Amanda ek

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Amanda - 20 augusti 2012 20:01

       




/AmAnDa.



Av Amanda - 20 augusti 2012 16:46

Här är en bildbomb med bara bilder på MIG!:

                                                           

         

Egentligen riktigt fult men.. xD

       


Det var det!

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 augusti 2012 14:54

Hej hej!

 

Började dagen med att tänka "Shit idag är det fotografering!"

 

Jag och Fanny åkte buss tillsammans.

 

På skolan började vi med att.. Nej tror jag glömmt ;o XD

Eller jo.. Eller nej..

Vi sjöng "Ja må hon leva", som i detta fallet var "Ja må han leva". För en i klassen fyllde år idag. Stolt som kom på det XD

Efter det skulle vi läsa. Läste denna: SÅ SJUKT BRA!!

Ska göra den till Dagens bok.

 

Efter det så hade vi rast. Jag och Fanny.. Nej nu har jag glömmt en gång till :/

men vi typ hängde vid linbanan, uppe vid "rampen" ;)

Sökte på vallkärra skola på google, kom upp lite bilder :) :

De var bara den ;)

 

Efter rasten pratade vi om positiva egenskaper hos personer. Vi skulle skriva vårt namn på en lapp och sen blanda dom och ta vars en. Så skulle man skriva en positiv egenskap om just den personen. Gjorde det 4 gånger. Fick 3 killar och 1 tjej :s hmm..

Haha men på min lapp stod det: Snäll, bra på att rida, kan ha varit rolig och hästälskare. Man märker ju hur jag är :p :)

Men man fick inte skriva någon negativa egenskaper så då vet man ju inte vad folk egentligen tycker om mig. 

 

Sen tog vår lärare (Lotta) upp en tävling som heter läs racet tror jag.

Den handlar om att insperera andra att läsa.

Vet inte riktigt hur, men ser man på namnet så tror man ju att hela klassen ska läsa så mycket böcker som möjligt.. Kan ju läsa själv:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/akademibokhandeln/pressrelease/view/akademibokhandeln-startar-laes-racet-foer-oekat-laesande-768302



Aa sen var det rast igen. Kan inte minnas att det var något speciellt som hände då. Jag och Fanny gick absolut sist in i matsalen. Det var fuskigt för alla utan vi två fick gå in (lite ont om platser). Sen kom det några till, men vi lät dom gå före för vi är så SNÄLLA (aa). Sen till slut fick vi gå in. :) Men det var inte god mat :(

Winerkorv med pulvermos (eller potatismos, fast det var inte äkta). :/

 

Sen var det fotografering! Först fotade vi själva klassfotot. Jag fick vara absolut längst bak. Men ja de blev bra.

Sen fotades vi en och en. Jag och Fanny blev sist IGEN. Fast vi hade inget emot det :p ;)

De blev JÄTTEFULA foton på MIG. Så jag fick ta om ett. :) men det blev inte heller bra :( jag såg typ sur ut, men det är för att jag såg förskräcklig ut när jag log.. :s ja.. somliga ser ful ut ;)

Efter det frågade jag och Fanny om vi kunde få ta kompisfoto, men hon sa att hon inte fick det för sin chef.. :/ men vi fick ta 3 bilder till framsidan! Så we do it.

Ute på skolgården. Det gick bra! :) vi blev säkert snygga! :D snyggare än mina foton..

Förra årets skolfoto: (ser så jävla jul ut, eller hur!?)

 

Chattar med Sandra. Vi har bestämt att jag ska komma och fota henne och Frodo nån dag på Torns.

Vi båda har en dålig Xperia och vill ha en ny vit Iphone 4s.. IPHONE VAR ÄR DU?? Svar: kommer på juldagen.. :/ pallar inte vänta!

Men på julafton är det prick 2 år jag haft den, och då går abonomanget ut.

Det är typ evigheter till jul.. :/

 

Gud vad långt inlägget blev! :o Ingen orkar nog läsa detta :p så jag slutar nu, kommer en AMANDA BILBOMB senare. =)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 augusti 2012 13:54

Hej! Glad att jag kan blogga på mobilen, för just nu har jag ju ingen dator. Är i skolbussen nu. Alla stimmar och skriker. :-S :*) Skriver mer senare. Kommer beskrivning hemma om skoldagen och fotograferingen. :) såg sur ut på fotot.. :(/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards