Amanda ek

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Amanda - 8 augusti 2012 20:54

Hej! Jag ska fixa ny header och bakgrundsbild på PiZap nu. :)

 

Sen ska jag se Djur upp till taket. Det är bra! Nu har det kommit nya avsnitt också, toppen!

 

För Kompisar på nätet har tyvärr slutat komma nu för alla avsnitt har kommit nu. Nu har alla de avsnitten kommit 3 eller 4 gånger. ;o Djur upp till taket har typ kommit 2 eller 3. :)

 

 

Dagens foto:

  Acora <3 <3 Super fin c-ponny!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 8 augusti 2012 20:40

 


Detta är dagens DISS. Ett schabrak från Horze.

Gillar det inte för färgen, och för mönstret. Men ..

Om nån tycker om det:

http://www.horze.se/Horze-Siena-allroundschabrak/17013,sv_SE,pd.html?dwvar_17013_color=ODB&start=34&cgid=saddlepads

 

Ha det bra! /AmAnDa.

Av Amanda - 8 augusti 2012 20:33










 


Tjaa! Dagens hiss blir detta fleecetäcket från Horze. 

Till den som inte vill lägga ner allt för mycket pengar på ett täcke!

299, som hittat. :)

Länk: http://www.horze.se/Horze-showt%C3%A4cke%2C-fleece/24707,sv_SE,pd.html?dwvar_24707_color=CBR&start=12&cgid=rugs&pmin=100&pmax=300

Finns i dessa färger ockå:

     

 

Tja tja! /AmAnDa.         




Av Amanda - 8 augusti 2012 20:15

Jag ÄLSKAR ryktborstar och Hööks är inte jätteroliga, ser mest ut såhär:

     



Men Horze har mycket finare; detta vill jag ha!

Haas Smile rotborsteRotborste

Horze rotborste, storStor rotborste

Horze ryktborste, storRyktborste

Gummiskrapa, storRyktskrapa

Haas Smile rotviskaStoor rotviska

  Pannborste

 

Ser ju lite kul ut! ;D

 

Hovborste

 

Hovkrats

 

Massageborste, ja vad gör man inte för sin häst? <3 :D

   

Fina manrosetter!

       

   


/AmAnDa.


 

Av Amanda - 8 augusti 2012 20:12

Sån här klätterställning sa Gizmo att hon ville ha när jag kollade på Horze`s hemsida, hon vilade på skrivbordet. <3

 

/AmAnDa.



Av Amanda - 8 augusti 2012 14:39

                                     


/AmAnDa.

Av Amanda - 8 augusti 2012 14:15

 


Dagens foto är denna jag gjorde precis på PiZap. <3 blev riktigt nöjd! :D



Av Amanda - 8 augusti 2012 13:42

Jag HOPPAS det betyder Slutet av historien om Musslan, jag har lärt mig att inte lita på Google translate av min förra engelskalärare.. I min nya skola får man knappt sitta vid en dator. Det är väldigt annorlunda än det jag är van vid. 

I min förra skola så fick man varsin dator och så fick man en uppgift som kanske ta reda på fakta om ett djur och skriva nån text om det? En gång fick vi översätta en låt, jag översatte Last Christmas. 

 

Den är bra! :)

 

Ja hursom helst ska jag göra nån Pizap bild eller nått nu . På engelska och då kommer nog Google översätt komma fram ändå, för engelska är inte mitt bästa ämne :p Haha jag ska ju ha ett tredje språk nu.. Har valt spanska. 

 

En bild:

 

På mig och Florens

 

Men ja hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards