Amanda ek

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Amanda - 3 augusti 2012 21:23

Dagens rea är denna ryktborste. Den är från Hööks och kostar nu bara 34 kr. Org. pris: 49

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 augusti 2012 21:21

Dessa lindorna har riktigt fin färg! :D vill ha dem mycket!

Kostar: 149 kr.

 

Av Amanda - 3 augusti 2012 21:19

Dagens diss är detta pannbandet, öö va fult!

Det är ju typ tvådelat! ;o


Av Amanda - 3 augusti 2012 20:56

Dagens häst får bli Pluto, Min första ponny! Numera är han däremot inte min längre..



Pluto är en 19 årig New forest ponny på 138 cm. Han är rättså stark men gör det inte för att vara dum. Han var för stark för mig när jag var 9 och 10 år, faktiskt lite nu också.

 

Han och Sandra har vunnit många prisrosetter i hoppning och dressyr.

Sandras blogg:

http://livetsomsandra.blogg.se/

 

Jag har fått passa Pluto några gånger och vissa av dem har det gått riktigt bra! =)

Det gäller bara att förstå knepet, sen går det hur bra som helst! :D


 

 

Går också bra i hoppningen:


 

         



Plutos ABC:

Pålitlig

Lustigt söt

Underbar

Tålig

Otrolig

 

Ha det bra!

/AmAnDa.

 


 
 

Av Amanda - 3 augusti 2012 20:49

Eftersom jag såg Jan Brinks stall idag blir dagens youtube klipp en video på Briars sista tävling.

Så synd att han ska pensioneras! Men han är ganska gammal nu..


Njut av samspelet mellan häst & ryttare! :)


Av Amanda - 3 augusti 2012 20:45

Dagens bok får bli Rum 213. Den är lite mysko och så, men verkligen jättebra! :D

 


/AmAnDa.

Av Amanda - 3 augusti 2012 20:39

Dagens låt får bli Whistle med Flo rida. Kanske inte min favoritlåt, men tydligen många andras för enligt spotify är den fortfarande 1:a rankad. :)




/AmAnDa.




Av Amanda - 3 augusti 2012 19:42

Hej! Gissa vad jag såg idag! Jan Brinks stall!! :D min farmor och farfar har ett sommarhus jättenära där han har sitt paradis till stall. Här kommer allt från början:

 

Jag fick gå upp fett tidigt för att vi skulle åka till min farmor och farfars sommarstuga typ en timme bort. Vi åkte typ 12. :)


Väl framme börjde jag med att fotografera alla blommor i trädgården. Vissa blev superduper bra! :D Med mammas kamera såklart. Sen åt vi lasagne. Det var gott! :)

Vi gick också och tittade på ett myrbo, försökte ta bra bilder men det blev inte bra :(

 

Efter det gick vi ut en runda i skogen (huset ligger i en skog rättså nära Skånes djurpark).

När vi kom till en sjö typ såg vi Jan Brinks travbana. Den var så stor! Han kör ju inte travlopp liksom, men kanske kan man öva på ökad trav? ;)

 

Sen åt vi lite glass innan vi skulle åka till en grotta, eller gruva som det egentligen är. Den hette Tykapsgrottan. 

Fast föst åkte vi in till Jan Brinks stall. Det var höjdpunkten idag tycker jag. :D han hade värsta paradiset ju! och han bodde i ett typ slott.

Har inte sett inuti stallet osv, vi stod bara och smygkikade lite ;) Kommer bilder jag tog snart!

 

Lite bilder från gruvan:

Först skulle jag och farmor stanna utanför (jag gillar inte underjordiska saker så mycket) men när det bara var vi i rundvandringen ändrade jag mig.

Det var 12 meter under marken och 8 grader varmt. Jag frös mycket om mina fötter :(

 

Dem ordnar olika evengemang i grottan också, som fester och bröllop, vem som nu vill gifta sig i en grotta, eller GRUVA. ;) :p Sen har det också spelats in Ronja rövardotter och Barda i den grottan. Ganska coolt!

 

Precis innan vi skulle gå ut visade guiden oss två fladdermöss i taket som sov. De var så söta, som små möss. Fick inte ta något kort, för bilxten kan ha väckt dem.

 

Nu ska jag äta middag. Hejdå!

 

/AmAnDa.

Var ganska tacksam när vi kom upp.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards