Amanda ek

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda - 20 juli 2012 12:26

Hej! Idag fick jag ingen sovmorgon :( fick gå upp typ 11, för vi skulle få besök. Ni kanske tycker det är sovmorgon men det tycker inte jag :p somnade 1 igår så var astrött. Vaknade typ av Alexander som sa att farfar kommer närsomhelst. Brottom! Hade lilla Gizmo i sängen också. Ville inte gå upp när hon låg där, hon är som en magnet, man kan inte gå ifrån henne för då kollar hon efter en med en sån blick som säger "lämna mig inte!" 

 

Från 2009 typ.

 

Igår spenderade jag typ 1-2 tim med att först ta bort nagellack, forma lösnaglar, göra om det eftersom Alexander var tvungen att förstöra det och ta en, ta tillbaka den från Alexander, klistra på lösnagelklistermärke, klippa, fila, limma på lösnaglarna och fila lite till :) Såhär blev det:

  Jättedålig kvalité men det kommer bättre bilden senare!

Har lite problem med: Äta, öppna burkar, klä på mig, skriva på tagentbordet, klappa Gizmo, spela på Alexanders Iphone, fota med min kamera m.m .

Har precis varit ute i trädgården och fotat (mamma tycker jag ska fota när dem arbetar i trägården).

Igår var jag ju på Laserdome. Först tyckte jag det var urtrist och så (det var ju inget vidare sällskap med Alexander, hans vänner och alla föräldrar) jag ville inte ens vara med. Vi hade gått på Èntre och jag hade fått en ny bok. Ville bara sitta och läsa den, men mamma tvingade mig att vara med. Jag blev i det röda laget för tredje gången ;p "vi" barn var mot alla vuxna, men så var det förstås en hel del andra också. Jag är asdålig, fick världens sämsta placering, 25 av 37 och sen typ något liknande. Fast det viktigaste är att man har kul. Det var nån jättelång som sprang eftermig aslänge, läskigt!? Vi vann i alla fall båda gångerna. ;) :p 

På vägen hem stannade vi till och beställde pizza. Jag tog Hawaii som vanligt ;) Det var bara en kille som jobbade i affären så det gick aslångsamt, typ en och en halv timme. Mina ben bar knappt längre. Men pizzan var god, fast jag åt typ halva i bilen för jag var så hungrig.

 

Idag ska jag se War Horse. Det är en film som handlar om en häst som är i krig typ. Hästfilmer är alltid bäst! Sen vet jag inte.

Vi kan inte få reda på boxplats förens i Augusti och då kommer alla definitivt vara tagna! Så det var det. Kan ju alltid börja i typ en asbra grupp och träna på att få hästen i form liksom för mig själv medans alla andra inte gör det? Och sen kan jag hitta en medryttarhäst i närheten typ 4-5 dagar i veckan och vara med på torsdagshoppningen och tävla och så med den på Torns? Det hade kunnat funka...

 

Senare kommer det en Gizmo bilbomb!

 

Ha det bra! //AmAnDa.

 

 

 

 

Av Amanda - 19 juli 2012 14:17

Hej! Idag ska jag till Laserdome. Har varit där två gånger förut. Kommer nog bli ganska kul, Alexander och hans 3 kompisar + deras föräldrar och så våra föräldrar såklart. Vi tänkte först hyra banan själva men det kostade 3500 så vi stod över. Det blir ganska trist med bara killar och några mammor.. Men om inte jag följer med då tycker Alexander jag förstör för han så jag är väl tvungen. Sen säger mamma och pappa också "klart du ska med" så vad har jag för val? Hoppas jag kan gå lite på Èntre också! Det verkar ju inte bli nån häst så kanske bara borde shoppa upp allt på  sims 3 spel? :'( :'(

Bilder:

   

Tog denna för ett tag sen. Ganska bra kamera jag har? Det är en vanlig digitalkamera.

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 18 juli 2012 23:17

Hej! Idag har jag: Vaknat 13:00 och läste tills 13:30. Ja sommarlov är ljuvligt!

Sen åt jag frukost och lite sånt man gör på morgenen :p :) Alexander och mamma var ute i trädgården. Jag passade på att spela på Alexanders Iphone (Y) han installerade My Horse till mig :D det är superkul! Fast eftersom det är gratis måste man köpa massa saker i själva spelet för att komma nånstans. Men "för hand" har jag kommit halvvägs på nivå 5. Fast det finns typ 50.. :s

men det är inte jättedyrt att köpa lite coints. :) Jag har faktiskt inte använt datorn på hela dagen. Men Alexander lät mig spela My Horse så gott som hela dagen. Som att ha en egen Iphone <3 ojj vad mycket jag önskar mig en sån! Kollade på App store och sökte på horse. Det kom upp jättemycket bra och roliga saker! Bland annat hästkalender, hästbakgrundsbilder och hästspel. Han laddade också ner ett annat spel som jag glömt namnet på men det var astrist, man skulle bara gissa på vilken häst som kommer vinna galopplöpet och så får man lite pengar om den hästen vinner. Det va jätteenkelt för det stod chans att vinna! ^^ Fail! ;o så vi tog bort det. 

Vi var också ute och jagade efter glassbilen. Men vi hittade aldrig den :( när pappa kollade på Internet såg vi att den befann sig i Nöbbelöv/Norra fäladen just nu. Det hade blåst hit alltså! o.O

 

Igår kopplade pappa in sin filmkamera i tv:n. Han spelade upp filmer från när vi var små, typ 4-5 år. Söta vi var! Speciellt när jag, 5 år gammal, stod utanför en box och sa "nu ska jag rida" och så stod mamma och sadlade en JÄTTEHÄST, ca 165 cm hög, som hette Bingo.

Han var jättesnäll, det var därför han fick rida med på nybörjarlektionerna.

Sen filmade pappa när jag red också. Jag såg jätteliten ut på Bingo. Mamma ledde såklart.

Blev riktigt imponerad av att jag kunde rida lätt redan vid 5 års ålder! Fast stigbyglarna var för långa så jag hade problem med att ställa mig upp. Läraren märkte inte ens något! :o ;( Sen var det också ett klipp när jag red lucia år 2005. Jag var stolt, för jag hade "den ända vita hästen."

Även den hästen var jättestor, kanske 160 cm mank!

Det var igår det. Idag kollade vi på ett annat band. Då var jag 6 år. Ingen ridfilm, det var mer när vi lekte och så lite från Danmark. Jag har rest dit en vecka varje sommar ända sedan jag var nyfödd, och mamma var där när hon var liten hon med. Gammalt hus! ;) :p

Skrattade som bara den när vi satt och ritade. Vi hade såna snygga glitterpennor.

Alexander: "Du får inte rita med den!! Du har redan ritat jättemycket med den! Den är nästan slut!"

Jag: "Det är ju mina pennor!"

Alexander: "Det säger du bara."

Vi var kaxiga redan som små! ;D Hahaha.. Sen var det typ bara när jag hade barnkalas och när vi lekte och badade och tramsade och åkte pulka och lekte i en snöborg vi kämpat i timmar med. Ja massor av sånt. De är roligast när jag är 5-7 år för då är vi så livliga och högljudda. Det är inte kul att se när jag var asliten och ligger på en filt och skriker. ;p Det var det jag gjort idag. Imorgon är det ännu en långtråkig dag. 

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 juli 2012 18:32

Hej bloggen! Jag har varit på Torns idag. Jag och mamma har ju fortfarande lite jobb kvar. Eller nu har vi inget. Skönt! Vi började i stallet. Det var jättejobbigt att rensa med en sopkvast uppe i taket vid alla dörrar. Det gjorde jag själv (stolt) och mamma rengjorde två utrymmen där det brukar hänga täcken och så brukar det stå grepar och sopkvastar. Nu öser regnet ner!! ;O siken sommar det kommer bli! :/ både positivt och negativt.. Men ja sen skulle vi måla vitt på ett "valv" vid stora ridhuset. Först hade vi liite problem att hitta vit färg och sen hade vi också problem att hitta penslar som inte är nerkladdade av ett medel. Sen målade vi. Det gick snabbt. Vi hade stora problem att få loss färgen från händerna. Tur att jag inte fick på kläderna, sån tur hade inte mamma :p :/

Nu ska jag och Alexander chilla och kolla på Kompisar på nätet (han tycker det är rättså okej.)

 

Hejdå! /AmAnDa.

Av Amanda - 17 juli 2012 13:04

Hej! Dagen började med att jag gick upp klockan 12:15. Saken blir inte bättre av att Alexander har en kompis hemma när jag vaknar.

Hörde just Alexander snacka om MIG därute..

 Haha när jag kollade ut såg jag Alexander ha mina rullskridskor. GRRR!!!

När jag sa till han sa han bara "ÅNEJ" och så sprang dem iväg. Så nu ligger dem bara där utanför! :o ;( Han får ta upp dem igen!!

Chattade med mamma också. Hon sa att jag borde äta frukost (sant) och att vi kanske kunde åka till torns och städa det sista (alla får uppgifter som man måste göra, som typ måla en dörr eller städa nånstans, rensa skåp och ja typ sånt.) Då ska jag hälsa på Musslan. :D Saknar henne jättemycket!! 

Igår beställde hon inte heller mina foton ;( men jag tror hon hinner göra det idag. Så mycket som hon hänger ute i trädgården och klipper ner fula växter och buskar har hon inte tid med mycket mer. Fast hon har i alla fall mejlat Torns nu. Så det är ju bra!

Lite bilder från de sista dagarna med Musslan:

    Älskar dessa, hon ser så glad ut  

 Är jättedålig på såna flätor ;)     Sötis!!     Lite trött? <3    

Sista dagen med Florens också :( och jag fick inte ens rida henne! :( ;(

 

Av Amanda - 16 juli 2012 20:34

Hej! Har ju ändrat min header. Fick göra om den två gånger och sen märkte jag att jag missat en bild (sån miss va!?) Efter att jag och mamma var på tippen var vi ju på Nova.

Jag köpte:

*Bikini

*2-pack linnen

*Lösnaglar

*Nagelklistermärken typ

*Nagellagare typ

 

Den där nagellagaren var till för att laga sina egna naglar (limmet på lösnaglarna kan ta med sig en bit av ens egna nagel när den lossnar) men jag trodde det var vanligt nagellim.. Sån tur hade man inte!

Läste sen att det skulle förvaras oåtkomligt för barn.. DET FÅR JAG VETA NU?? ;(

 

Lösnaglarna är jag nöjd med däremot. :D De är visserligen helt vanliga men jag ska sätta på de där klistermärkena på 10/24 så det blir snyggare. Sen kanske man kan måla de med vanligt nagellack och sen bara ta bort det när man vill byta? Kan ju kommentera om du vet! ;D

 

Efter att vi kom hem åt vi ju då middag och sen var jag och Alexander ute och hoppade på stutsmattan. Vi har en jättestor vinbärsbuske men massor med vinbär, men oxå en hel del myror :s vi "tävlade" om vem som kunde fånga vinbären med munnen, först upp till 10, sen 50 och sist 100. Jag vann för han fuskade, eller jag var på 85 när det började regna. Då fuskade vi lite båda två, men han var långt efter så jag vann när det var seriöst! :p :D

 

Nu ska jag se på Kompisar på Nätet, tror jag. Och sen imorgon väntar en trist och meningslös dag med evig undran om det finns stallplatser kvar.

Jag vet ju inte hur jag ska göra annars. Antagligen blir det ingen ridning på mycket länge, tills nästa år när jag kan vara tidig och ta en box. Men OMG hur ska jag klara mig!!!!!!!!!!!

 

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 16 juli 2012 19:27

Amandalovehorses är inget vidare good name.

Men jobbar på det! Jag SKA komma på ett bra och ledigt namn till min blogg, så är det!

Så nu heter jag Amandalovehorses sålänge.

Hejdå!

Av Amanda - 16 juli 2012 19:15

Amandaslife är upptaget ;( :(((

Antar att det tar lång tid att hitta på bra bloggnamn... Grr!!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards