Amanda ek

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Amanda - 2 augusti 2012 22:40

Dagens rea är denna huvan från Hööks. Den kostade egentligen 129 men nu 64.

Det är ett bra pris, så det går nog åt. Skynda o beställa! ;D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 augusti 2012 22:31

Skrattar mig sjuk på denna väskan från Hööks.

HAHA siket skämt! Hööks är en hästmodeaffär, och så säljer de sånt här?

Vet inte vad du tycker med min åsikt är att den är fuul.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 augusti 2012 22:22

Mycket fin manrosett från Horze. Ett paket med kanske 16 kostar 59. Tycker det är värt priset!


Av Amanda - 2 augusti 2012 22:05

Jag har svårt att välja, alla hästar är bäst på sina sätt! Har tänkt mycket på både Musslan och Pluto.

Men jag får väl ta Musslan. Hon är trots allt min älskade gamla foderponny.

 

Som dagens häst tror jag jag ska ta fram lite bilder, beskrivning och filmer om hästen. Jag har inte videos på alla, men jag får väl ta och hitta lite bilder. ^^

 

Jag hade helst velat lägga upp videon jag gjort på Moviemaker. Med filmer, tävlingar och massvis med bilder från ett helt år, men det krånglar ju. :/ :(

 

 

Hon heter egentligen Madame Mangor, men kallas Musslan.

Musslan ägs av en förening, Torns ryttarförening som är en ridskola.

Hon har bott där länge, när jag var 8 år och gick på ridskola där var hon den första häst jag fick rida. Hon har varit min favorithäst på ridskolan, och nu såklart <3

 

Musslan gillar inte när andra hästar kommer upp för nära, då kan hon sparkas, speciellt när ryttaren är orutinerad. Eller väldigt liten.

Alla på ridskolan säger "akta dig för Musslan, hon sparkas". Men hon har aldrig sparkat när jag ridit, och jag har ridit väldigt nära en annan häst några gånger.

 

Musslan är ett sto på 15 år. Hon är en avblekbar skimmel.

 

Hon gillar att hoppa, men vägrar rättså mycket så det gäller för för ryttaren att vara bestämd, då hoppar hon som Milton! 

Musslan tröttnar ganska snabbt på hoppning så det gäller att inte hoppa henne alltför mycket, kanske 1 gång i veckan?

 

När det gäller dressyr har hon en mjuk gång och tuggar nöjt på bettet, NÄR ryttaren gör RÄTT. Hon slipper helst att gå i form, helt ärligt fick jag kämpa hårt med det. Men när hon väl går ner är det lätt att hålla hennes form i ett par varv.

Hon behövs ridas med spö, eller sporrar. Det är inte så att man måste använda spöet, bara det finns där går hon bättre.

 

 


                                       

 


I LOVE YOU MUSSLAN

 

Och vad som än händer kommer jag alltid vara där! I ditt hjärta..

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 augusti 2012 21:59

Hahaha katter är för underbara! Min katt hatar vatten, fast det är gott att dricka. :)

Av Amanda - 2 augusti 2012 21:56

Tjaa! Dagens bok är klart en bok jag håller på att läsa nu, Harry Potter och halvblodsprinsen.

Har läst 5 av 7. :) De är riktigt bra, men kan va lite långtråkiga på sina ställen.



/AmAnDa.

Av Amanda - 2 augusti 2012 21:53

Av Amanda - 2 augusti 2012 21:33

Jag har en fråga till alla bloggare: Borde jag byta min header till något mer rosa?

Jag har ju rosa muspekare, rosa bakgrund och rosa text redan..

Kommentera, annars får jag ju inte veta! :)

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards