela tiden :p eller nu och en gång för en vecka sen.

Vi har ju varit på typ kräftmiddag hemma hos hans kompis också.. Detta kommer nog fortsätta ett tag, för ingen vill vara otrevlig och inte bjuda hem alla till sig.


Sen ska jag inte göra mer än så. Jag och Katja kan ju passa på att blogga på vår gemensamma blogg som vi har med Fanny. Du kan ju kika in:

http://ponylovetjejerna.bloggplatsen.se/


Jag är den som skrivit flest inlägg hitills :p 

Vi kan ju skriva hennes presentation, för det har hon inte hunnit med än. :)

 

Ska nog ladda över bilderna jag tog på Lukas igår nu snart. :)

Sen kommer en igårbildbomb ! =D

 

 

 

 

Av Amanda - 25 augusti 2012 10:24

Dagens film är 2012. Såg den hemma hos en kompis, riktigt bra. :)

Handlar om att jorden typ går under.

Alexander ville se den, men den har 15 års gräns :p han blev helt sur när jag hade sett den! ;D

Har stora problem att hitta bra bilder - söker på 2012 på google, inte ett skit om filmen, söker på 2012 film på google, inte mycket. Kom igen! :p ;o


Den är i alla fall bra! :)


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards