Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda - 24 augusti 2012 19:07

Älskar ryktväskor. Hade ryktlåda innan men det tog för mycket plats! Så fick jag en ryktväska på min födelsedag och det blev inte lika trångt i mitt skåp. :D super! För jag hade VERKLIGEN trångt! :/ 

Nu är allt under trappan.. :/ :s hoppas jag kan få Acora nu för jag vill få ett eget skåp! ;) ^^

 

Länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=710022&deptid=102&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

 

Finns i två färger; röd och svart. :)

 

Föredrar nog röd. :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 24 augusti 2012 19:04

Ridoveral från Hööks. 

org. pris: 599

Nu: 149

RIKTIGRT mycket rea! :D Kan ju passa på innan vintern!


Länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=110192&deptid=1079&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


/AmAnDa.

Av Amanda - 24 augusti 2012 19:02

Detta måste vara det tristade spöet... HELT svart är bara så TRÅKIGT

Men det är billigt ; )

Länkar i alla fall: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=230128&deptid=79&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


/AmAnDa.

Av Amanda - 24 augusti 2012 18:56

Dagens hiss är detta grimskaftet. Såg att Katja hade ett sånt idag.

Det är bra och skönt material, och fin färg! Finns även i:

blå och grå.

Men gillar det röda mest! ;)


/AmAnDa.

Av Amanda - 24 augusti 2012 18:48

Man BLIR ju rädd! ;o asså på riktigt! Inget man kommer ihåg och går och tänker på, men man blir rädd för stunden.. Blir ju så överaskad! :o ska inte avslöja för mycket för er som inte sett. -.-



 

Av Amanda - 24 augusti 2012 17:56

Har faktiskt glömt att berätta om idrottsdagen igår. 

Då var vi på Tornhallen hela dagen. Först började vi värma upp med nån tramsig dans.. Fast det var typ bara de små som var engagerade (stavning).

Sen började vi med tävlingarna. Japan fick börja med frisbee. Det blev oavgjort.

Sen slängboll (tror det hette så) som vi förlorade med en meter. Kastade själv 10 meter, den som vann kastade 15, så vi kastade 14. Fett fuskigt!

Sen hade vi staffett. Man skulle springa fram och tillbaka bara, ni fattar nog.

Vi förlorade stort mot Danmark. Vi hade mer småbarn och de hade 3 6:or och ja vi hade bara jag. Efter det var det den sista grenen, 60 meter. Jag vann mot Frida ;D (hon går i min klass) men förlorade mot Viktor :( men jag var helt trött efter att ha vunnit över Frida ju! ;/ han var ju längre än mig också.. äsch nu ska jag sluta vara en sån dålig förlorare. :) Viktor vann Stångvallaloppet så jag är inte värdelös heller. :) ingen kunde ju vinna över honom.

Det var det som hände igår! :) var hemma hos Katja efter skolan också.

Vi bakade misslyckad kladdkaka, men den var rätt så god ändå! :D

  

Av Amanda - 24 augusti 2012 17:15

Hej! Gissa vad jag gjort!? Nej jag säger det istället: Har varit på Torns! :D

 

Dagen började med att jag åkte buss med Katja. Så fort vi kom till skolan skulle vi iväg med buss igen, utflykt till bokskogen.

Det fanns jättegulliga ankor som gillade kanelknäckebröd :)

 

Vi började med att gå, gå och gå till ett trist slott. Där fick vi göra vad vi ville. 

Började med att gå på toaletten :p då märkte jag, Fanny och Katja att det fanns ett stall mittemot slottet. Så blev allt mycket roligare.

 

Vi fick gå dit med Ove (han är typ en hjälplärare eller nått) till stallet. Gissade på att det var ett stall med galoppörer för det fanns en skrittmaskin, men sen pratade vi med en tjej och hon sa att det var ett westernstall. Vi fick klappa två hästar också, en stor fux som inte gillade att vara ensam och en gammal brun. Båda var Quaterhästar. De hade också supersöta kattungar som älskade att leka i halmen! Såg ut typ exakt såhär!

 

Sen gick vi tillbaka. Alla blev typ avundsjuka.

Vi gick tillbaka där vi hade lämnat ryggsäckarna och sen skulle vi ha dragkamp.

Sista tävlingen i Vallkärra OS. Vi förlorade :( mot Danmark, men det var Danmark som vann så .. Det var bara jag som gick i 6:an i vårt lag.. Danmark hade ju 3! Tror de var fler också. JAG ERKÄNNER: Jag är en jättedålig förlorare, kanske inte visar det men känns typ som att jag vill dö.. TYP!

 

Sen fick vi äta. :D Jag, Fanny och Katja satt själva. Eller ja inte riktigt.. Det var några som spelade fotboll och ja de var typ vid oss rättså mycket. ;) :p

 

När vi kom tillbaka till skolan var vi asnödiga :P hade stora problem att hitta en toa, var typ låst överallt. Men tillslut! Tänkte göra Bloody Mary också, men som vanligt: Fegar ur! Men allvarligt hur skulle du reagera om denna kvinnan dök upp i en spegel när toaletten var låst och det var helt mörkt?

Skulle du få panik kanske?

 

Efter skolan följde Fanny med mig hem. Sen kom Katja. Sen åkte vi till Torns.

Katja skulle sköta om Lukas (hennes fodervärdshäst som jag kallar Tore-Lukas) 

och jag ville fota (jag ÄLSKAR att fota!) Fanny följde med. 

Vi ryktade och pysslade om. Sen kom ridskolan och sa att Lukas skulle gå lektion. Jag fick göra i ordning Gunnar. Det fick jag göra innan när jag var hjälpare också.

Sen åkte Fanny hem. Jag och Katja kollade lite på Lukas första lektion.

Han typ ångade fram som värsta ångloket och sen nosade han på Humle. Typ väntade på att nån av dom skulle skrika till eller sparka, men inget hände. :)

Efter lektionen hängde vi lite i klubban och sen åkte vi hem.

 

Nu sitter jag i soffan och kollar på Shake It Up. Det är jättebra!

Det är ett dansprogram, men det är humor också. :) jag älskar humorprogram! 

 

OCH sen till de bästa nyheter idag: Jag såg med egna ögon i typ en kvart (L) att det stod ACORA på Bellmans gamla box. Det betyder att Torns har "paxat" en plats till mig och då Acora. Det finns bara ETT hinder som står i vägen nu:

Acora är i Osby för tillfället! Men Anna (hon typ äger AW) sa att hon skulle undersöka saken. Nu har det gått två dagar utan svar.. Men nu när jag har en box så är det mer hopp. För det är väl ingen annan som tänkt ta Acora? ;O

Men nej, det tror jag inte. :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 23 augusti 2012 07:53

Hej! Bussen går om 5 min och jag..... Fick springa för att hinna med den! Det var pappas fel..Blogggar mer sen! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards