Amanda ek

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Amanda - 17 augusti 2012 23:52

Nu sitter jag på mitt rum med Gizmo liggandes på skrivbordet. Hon är så söt! <3

Fast jag hittade en fästing på hennes haka :( men mamma tog bort den! c:

 

Ska sova nu, men ville bara skriva ett inlägg till. Har varit med Fanny idag och Elin igår. Såg på när Elin red Ronaldo. :) hon var duktig! :D

 

Typ ville inget mer så CYA! X)

 

En liten bild som jag tagit:

 

 

/AmAnDa.   

 

Av Amanda - 17 augusti 2012 18:28

Hej bloggen! =) <3

Jag har ju inte bloggat igår.. Har sett att folk inte tittar in lika mycket längre. Fast uppdaterar man inte får man väl räkna med det? ;)

 

Hur som helst här kommer en liten beskrivning av de två första skoldagarna:

 

IGÅR: Jag åkte till skolan :p och typ i skolan hade vi tråkigt! Vi ska ha ny lärare, Lotta heter hon men hon ljög om sitt namn, för det stod att hon hette Charlotte. ;o

Först fick vi gå upp till biblioteket för att hitta en bok. Men jag har redan en! Den heter Tjuvjägare i farten, ser ut såhär:

Den är bra! :D

Jag och Fanny (hon är ny i klassen, vi är good friends :D)

Sen läste vi ur våra egna hästböcker XD men hon tyckte inte vi ska göra det,

hästböcker är TYDLIGEN för mindre barn!? ;O INTE SANT!!

Fanny visade mig denna videon; tyckte den var kul! :


Sen idag försov jag mig.. HAHA! ;p vaknade typ en halvtimme innan skolan började.

Försöker skapa ett youtube konto, men fast jag skrev att jag var född 1990 är det för lite.. SELLAN!! Ska försöka en gång till, sen skiter jag i det :p

Gick inte nu heller. :( ;(

 

Jag har varit i skolan idag också. Började på vårt OS-tema. Lagom kul!

För jag hanmade inte med Fanny :(

Varje grupp i hela skolan ska reprensentera ett land. Mitt lag fick Japan.

BUUU ville ha Ukraina! ;( Eller Mexiko! ;/

 

Sen pysslade vi lite och så.. Ritade Briar ;) :) Han blev fiin!

 

Jag och Fanny hälsade på hästarna. =D Musslan fick nya skor! Grim med, och Gunnar. Gav Flower och Florens äpplen. Och Mussel fick också. Övade frihetsdressyr med henne. Hon bugade flera gånger! <3

 

Liten bildbomb:

                 

 


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards