Amanda ek

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Amanda - 9 augusti 2012 23:52

HAHA SÅ ÄGT!! Och den där Ingla tror på det :O :p

Här kan du se de andra två:


HAHA, Ha det bra nu!


/AmAnDa.


Av Amanda - 9 augusti 2012 23:37

Dagens foto är:

BILD PÅ MIIIIG ;D




 


Valde för att: Det blir ju alltid hästar som får Dagens foto, fast inte idag!

Idag är jag i centrum! ;D :D

 

/AmAnDa.

 


Av Amanda - 9 augusti 2012 23:34

V-ringad tröja i vuxenstorlek, bara i M.

Kostade innan: 199

Kostar nu: 99

 

Länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=121089&deptid=1079&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

 

Ha det bra nu!

/AmAnDa.

Av Amanda - 9 augusti 2012 23:31

Dessa ridstövlarna är så USCH!!  ;O Sen när blev det snyggt med bruna ridstövlar? Tycker liksom svart är mycket snyggare!

 

Kommentera och håll med! Eller kommentera - och håll inte med!

Finns lite gränser om vad du får kommentera dock ;)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 9 augusti 2012 23:23

Denna västen är bara sååå snygg! Jag har förklarat för mamma om den och så.. Jag tror hon gillar den också! :DD


Tycker den är så fiin! 

 

Köp den här:http://www.hooks.se/product.aspx?productid=110253&deptid=1031&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 9 augusti 2012 22:13

Dagens bok är:

Övningar och banor för hästhoppning

 

För att den boken innehåller något som inte några andra böcker jag läst innehållt.

Det står inte bara en massa text och sen en liten bild eller så utan större delen av sidorna är en bild på en övning eller bana.

 

Det finns 3 kategorier i boken. Den första är Lättare bom - och hoppövningar, den andra är gymnastikövningar och svårare övningar och den sista är hoppbanor. Den svåraste banan är på 12 hinder. Höjden bestämmer man själv. :)

Perfekt för ridlärare och hopptränare som inte har några ideér. :)

Lite exempel:



Den boken har lärt mig en del om hoppning. Jag har gjort vissa övningar med Flower, min förra fodershettis jag hade, och det gick super. Dock kan hon inte så mycket, men för en mer välutbildad häst skulle det nog gå bättre.

 

/AmAnDa.

 



Av Amanda - 9 augusti 2012 16:53

Hej bloggen!

Jag vet att jag har hållt på att ändra hit och dit, texten och bakgrundsbild och header..

 

Men nu är jag nöjd! :D Och visst är den blåa färgen fin och texten tycker jag är jättefin! :D

Fast om jag ska skriva ett långt inlägg ska jag nog ta Arial eller Tahoma som typsnitt ;) :p

 

Hejdå!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 9 augusti 2012 16:30

 

Tja! Nu har jag och pappa kommit hem från tennisen.

 

Jag har tydligen talang, jag har bara spelat det en gång

 

innan. Men jag fångade många bollar och så.

 

Fast jag råkade skjuta över det 2,5 meters höga

 

staketet in i ett taggsnår 3 gånger och sen en gång till på

 

en annan sida.. :P Så var det med det. 

 

Nu vet jag inte vad jag ska göra igen. :/ Se Djur upp

 

till taket igen kanske?

 

Länk: http://www.svtplay.se/djur-upp-till-taket

 

Fast det är nog bäst att du tar svenskt språk, så länge

 

du inte kan tyska ;) :p

 

/AmAnDa.

 

 

PS! Glöm inte att svara på min omröstning! =)



Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards