Amanda ek

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Amanda - 26 augusti 2012 21:45

 

Kan ju kommentera och säga vad DU tycker! :) huvudet blev för stort enligt mig.. och får aldrig till benen ...

Men blev nöjd!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 26 augusti 2012 21:42

                               

Snyggt eller? :p höll inte så länge kan jag säga :p

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 26 augusti 2012 20:56

                                                                 


Det var den bildbomben!


Fast det kommer mer! Har ju fler bilder som kom med samma kamerauppladdning ;) de kommer om kanske en kvart/20 min. :D

 

Tills dess: HEJDÅ!! :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 26 augusti 2012 18:07

Hej alla! :D Nu har jag ridit. Det var superroligt! Älskar tölt, fast hästen jag fick ville inte riktigt, vi hade värsta sega hästen framför så.. :/ men lite tölt blev det! :)

Hästen jag fick heter Hokos Pokos och är en islandshäst. Han kallas HP och är en svartskäck.

Påminner om Harry Potter ;:p Mycket POWER i den hästen kan jag säga. :D riktig going!

Såhär ser han ut:

  Hokos Pokos <3 söta islänning! 

 

När vi galopperade ökade han väldigt mycket, älskar all power som finns i honom, fast han är typ 23 år! Riktigt skön tölt när han väl kom igång. Hade värsta segot framför så han fick inte tillräckligt med fart. :/

 

Snart kommer en bildbomb med namn HOKOS POKOS BILDBOMB. :D Kunde tyvärr inte ta mer än några bilder när jag satt på honom. :( men de 3 blev bra! ;)

 

Först skrittade vi in i skogen där vi började tölta, fast HP travade :p i slutet fick jag lite tölt i honom. :) det är verkligen som att sitta i en gungstol! :D

 

Sen galopperade vi och det gick undan! HP var SÅ snabb, jättehärligt! :D

Sen skrittade vi & töltade lite.

Sen kom vi till en lång galoppsträcka som man fick rida om varandra och tävla. Jag var typ bland de sista i ledet så det gick inte så bra i "tävlingen" för hästarna hade inte så stor lust att lämna hästen framför. Dessutom sa dom att det kunde bli sken om man styrde ur ledet. Men i slutet på den långa galoppsträckan utmanade jag och HP den sega hästen framför som heter Thor. Ville ha han först, tur att jag inte fick honom! Fast han var duktig på att tölta..

Ja men då vaknade Thor till och ökade! De löpte sida vid sida.. Men jag tror Thor Den Sega vann ;)

 

Inte så lång stund senare kom fikapausen. Där fanns massor med blåbärsbuskar! :)

Efter typ en kvart red vi samma väg tillbaka. Rättså trist att inte rida en annan väg tillbaka.

 

Tillbaka på gården sadlade vi av hästarna och svampade av dom. Hokos Pokos (han var en ganska stor c-ponny) var helt svettig <3 han uppskattade inte riktigt vattnet :p

 

Har redan sagt det, men säger det igen: Snart kommer en bildbomb med bilder från idag tätt följd med en till med andra bilder som också kom med kameraladdningen som jag laddade upp precis. :)

 

/AmAnDa.

 

 


Av Amanda - 26 augusti 2012 11:16

Hej bloggen! :-) just nu sitter jag i soffan och kollar på tv. Det ljuva havslivet. Det är bra! :-D Klockan är 11:20. Snart ska jag rida! :-D B-) /AmAnDa.

Av Amanda - 26 augusti 2012 09:52

Hej! IGÅR har 41 gått in samanlagt 412! Shit, det är så mycket ju! TACK så jättemycket! :D

Blir himla glad! <3 

 

Idag ska jag ju rida! ÄNTLIGEN!! :D jag, mamma och mina två mostrar ska rida turridning på islandshästar!

Ska bli jättekul! Min ena moster kommer och hämtar oss vid 12 tror jag och sen kör vi och hämtar min andra moster. Det tar 1 timme att åka dit. :/ men det är det värt! :)

Nu är klockan 10. Vill att tiden ska gå lite fortare! =/

Men nu ska jag typ äta frukost eller nått. :)

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards