Amanda ek

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Amanda - 24 augusti 2012 23:57

 

     


/AmAnDa.


De verkligen sanna. Det har hänt/händer nu. Händer sånt här bara mig?

Det är inte första gången jag har så mycket otur.. :'( :/ :s

Av Amanda - 24 augusti 2012 23:22

Hej.

Jag vet att det har varit helt upp och ner för mig under hela sommarlovet, faktiskt under hela året. Det blir inte bra, hur jag än gör. Det bara är jag som bär på oändlig otur. Jag pratar inte om denna sommaren nu, om Pluto också.

Det blir bara FEL.

Nu har det gått FEL igen. Kan ju lika bra berätta typ allt nu.

Började med att jag ville hyra Emil (han är också från AW) men han är bara en liten b-ponny. Höll på att bestäma provridning på påsklovet, sen fick vi helt plötsligt inga svar längre.

Efter det visste vi inte alls om Acora var ledig (hennes förra hyresvärd hade lite svårt att bestäma sig tror jag). Precis innan sommaren fick vi veta att hon var ledig. Men då fick vi inga svar från Torns. Ständigt var frågan: FINNS DET NÅN BOXPLATS??????

Inget vettigt svar på hela sommaren.. Bara från AW. Med häst, utan stallplats. 

Sen fick vi ju nu svar från Torns att vi kan få en stallplats. Men då säger AW att Acora är uthyrd för tillfället och dom har inte en enda häst kvar till mig!

Med stallplats, utan häst. Blir så jävla sur! Det kommer sluta med "Alla barnen rider, utan Amanda, för hon fick ingen stallplats!"

 

Kortfattning: Det står Acora på Bellmans gamla box, men Acora är upptagen, bor i Osby "för tillfället". Lussan och alla andra hästar är varenda en uthyrd.

Så nån kan gå och ta Bellmans gamla box, Acora kommer inte att kunna stå där ändå. Och jag kommer inte kunna rida på Torns heller. Och det är hemskt, för jävligt. Det är ju egentligen bara otur. :'(


Tidigare idag trodde jag att det skulle bli såhär:

Amanda + Acora = SANT!

 

Men nu kommer det bli såhär:

Amanda + Acora = FALSKT

 

 

SÅ kommer det att bli!

Förjävligt asså.. Fruktansvärt... :'( :'(

 

/Amanda.



 

Av Amanda - 24 augusti 2012 20:27

Kan typ inte hjälpa det, men är tvungen att blogga mycket nu för att bli av med "blogglusten" för idag. Vi ska nämligen se film och ha fredagsmys för en gångs skull. :)

Senare kommer en skräckbildbomb! :D det är jag nog rättså bra på :p

för jag, Fanny och Katja såg massvis med trailer för skräckfilmer i förrgår.

Skräms fortfarande av denna:

Haha hoppar till fast jag sett den typ hundra gånger! ;/ jag och Fanny bara satt och skrek i bussen häromdan, ingen fattade nånting :p haha! nån sa "men ååh är det bara den! Den är ju inte ens läskig.." 

Men jag är tjej, jag tycker det! :P :/

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 24 augusti 2012 20:05

Ska försöka hitta trailer till de filmer jag tycker verkar läskigast!

Jag vet INTE mycket om skräckfilmer så MOBBAS inte! XP

De har ingen som helst ordning!

Hide and seek .

 


The orphanage, Barnhemmet .

 


Smiley (Ioo den är.. hittar inte rätta ordet... hemsk!)

 

 

 Den sista heter The grudge, men nu på kvällen törs jag inte hitta en bra trailor.. för jag såg en bild på "the grudge" som hon kallas och shit vad det såg hemskt ut! Jag VÄGRAR kolla på den videon nu på kvällen.

Men det kanske du vill... Då kan du söka på The grudge trailor på youtube så kan du kolla själv hur hon ser ut. Eller kolla på Google bilder.

Jag törs inte såhär på kvällen.

 

/AmAnDa.

 

 

 

 



Av Amanda - 24 augusti 2012 20:02

Den är bra. :)

Har inte ngt mer att skriva än de 3 ord, och en smiley. ;)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 24 augusti 2012 19:55

Usch vad det regnar! :o det lät sjukt högt! 

Glöm inte att rösta på min omröstning! INTE nöjd över 2 som röstat..

Kommer inte bli nån ny förrän minst 5 röstat! Nu öser det ännu mer.. Ojojoj!

 

Bilder på mig och Gizmo:

 

 

 

/AmAnDa.

 

 

PS! Nu slutade det helt plötsligt XD

Av Amanda - 24 augusti 2012 19:52

Vet ni om att jag har haft en blogg innan Amandiislife?

Men det hade världens sämsta namn: Brunettahorselovers, sämst va? :/ :s


Länk:http://brunettahorselovers.blogg.se/2012/june/


Kan ju kika in! ;) 


/AmAnDa.



Av Amanda - 24 augusti 2012 19:18

Frågor jag hittade på min kompis blogg :)


Vad heter du?
Amanda

Ålder?
12 (och ett hlavt :p)

Vad gör du? 
Ska äta middag. :)

Vad längtar du till?
OM jag ska ha Acora: LÄNGTAR TILL HON KOMMER!!! :D :D

Vad händer i helgen?
Imorgon kommer Katja och hennes familj och på söndag ska jag, mamma och mina mostrar rida islandshäst.

Singel?
Ja

Favoritöl?
Jag är 12? Resten kan du gissa dig till..

Vad blir du glad av?
Ridning, djur, kompisar, familj och foto!

Vad blir du ledsen av?
När någon sviker/ljuger.. :(

Vilken låt lyssnar du på nu?
Ingen

Vad dansar du till?
Jag dansar inte.. :p

Något någon inte vet om dig?
Kan du upprepa? Fattade inte frågan ^^ 

Hur svarar du i telefonen?
Hallå? (eller om jag vet vem det är och vill skämta: Gandalf är inte hemma).

Hur mycket pengar har du i plånboken just nu?
Typ 40 :p hoppas inte jag blir rånad.. XD

Var köper du dina matvaror ifrån?

Jag har köpt allt utan mat! XP

Vilken var den senaste filmen du såg?
2012

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
5 kr: En lott till!

5 miljarder: Ett stall med VM ponnys. :D

Vilken är världens bästa artist eller grupp just nu?

Spotify listan är väl alltid bäst?

När var senast någon stötte på dig?
Kommer ej ihåg sånt..

Vad åt du till middag senast?
Äter Billy`s pizza nu xd

Använder du huvtröjor?
Ja ofc

Vilken är din favorit åkattraktion på ett nöjesfält?
Sånt som inte går upp och ner, inte runt, runt, inte för fort och inte för högt :D

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Japp, det finns det alltid, tyvärr :(
Hur många syskon har du?

1

Har du en pojkvän?
Nej

Är du blyg inför det motsatta könet?

Nja.. Inte direkt.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Harry Potter :p

När flög du senast?
För ett år sen. Till Berlin.

Diskar du din egen disk?
Nej, gör du? 

Har du gråtit offentligt?
Har jag säkert.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?

Nej!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Jag vet inte.. Kanske 

Vad har du med dig in på bion?
Inget att äta, köper det där :P

Vem är din favoritlärare och varför?
Han är anonym.. 

Gillar du att flyga?

Nej

När sov du senast på golvet? 
Har nog aldrig gjort det.

Gillar du hur du bor?
JA! :D

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Kanske 8?

Vilken är din favoritfrukt?
Melon och mandarin 

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
13 år :o tror knappt själv på det :p

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
JA JÄTTE! 

Tror du på liv på andra planeter?
Tror du att grisar kan flyga? 

Tror du att Gud är man eller kvinna? 
Han finns inte ens ju! Så spelar roll vilket kön

Vad var det senaste du åt?
Billy`s pizza :D

Hur valde dina föräldrar ditt namn? 
Pappa tyckte Rosanna och mamma tyckte Elsa, tror jag, och sen enades de om Amanda.. Jag heter Elsa Amanda Rosanna Ek ;)

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag pratar inte med mig själv som vissa andra gör :o

Skulle du någonsin kunna tänka dig att hoppa fallskärm?

Usch nej jag är höjdrädd :s

Tycker du om att krama folk? 
Typ inte.. Djur går bra c:

Skulle du säga att du är trendig?

I Amandiislife är jag den bästa XD

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nej, men äter aldrig häst.. Djuren är ju ändå döda så man räddar de inte direkt av att låta de ruttna!

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Kommer inte ihåg vad mamma sa..

Vem är ditt 10:e sms ifrån och vad står där? 
Jag har en Xperia och då kan man inte se på samma sätt som med vanliga telefoner, samma sak med Iphone.

Gråtit en hel natt?

Inte hel, men kanske halv?

Druckit så du spytt?
Bara killar som får för sig sånt. :)

Önskat att du var av det andra könet?
Bara när jag fick veta att man måste ta en massa livmorderhanssprutor (stavning) det var störigt!

Pryl du inte kan vara utan en dag?

DATORN ÄR MITT ALLT när det gäller prylar. Annars är det hästar, hästar och åter hästar.

Tidningar du prenumererar på?
Julia. Och Penny-girl, men det är en hästbokklubb.

Du gör med 100 upphittade kronor?

Tar de och köper en grimma. 

När grät du senast?
För lite mindre än en vecka.

Natt eller dag?
Dag.

Kaffe eller te?
Båda är äckliga men måste jag välja så te.

Yngre eller äldre? 
I vilket sammanhang?

Vilken låt lyssnar du på nu?
Ingen

Finns det någon du ogillar starkt?
OJA!

Är du svartsjuk? 
Ibland

Har du blivit sövd någon gång?
Nej tror inte det.

Lever din mormor? 
Ja

Har du varit med på TV? 
Nä :(

Kan du dricka mjölk som “gått ut” för 3 dagar sen? 

Dricker inte ens mjölk.. Så nej!

Vad borde du egentligen göra just nu?
Typ ingenting. Jag gör PRECIS det jag ska göra, blogga, blogga och blogga lite mer! :D :D


/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards