Amanda ek

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Amanda - 22 juli 2012 21:47

Hej! Idag har jag haft en så kallad Sandradag. På såna dagar har man ALLTID roligt. Vi två hittar alltid på nått :D det är det som är så bra med oss. :) vi är bara helt bäst och oemotståndeliga (stav).

 

Dagen började med att... Eller ja det har jag redan berättat.

Såhär då: Jag cyklade till Torns och mötte Sandra. Vi satt och pratade sjukt länge, om torsdagshoppningen och grupperna och om jag inte får Acora och om Frodo inte blir ridskolefri och så om hennes gips.

 

Sen gick vi och hälsade på Musslan, Flower, Florens och Grim. Musslan var så söt! Grim var jätteskygg, man fick inte klappa honom ens, undrar vad som har hänt, något måste det väl va? 

Sen gick vi vidare till en häst vi TRODDE var Pluto men som var en asstor häst från Axelgård. Sen hittade vi Pluto i en vallhage, i ett skjul <3 han var också jättesöt, som Musslan. Kunde knappt gå därifrån.

Vi fotade också väldigt mycket, kom hem med 181 bilder! Jag har INTE rensat! ;) 

Vi gick tillbaka till stocken och bestämde att vi skulle cykla hem till Sandra (hon gick cykla trots gipset). 

När vi var hemma hos henne gjorde vi följande:

*FOTADE MASSOR!!!

*Var ute och gick (Y)

*Plockade massor körsbär!! :D :D

*Åt lunch

*Åt middag

*Kollade på Hööks hemsida

*Skrattade & hade kul

*sms:ade ;) :p

*Kollade på http://nellieberntsson.se/

*Gungade

Det var typ det vi gjorde.

 

I nästa inlägg kommer bilderna!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 22 juli 2012 11:23

Hej! Jag har typ vaknat för inte så länge sen. Mitt getingstick kliar sjukt mycket!! :s :( när jag läste fick jag sms av Sandra. Jag fick skynda mig att logga in på Facebook ;) och klä på mig och borsta håret. Och sen bestämde vi att vi skulle ses på Torns för att fota. Vi båda älskar att fotografera!

Så vi ska ses på Torns ganska snart och jag har inte ätit frukost! Sen är vi båda lite skadade så vi kan inte cykla, eller jag kan cykla.. ;)

 

/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards