Amanda ek

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Amanda - 13 augusti 2012 13:27

Hej! KAN ni inte svara på min omröstning? Kommer inte starta en ny

förens jag har fått kanske 20 som svarat. :)

 

Ha det good! /AmAnDa.

Av Amanda - 13 augusti 2012 13:09






Framför. 

 

Hästsvans

Linne, Stadium

Leggings, Stadium

Strumpor, Stadium

Löparskor, Stadium

Vattenflaska, Stadium

Skosnören (de var svarta först), Stadium

Adidaskofta från Berlin.


 

Gympapåse, Stadium.


HAHA jag vet, I LOVE STADIUM!!

Men när vi var och shoppade i lördags så köpte jag allt utan leggings, linnet och koftan. :p


 

 

I´m a model :p :D


/AmAnDa.

Av Amanda - 13 augusti 2012 12:34

Hej! Igår laddade jag över 400 bilder från mammas "systemkamera" till digitalkamera. Det blev jättefina bilder på blommor! :D

Bilder från trädgården:

                     


Bilder från farmor och farfars stuga:

           

 

Syns det att denna inte är riktig?

       

 

Hejdå! /AmAnDa.

 

Av Amanda - 13 augusti 2012 12:19

 

Kan ju berätta lite om bilden för den blir Dagens Foto också. :)

 

Gizmo är ju min katt. Hon har varit i familjen i 6 år. Faktiskt var det jag som hittade henne (hon hade sprungit bort) och så fick vi henne gratis av de förra ägarna. Där kan man snacka fynd! :D <3

Nu är hon gammal, 12 år så hon är inte så jättetuff längre, drar sig mer undan

och sådär. När hon var yngre spöade hon valpar och kom hem med fåglar och kanske till och med vilda kaniner. o.O Nu fångar hon mer möss.

 

Aprikos är min klasskompis Alvas katt. Hon bor 2 hus bort. Aprikos är 9 månader nu och säkert starkare än Gizmo. Men fotot togs på Gizmos revir, vår trädgård, så hon bestämmer. Fast man ser att han gärna vill ta över lite, för han brukar vara på Gizmos favoritställen när hon inte är hemma; under träplanket, på fönsterbrädan, på studsmattan och i buskarna.. och i radatterna :p och i "växthuset". 

Nu har han till och med börjat rusa in i huset när dörren står på glänt och äta upp Gizmos mat! Senaste gången var Gizmo hemma.. Såg så roligt ut när Gizmo stirrade på Aprikos när han åt upp HENNES mat. Som tur var blev det ingen catfight ;)

 

Det kommer lite fler bilder från igår som jag tog med Alexanders iphone typ imorgon när Gizmo och Aprikos möts. :p

 

/AmAnDa.

 


Av Amanda - 13 augusti 2012 12:07

Hejsan!  

Har glömt säga detta men för 2-3 dagar sen när vi kommit hem från stan och jag var ute i trädgården hörde vi ett brandlarm. Det var inte vårt hus, det var ett hus på vår gata.. Jag och mamma kollade in och så men det syntes inte tecken på brand. Mamma gick och ringde på dörren hos våra grannar, men det var ingen hemma, förutom en. 

Mamma kollade på Eniro och hittade ett mobilnummer till en som bodde i huset, men hon svarade inte..

Fast vår granne som var hemma hade ett annat nummer som funkade. 

De skulle komma hem igen. :)

 

Men det var asskumt för det började lukta bränt och såhär. Fast vi tror det kom från en granne på ett annat håll :p för man hörde röster ;p

 

Men håll med om att det var liite skumt! :)

 

Kan passa på att säga att Vallkärras brandlarm är SÅ crazy! 

Haha det är en kille som säger "En brand har inträffat i denna lokal. Lämna genast denna lokal." och så på engelska också, om och om igen. KUL ju! ;D

Men när vi hade brandövning var det ingen som sa till så många trodde det var på riktigt. :/

 

Hejdå!

 

/AmAnDa.

 

PS!

FÖRLÅT för att jag har uppdaterat SÅ dåligt, men i förrgår var vi på stan från 11 till halv 5 och igår var vi och simmade från halv 2 till kanske 6.

Och snart börjar skolan. Men kanske 3 Dagens om dagen kommer jag säkert hinna med! :)


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards