Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amanda - 28 augusti 2012 17:39

Hej!  

Idag har jag varit i skolan och varit med Fanny. I skolan har jag haft: Svenska, engelska, bild, eget arbete, träslöjd och tema (just nu håller vi på med ekologi).

 

På svenskan pratade vi om hur vi ska vinna Läsracet (det är en tävling som handlar om att muntra upp andra till att läsa böcker). Kom på en väldigt bra idé. Fast ska nog inte säga för det kanske är nån som läser som också är med och kanske tar våra idéer och gör det ännu bättre? ;) :p liten risk men vi ska VINNA!! 1:a pris är 5000 kr till klasskassan och dom pengarna behöver vi till vår klassresa i slutet av 6:an, innan vi ska delas upp på Lerbäck.

Sen läste Lotta upp en text och så fick vi påpeka felen och vad som var bra m.m . Det var lätt! 

 

Sen på engelskan fick vi typ läxor :/ och tränade på att prata engelska två och två. Gick ganska bra.

 

På eget arbete gjorde jag, Fanny och Katja matteläxan. Vi hann klart! :) Vi struntade i bilden och körde bara eget arbete hela tiden.

 

Träslöjden var kul. :) första gången jag har träslöjd på Vallkärra! Katja kom i min grupp. Först pratade läraren bara på.. Sen kom han till en punkt som var roligare; vi skulle komma på saker vi kunde göra och sätta upp på väggen. Tavlan blev full! Sen röstade vi om vad vi helst ville ha. Tillslut fanns bara hästar, giraff och fotbollssko kvar :p låter helt crazy men det var så vi röstade fram :) Jag, Katja och Karin ska göra hästen :D

 

Sen var skolan slut. Åkte direkt hem från Lerbäck. Fanny följde med mig hem. Vi bakade kokosbollar, fast jag använde pärlsocker istället för kokos! :p Hehe ;D


Hejdå! :) /AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 27 augusti 2012 20:42

 

Här är en bild på min nya skrivbordsstol. Den är skön och bra! :D min förra var helt liten och obekväm..


/AmAnDa.

Av Amanda - 27 augusti 2012 20:17

Hej! Här är bilder som en kompis till mig fotade när jag red Musslan:

                                                       

 

Det KAN hända att det blev nån likadan men hade inte så mycket att gå efter.. Ha LITE respekt för det! ;p


Hoppas du gillar bilderna! Kan ju säga att Musslan kunde ha haft en bättre dag men ja.. Tyckte fotona blev super! :D

Hon som tog fotona säger att det kommer fler imorgon, så var beredda på att det kommer fler imorgon! :D

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 27 augusti 2012 20:00

                           

LÄGG MÄRKE TILL: Att jag håller en kakbit i handen :p

 

Lite random bilder, lite bra och lite coola :p det gör mig till en konstig tjej :p

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 27 augusti 2012 19:02

Hejhej! :) Idag har jag ju varit i skolan som vanligt. Orkade knappt gå upp ur sägen.. Sa till Gizmo: "Du jag ska nog komma på ett sätt att byta liv med dig" 

 

I skolan hade vi först lite tråkiga lektioner. Faktiskt kommer jag inte ihåg.. :s men sen hade vi: Matte, engelska, svenska och sist idrott. På idrotten hade vi brännboll. Fick NÄSTAN homerun! :D hamnade i samma lag som Katja.

Vi vann! :D :D sen gick jag hem till mig.

Sen kom Katja hem till mig och så åkte vi till Torns. Hon skulle sköta Lukas igen.

Denna gången tog vi med mitt kedjegrimskaft (bäst att vara på den säkra sidan så att han inte sticker igen!)

Men Lukas  var jättesnäll, jag fick leda honom. I början försökte han sticka iväg till gräset många gånger men när han väl fattade att jag menade allvar så gick han snällt med till stallet. :) 

 

I stallet ryktade vi honom länge och väl :)

 

Har upptäckt en sak: Lukas HATAR mig! Han försöker hela tiden bitas och ja han knuffas och drar iväg och allt möjligt. Han borde vara glad för JAG tycker HAN är jättefin fjordhäst!

Bild på Lukas:

 

Är det inte ett exakt exemplar av en Norsk fjordhäst!? Tycker jag.. :) och Katja med!

Sånt perfekt huvud och tjock hals. PRECIS som en Norsk fjordhäst SKA se ut! Och så får jag sånt tillbaka ;)

äsch alla djur kan inte älska Amanda (aa) fast nästan XD XP 


Vi kollade lite på en lektion i mellan ridhuset. Pluto kom för nära Alma som började sparka och så bråkade dom.. Plutos ryttare ramlade av men inte Almas. Fast Almas blev jätterädd. Stackaren! Det var ju inte ens hennes fel.. :(

 

Efter det cyklade vi hem. Och nu sitter jag här! ;) och gör ingenting! :p ska kolla efter.. men vad ska man säga, hyreshäst kanske?

Kan ju passa på att säga: Om DU vet NÅN som ska hyra ut sin c eller d ponny som bor i Skåne kan ju kommentera! ;) söker en trygg och välutbildad C eller liten d-ponny att hyra. Men vet inte om det fortfarande finns stallplats men tror det.


Nu måste jag äta middag så HEJDÅ! 

 

/AmAnDa.

 

 

 

Av Amanda - 26 augusti 2012 21:45

 

Kan ju kommentera och säga vad DU tycker! :) huvudet blev för stort enligt mig.. och får aldrig till benen ...

Men blev nöjd!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 26 augusti 2012 21:42

                               

Snyggt eller? :p höll inte så länge kan jag säga :p

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 26 augusti 2012 20:56

                                                                 


Det var den bildbomben!


Fast det kommer mer! Har ju fler bilder som kom med samma kamerauppladdning ;) de kommer om kanske en kvart/20 min. :D

 

Tills dess: HEJDÅ!! :D

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards