Amanda ek

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Amanda - 10 augusti 2012 15:23

Milton och John Whitaker! 

Så fina!

Verkligen synd att Milton var kastrerad. För nu finns det inga avkommor..

Han var som en legend <3



/AmAnDa.

Av Amanda - 10 augusti 2012 15:19

Verkar så smidigt! Liksom man behöver inte ha svamp och vatten och sånt. Eller behöva bli fettig om händerna!

Man liksom bara spejar på sadeln och så låter man det torka och sen bara torka bort det som blir över! Jättesmidigt! Jag MÅSTE köpa det! :D

 

Fast vill man smörja in tränset är det nog bäst att ta denna;)



Ha det! 


/AmAnDa.

Av Amanda - 10 augusti 2012 15:15

Ryktborste från Hööks. 

Förr: 89 kr

Nu: 62 kr


Länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=700721&deptid=1122&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


Hejdå! :)


Av Amanda - 10 augusti 2012 15:09

Dagens låt är Wide Awake med Katy Perry!

Har hört den flera gånger på radion, kanske jag inte är ensam om heller? :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 10 augusti 2012 14:59

Tja! Dagens häst är Grim.

Han är en c-ponny på typ 132 cm, alltså en liten c-ponny.

Jag ville ha honom på foder innan, men sen blev han upptagen :( ;(

Grim ser ut såhär:

 

Jag och Grim:

 

Läs mer om Grim på Torns.org:

http://torns.org/ridskolan/vara-ridskolehastar/grim/


 

Grim ägs precis som Musslan, Flower och Florens av Torns ryttarförening.

Han är supersnäll och är en av ridskolans populäraste häst. 

Köptes in till klubben speciellt för handikappridning, för att han är så lugn.

 

Jag när jag rider Grim: (har passat han typ 4 gånger)

 

     

Han är lätt att få på tygeln och gillar att hoppa. :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 10 augusti 2012 13:01

Igår när jag åt middag och kollade på nyheterna (vi har en liten tv i köket) så tog Rapport och Sydnytt upp Lindex.

Det var så att en mamma och hennes dotter skulle köpa kläder på Lindex inför skolstarten. Men de hittade typ bara massvis med konstiga kläder, eller ja konstiga, mamman tyckte de var för äldre barn.. När de kom hem klagade mamman på Facebook direkt och hon fick jättemånga likes! 

 

Jag kan ju hålla med Lindex lite;

  Bikinis

        FÖR korta tröjor. (sån med typ pegasus, eller vit häst, har jag :P)

    Kjolar med "fransar"

  Varför Storbrittaniens flagga på ALLT? ;o

  Mönstrade tights

  För kort jacka

  Är det sånt här man går runt med i skolan? o.O

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 10 augusti 2012 12:59

  Dagens foto är denna bilden på Sandra och Pluto när de travar runt i vattenhindret. Gillar att Pluto har öronen framåt och Sandra ser glad ut. :) 

Foto: Jag, med min gamla Xperia x8 .

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 10 augusti 2012 12:55

JOFA, kanske bra och billig när man ska börja rida, men eftersom den är så billig kan det inte skydda så värst mycket. Skulle man ramla av skulle man säkert skada sig mer med en billigare hjälm än en t.ex Back om Track.! Tänk på säkerheten också!

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards