Amanda ek

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda - 9 juli 2012 20:27

Vissa hästar ser väldigt bra ut i rosa, kanske skimlar?

Här är en (nästan) helt rosa autfits till ryttare OCH häst! c:

  Rosa tröja...

  Med rosa chaps.

  Innan fanns det rosa ridbyxor också men inte nu.. Kör på svart istället!

     Snyggt reflexspö!  Fin på tävlingen också!

    Jag har såna manrosetter. Musslan är jättefin i dem! Florens me.

  Jag har såna här framskydd. De har försvunnit nu.

Fin grimma     Matchande grimskaft.        ÄLSKAR Magic Brush!!  Fin ryktväska      Snygg rosa sadelgjord!! :D  Sånt här schabrak jag jag, fast i blå .                                       

        Guud vad mycket det finns! :o Men inga täcken? Jag kollar bara på Hööks just nu och de har inte ett enda rosa täcke.. Konstigt!

 




Det var allt för mig! Hejdå /AmAnDa.





Av Amanda - 9 juli 2012 20:20

Det är jättemycket rea på Hööks just nu! 


SKYNDA O FYNDA!!!!


T.ex finns det ett allroundschabrak för bara 114 kr och ett dressyrschabrak för samma pris! Och en grimma för 49kr och en huva för bara 90! :D 


  Detta ridtäcket för BARA 209! Det kostade 299 innan så det är ju billigare! Jag vill ha det jättemycket! :D

Av Amanda - 9 juli 2012 18:46

Hej, tidigare idag har jag hunnit med: Att handla, kanske inte så jätteroligt men men..

 

Jag och Alexander har också jagat glassbilen (L) och vi gick stolta och nöjda hem med ett paket glass.   

 

Vad störigt det är med alla smileysar som finns, det hade varit mycket bättre om man kunde söka istället, om man vill ha en arg smileys söker man på arg bara.. Det tog aslång tid att hitta den med glassen till exempel..

 

Hejdå! /AmAnDa.

Av Amanda - 9 juli 2012 15:47

Ja, jag ska dit på Onsdag.


Ville bara säga det! Hejdå /AmAnDa.

Av Amanda - 9 juli 2012 15:13

Heeej nu kommer jag med ny design nu igen! 

Ni han nog inte tröttna på den gamla? JAG GJORDE DET!!   

På den nya finns bara bilder på Musslan, så ska det va!

 

Ha det bra!

/AmAnDa.

Av Amanda - 9 juli 2012 14:29

Hej! Idag har det inte hänt mycket alls. Jag har rengjort alla mina borstar, mina benskydd och alla mina grimmor ;)

Det blev faktiskt ett riktigt snyggt resultat! Och mina ridstövlar glänser som bara den! 

 

Nu videochattar jag med Ellen :)

 

Och så har ju Falsterbo Horse Show börjat!! :D :D

Jag får välja vilken dag jag vill dit. Men jag har ingen aning! :/

fredag kanske? Eller torsdag? Inte på helgen, då är det ju så många och eftersom jag och mamma

har sommarlov så kan vi komma vilken dag som helst! :D

Det är bara ett problem: Jag vet fortfarande ingen häst! :O förra sommaren pratade

vi lite med AW sporthorses.. De tyckte jag skulle komma på deras Camp ridläger. Eller

hyra en häst. Det tyckte jag med, men inte mamma. Tror jag i alla fall. Det jag tänker på

är att vi kan fråga dom istället för att maila. De kanske har Acora eller Lussan eller nån annan uthyres! Hoppas det i alla fall!   

Sen tänker jag också köpa allt till hästen i strl cob för om jag skulle ha en c-ponny passar det, och det passar också till små d-ponnys, som jag kanske också kan ha! Så så är det.

Enda problemet är att jag inte vet vilken färg det ska vara på grimmor och schabrak för att det ska bli snyggt, men det är I-landsproblem, eller hur!? ;) :p Hoppas bara det blir NÅGOT överhuvud taget.

 

Hejdå! /AmAnDa.

Av Amanda - 8 juli 2012 23:41

Hej igen! Egentligen hade jag inte tänkt göra fler inlägg idag men det har hänt en del.

Jag har suttit framför datorn på förmiddagen. Gizmo kom hem idag (hon bodde i Malmö när vi var bortresta) hon hatar att åka bil och blir lätt åksjuk, trevligt! :/ Hon verkade glad att vara hemma igen i alla fall.  Här är en bild på henne:

 

Klockan 9 åkte jag och mamma för att tömma mitt skåp på Torns.   

När vi lastat in allt i bilen gick vi ner för att hälsa på hästarna. Vi fick en glad överasskning

från Pluto. Han lyfte huvudet när vi ropade på honom och stod länge och tittade. Han gnäggade till och med. Sedan gick vi ner till småhästhagen. Alla var glada och kom genast fram för att hälsa. Det verkar som att Musslan förlorat hennes makt, nu är det Grim som regerar! Kanske lika bra det, för nu har hon ju skor på bakhovarna också så det skulle inte bli så bra om hon sparkade. Jag och mamma märkte att Grim var ganska liten han med. Så jag skulle växa ur honom till våren, om jag skulle fått honom dvs. Jag har kommit över det lite, men jag tycker ändå inte det är rättvist. Liksom vad ska jag ha? Mamma kommer nog maila med AW så hoppas de har någon bra. Musslis var jätteglad och söt som vanligt.

Åh vad jag saknar henne! Flower och Florens fick också lite kramar och klappar. De var också glada och gosiga, som vanligt. Visst saknar jag inte Florens lika mycket som Musslan men en liten del i mig saknar henne ändå. Hon är ju min lilla shettis! Eller hon ÄR inte, hon VAR. Hursomhelst övade jag och Musslan kommandon. Hon är väldigt duktig på frihetsdressyr. Men bara när hon själv vill. Hon gick liksom efter mig! Och hon stannade när jag stannade, gick till höger när jag gjorde det och till vänster när jag gjorde det. Fantastiskt! Jag tror att hon följde efter mig för att hon känner sig övergiven och ensam. Och hon kanske till och med saknar mig, vem vet!? Jag saknar i alla fall henne, mycket.

Det är ju tur att hon står kvar på Torns, liksom Flower, Florens och Pluto. Så jag kan hälsa på dem så gott som när jag vill =) Nu måste jag nog sova, klockan är 5 i 12.. Hehe!

Men jag är inte trött. Har varit inne på facebook nu och lagt upp foton från The Sims 3 husdjur och svarat på frågor (jag älskar facebookfrågor) Jag brukar svara Gandalf på de flesta :p egentligen är han inte så speciell men på facebook är han jättepoppis (tydligen) så då måste man ju bara gilla han!   

Nu ska jag läsa tror jag!

Ses /AmAnDa.

Av Amanda - 8 juli 2012 15:52

Jag tänkte ha en bildbomb nu. Tema: Musslan.

Saknar henne så! 

Denna bildbomben innehåller viktiga minnen från det fina året med henne.

Det är både filmer och bilder och det kan också vara bilder från PiZap.

 Första dagen.  Mysstund <3  

           Fo                                       

 

Tävling felfri! Bilden ovanför filmen är innan jag började.

 

 

/Amanda.
     

 

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards