Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda - 28 augusti 2012 20:20

 

Jävligt lol och sjukt kul! ;p :D :D :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 augusti 2012 20:16

Dagens foto blir detta:

 

Detta smilet älskar man bara! ;D

 

Valde det för att: Gillar smilet ofc :p men sen är det också fint och typ.. annorlunda :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 augusti 2012 19:56

Läste ut boken Sorgfjäril idag. Måste säga att den är GRYMT bra!

Det är blandad skräck och.. kanske äventyr? :p är inte bra på att bedöma sånt.. XD

Men hur som helst handlar den om en tjej som heter Alice. Hon har precis flyttat.. PALLA hitta på! xD

 

Direkt från baksidan:

Hon hade velat kasta sig mot dörren och springa ner till mamma, men hon kunde inte röra sig. Hjärtat slog som besatt och hon andades häftigt, men armarna och benen ville inte lyda. Hon kände ingenting och såg ingenting.

Men när hon höll andan några sekunder och lyssnade, hörde hon någon som andades. Tysta, långsamma andetag.

 

Alice har just flyttat. Fyrtio långa mil bort från Leo, Sofia och allt hon är van vid. Mamma tycker att det nya huset är gammalt och charmigt. Alice tycker att det är gammalt och äckligt. Ett riktigt kråkslott! Men huset visar sig ha helt andra invånare än kråkor ...

 

Boken ser ut såhär:



Starkt rekomenderad! :D

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 28 augusti 2012 19:53

Fattar inte detta: HUR man kan betala 69 för en trist grimma!? 

HELT svart, HELT rosa eller HELT marin?

Man kan ju typ köpa en mönstrad eller med ludd för mindre pengar (om det är rea eller håller på att säljas ut).

 

DAGENS DISS blir det! :)

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 28 augusti 2012 19:49

Vill ha denna lädergrimman! Vet inte om det är äkta läder, men tror och hoppas det!

Och 229 kr betalar man knappast för en falsk.. Eller? 

Ser ut såhär:



Värt dagens HISS idag! ;)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 augusti 2012 19:36

Hej! OFC bilr Dagens Häst Beauty. Känner mig så dum annars. :) jag menar hon kommer imorgon! :D

 

Vet inte mycket om henne, inte ens säker på om det är en hon eller en han. :p men tror på ett sto.

Anna sa (Anna äger AW) att det är en snäll c-ponny som kan gå på tygeln och gillar att hoppa.

Hon garanterade också att det inte är en galning. För hon hyr inte ut galna hästar.


Så ja hon kommer imorgon, vet inte riktigt när eller så men hoppas att jag är där när hon kommer!

Om inte tar personalen hand om henne. Men såklart är det inte samma sak som att vara där själv!

Ska försöka hinna! Såklart kommer hon inte gå i ridskola första dagen, men tror hon kommer gå på måndag.

 

Provtiden är torsdag till.. vet inte riktigt till när men kanske tisdag? Fast om vi bestämmer oss för att hyra henne så är det ju hela året! :D

 

Hoppas på att detta är en ponny som är att lita på, som lever upp till mina drömmar.

Fast alla hästar har ju nån nackdel men hoppas den inte är så stor! ;)

Dessutom har jag inte haft en häst som lever upp till precis varenda dröm jag haft så det är väl att ta i..

 

Har ingen bild, jag och mamma letade information på internet men utan resultat.

Fast det är ju väldigt spännande, vet inte hur hon ser ut eller nått!

 

Beauty <3 ett mycket fint namn! :D

 

Nu ska jag sluta, så hejdå!

 

PS! skulle vilja spola fram tiden ;) men det är inte alls mycket tid att vänta in! :D

Av Amanda - 28 augusti 2012 19:23

IMORGON KOMMER EN C-PONNY TILL TORNS. 
HETER BEAUTY OCH KOMMER FRÅN AW.
SKA HA HONOM PÅ PROV I NÅGRA DAGAR. OM HAN ÄR BRA - JAG HYRA HONOM!
OM HAN INTE ÄR BRA - HAN ÅKER TILL TRELLEBORG.
VI FÅR JU HÅLLA TUMMARNA FÖR ATT DETTA ÄR EN FIN HÄST, ATT JAG INTE SLUTAR SOM "AMANDA UTAN HÄST".
INGEN FATTAR HUR GLAD JAG ÄR! :D

 

Skrev så på Facebook. Och javisst - det är helt sant! :D <3 

är så himla glad! Visserligen kunde jag inte hyra Acora, men denna häst låter suverän!

 

Allt jag vet om Beauty:

*C-ponny

*Tror han är en skäck, inte säker.

*Lätt att få på tygeln

*Hoppar gärna.

*Heter Beauty.

 

Tror det är ett sto.. För Beauty är väl ett tjejnamn? ;o

Hur som helst så kommer den imorgon. Mamma fick reda på det idag. SHIT jag tror jag dör - men av glädje denna gång! Kan typ inte fatta att detta är sant! 

Det kommer kanske ordna sig till slut - helt perfekt dessutom!

 

Jag ser fram emot imorgon sjukt mycket. Kommer ju vara på torns för att säga HEJ till hästen.

Men det är bestämt sen innan att jag ska följa med Fanny och Katja (de ska båda två rida lektion).

 

Herregud vad jag kommer bli glad om detta är en häst som passar mig!

 

Har bara dessa krav:

*Lugn

*Välutbildad

*Inte bocka eller sticka

*Snäll

*Gillar hoppning, eller åtminstone inte vägra

*Fin i dressyren

 

Det är väl inte så mycket begärt? :) Anna har redan sagt att han är snäll, gillar hoppning och fin i dressyren.

Och hon sa också att hon inte hyr ut galna hästar - vilket är helt sant! Alla AW hästar på Torns är vart enda en jättefin och duktig! :)

 

Ingen förstår hur glad jag faktiskt är! :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 augusti 2012 18:34

Jag har upptäckt att jag älskar göra headers och har ett album med bara headers på datorns.. :)

Kommer typ byta lite fram och tillbaka nästan varje dag tror jag. För en sån som jag blir aldrig nöjd! :p :D

 

Just nu håller jag på att spara ner en bild från Fotoflexer på datorn. :) Den blev bra! Ska ha den som header så fort den laddat klart! Står att det tar 320 sek för den att ladda klart! ÖVERDRIVET segt går det! :/ den började på typ 1000.. ;o 260 nu! :) 

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards