Amanda ek

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Amanda - 7 augusti 2012 16:31

ÄLSKAR detta tränset! Bara 249 kostar det och man får med tyglar! Matchar samma färg som mitt Swarovskipannband. :D

Kanske inte ett jättekänt märke men märken är inget jag bryr mig om.

Av Amanda - 7 augusti 2012 16:00

Hej alla! 

Idag har jag inte gjort mycket. Imorgon börjar min skola om prick en vecka. Och ridskolan börjar också typ då. Alltså har jag inte lång tid kvar att hitta en ponny, fast nu är jag i alla fall på G. :D

 

Jag började som vanligt dagen med att läsa, läser Stoppa loppet nu, bok 32 i Fullblod serien. 

Den ÄR bra! Det jag hatar med att börja läsa en ny bok är att man inte fattar nånting, vem är det och varför gör dom så?? Men i fullblod fattar man allt! :D

 

Efter att jag läste så har jag kollat på bilder jag ritat när jag var liten.

 

Jag är faktiskt duktig på att rida hästar, inte för att skryta eller så men jag har hållt på med det sen jag var 5 år.

När jag var mindre älskade jag att rita en massa hästar, det gör jag nu också. Jag har gjort massor av olika sorters, galopperande, hoppande, stående, travande, bockande, betande, arg, vägrande och mycket mer! Med och utan ryttare.

Det finns flest hästar utan namn, men väldigt många Pluto och många Musslan och Flower.

 

Jag hittade mina dressyrprotokoll  (stav). Räknade ut att jag fick 168 av tror jag 280 senaste gången med Musslan. Då fick jag för första gången en 8! :D Mest 6:or ;)

 

Sen hittade jag min typ 21 A4 sidors berättelse jag gjorde i klass 4. Läste den och det tog typ 1 timme! Man verkligen såg vad som hände framför sig, som om det var en RIKTIG bok! Fast ja min pappa är typ lite författare så jag har ärvt det. 

Fast än att det var lite konstiga meningar så var allt rättstavat och som sagt levde man sig verkligen in i berättelsen! Jag tror jag kan bli författare när jag blir stor?

 

Boken heter "Shadow är min" och handlar om 13:åriga Mikaela som får sköta & köra hästen Moonlight Shadow. Hans riktiga ägare vill sälja en anddel i honom för han är för gammal för att köra häst och vagn. Mikaela tjänar ihop 10 000 men det räcker inte. Dagen efter hennes födelsedag blir hon överasskad av Shadows ägare som ger henne en tredjedel, hon får sköta om honom på helgen och på loven. De delar alltså tre på Shadow. Och så var det med det! :)

Eftersom den inte finns som riktig bok så kan man ju avslöja slutet ;)

 

Nu chattar jag med Ellen. Hon ska ha Musslan efter mig.. 

Vi typ länkar en massa från Hööks som vi vill ha, inte lite! ;)

 

 

 

/AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards