Amanda ek

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda - 24 juli 2012 23:00

Vintertäcke för bara 299, org pris: 599


Regntäcke för bara 384, org pris: 549



FYNDA!!!!!!!!!

Av Amanda - 24 juli 2012 22:58

Denna modell av ridbyxor känns inte rätt. Ridbyxor ska vara tajta!? Eller? Har jag helt fel? Tycker i alla fall inte de är fina. ;p


/AmAnDa.

Av Amanda - 24 juli 2012 22:50

Dessa ridbyxor är ju assnygga!


Tycker om enkla modeller. Vill ha både röda och vita. :) Kanske kan önska mig de vita till jul och köpa de röda själv? Har redan blå ridbyxor ;) har haft väldigt många men röda har jag aldrig, kul o pröva! 

Tror de är nya.

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 24 juli 2012 22:40

Tja bloggen!   

 

Detta har hänt sen senaste inlägget:

 

*Vi har invigt den nya grillen, NYTTIG hamburgare, bra eftersom jag håller på att träna! ;)

*Jag, mamma och Alexander har varit ute och gått på andra sidan tågstationen.

*Vi har spelat Tjuv och Polis spelet. Köpt idag. Gick tyvärr sönder men lagade snabbt med lite tejp :) Det var väldigt roligt. Har ju spelat på fritids, men det var så länge sen (går inte på fritids längre, slutade för 2 år sen). 

Lite bilder ;)

 

Det var faktiskt väldigt lite :o brukar vilja göra långa inlägg men aja.

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 24 juli 2012 17:58

Hej bloggen!

Tidigare idag: Dagen började med att jag vaknade liite sent, cyklade till torns, letade efter Sandras nycklar, cyklade till vår "joggingrunda". Vi gjorde situps (stavning) men först av allt sprang vi ner och upp och upp och nerför en stor backe.

Vi tränade också på att sitta i 90 grader. Idag klarade Sandra 1 min och 12 sek tror jag och jag klarade faktiskt 1 min och 5 sek! Sen stoppade Sandra, så jag kanske hade klarat 5 sek till? Aja det var så mycket bättre än igår i alla fall!

Sen gick vi hela rundan för att värma upp. Efter det var det bara att sätta igång! Fett vad jobbigt det var! Det var såå varmt att jag tänkte "jag kommer nog inte överleva, men om jag dör är det i alla fall inte för att jag bara åt på MC`Donalds (stavning). :) vi sprang de två skuggigaste längorna , men två gånger. Det motsvarar ett varv :) När vi var påväg tillbaka samma väg vi kommit började jag bli allvarligt trött. Och vid den sista svängen hade jag god lust att lägga av, men jag sprang vidare och till slut nådde jag fram och tur var väl det, ett helt varv! :D Jag var helt slut och kunde knappt prata, inte Sandra heller ;)

vi stretchade också (stavning). 

 

Cyklade hem till Sandra. Åt en isglass och solade lite. :) det var så varmt! usch jag gillar inte när det solen gassar så mycket. :s det ibland att jag får ont i huvudet. Kanske har pyttelite migrän.

 

Hemma hos Sandra:

*Äta glass och hallon

*Sola

*Läsa Julia tidningar

*kolla lite på Hööks

Ja typ det. Jag skulle ju klippa mig också. Så vid 15:30 kom pappa och hämtade mig.

 

Bild på mig som nyklippt:

Fint?

 

Just nu: Sitter och bloggar, chattar, kollar lite bloggar och är inne på Facebook. Det är sjukt varmt! :S :/

 

Imorgon: Imorgon ska jag och Sandra som vanligt tydligen ses på Torns. Men vi ska hem till mig. Vi ska jogga som vanligt tydligen :p och sen ska vi spela mitt Wii spel, Wii Fit plus. På det spelet kan man jogga och göra spel som är ansträngande, tro mig! Lite bilder:

Detta är jättekul, har klarat hela det spelet :p

Yoga ;) 

Själva paketet. Brädan känner av när man gör rätt och när man gör fel så då förlorar man ju. :) väldigt bra!

Denna är också kul, man ska kasta snöbollar på fienderna och sen ska man undvika att själv bli träffad.

 

Bloggar mer sen, för nu gastar mamma att middagen är klar. 

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 23 juli 2012 20:14

Hej! Idag har jag ju också varit med Sandra. Vi skulle ses på Torns ju men jag mötte henne vid Axelgård istället (vi båda gick så det tog dubbelt så lång tid). Sen gick vi till mossen tror jag det heter, det är ett naturreservat typ och så finns det kor och det är bra rundor om man vill träna upp konditionen. Vi tävlade om vem som kunde sitta längst i 90 grader. Fett jobbigt! Sandra klarade 1 minut och 30 sek typ och jag klarade 20 sek ;) jag är såå duktig! Nej men det är inte min grej.

Efter det skulle vi se hur långt vi orkade jogga. Vi trodde vi skulle orka 1 fjärdedel och blev riktigt förvånade när Sandra orkade 3/4 delar och jag nästan 3! Jag trodde verkligen inte ens att jag skulle orka 1/4 del! ;D :D så det är ju bra!

Vi har bestämt att träna typ varje dag under sommarlovet. Om inte hennes arm var gipsat och det inte fick bötas skulle vi klart dra till Källby. Jag är inte jätteförtjust i vatten men det är alltid roligt med en kompis.

 

Efter motionsrundan var vi helt slut, orkade knappt resa oss. Vi bestämde att min mamma skulle hämta oss och köra oss hem till mig. 

 

Hemma hos mig gjorde vi följande:

*Åt massor med vinbär!!

*Hoppade stutsmatta :D

 

Det var vara det för vi skulle passa ett tåg in till stan. Jag hade aldrig åkt tåg förut utan nån vuxen ;p men nu har jag det! ;) 

På stan gjorde vi:

*Gick till Ebbas café

*Gick till nån affär, kanske Håkanssons, kommer ej ihåg! ;)

*Gick till Body Shop

*Gick till H&M

*Gick till Cubus

*Gick till Gina Tricot

*Gick till nån teaffär :p

*Köpte glass, gott!

*Chillade :)

 

Det tog typ 4-5 tim! :o ;) jag köpte inget för jag hade inte med mina pengar. Sandra köpte nått linne på Gina. 

Sen gick vi till Botulfsplatsen. Träffade Sandras mamma och hennes 2 syskon vid bussen. De hade varit på Källby.

Bodde jättenära Källbybadet innan och hade gympa i deras brottningslokal på min förra skola (kom igen den är så liten att man inte kan göra något utan typ spökboll och innebandy). Vi har vi på en jättestor lokal, Tornhallen. Där kan man göra ALLT! Det finns basketkorjar, fotbollsmål, innebandymål, king-out plan, höjdhopp, madrasser, "bockar", friidrott saker, jättemycket bollar, pingisbord att plocka fram, badmintonplaner och massor mer!

Det finns också en uteplan med fotbollsmål, längdhopp, tennisplaner man kan hyra och ja typ det. Vi har haft brännboll där också. :) det är kul! Mitt lag har NÄSTAN alltid vunnit :D jag har gjort Home run några gånger, inte mer än 5. Sist vi spelade var jag sjukt nära på att göra en, men nej! :( :s

 

Imorgon ska jag:

*Klippa håret

*Motionera med Sandra igen 

*Vara med Sandra och hitta på nått kul, plundra körsbär igen kanske? ;)

 

Det kommer bli kul!

Bjuder på lite bilder innan jag slutar. 

 

Lilla Flower! <3

  Foto: Sandra.

  Foto: Sandra.

Sandra är en asbra fotograf, bevis: (tänkte avsluta nu men ja kan lika gärna göra lite reklam till hennes blogg som är http://livetsomsandra.blogg.se/).

Fin Pluto!

 

 

Hon är också bra på att redigera bilder, bevis:



 

Så :) nu blir nog Sandra glad! =)

 

Har kommit till nivå 9 i My Horse, glad!! :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 23 juli 2012 00:00

     

Du är den sötaste jag vet!!

 ILY!!   

Lilla söta Grim.  Sötnosisarna Flower och Florens. Stackarna har inga fodervärdar längre! :(    

Pluto i sitt skjul.       

Han e sååå söt!!   Älskar hans färg så mkt! <3 

Puss på dig!! Sötis!! <3 

                 

     Sandra desperat efter körsbär.... Märker inte The Brännässlor ;p

   Haha stola efter 2, sen 4, grenar med körsbär. Snacka om körsbärsplundrarna nr.1 !!

Sandra med sitt gips :( stackars hon kan ju inte bada och hon har sagt att hon är som ett vattendjur eller nått! Hon MÅSTE få bada, så dethär är en stor plåga hon går igenom ;).


Imorgon: Ska jag vara med Sandra igen, vi ska träffas på Torns vid 11. Sen ska vi jogga hem till henne. Hoppas jag orkar med min bad kondition! ;/ det får jag palla. :)

 

Skriver mer imorgon kväll (kommer nog inte hinna blogga innan eftersom jag är en sömntuta och tycker det är illa nog att behöva gå upp vid 10 för att gå halv 11, det är ju SUMMERTIME NOW!!!?)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 22 juli 2012 21:47

Hej! Idag har jag haft en så kallad Sandradag. På såna dagar har man ALLTID roligt. Vi två hittar alltid på nått :D det är det som är så bra med oss. :) vi är bara helt bäst och oemotståndeliga (stav).

 

Dagen började med att... Eller ja det har jag redan berättat.

Såhär då: Jag cyklade till Torns och mötte Sandra. Vi satt och pratade sjukt länge, om torsdagshoppningen och grupperna och om jag inte får Acora och om Frodo inte blir ridskolefri och så om hennes gips.

 

Sen gick vi och hälsade på Musslan, Flower, Florens och Grim. Musslan var så söt! Grim var jätteskygg, man fick inte klappa honom ens, undrar vad som har hänt, något måste det väl va? 

Sen gick vi vidare till en häst vi TRODDE var Pluto men som var en asstor häst från Axelgård. Sen hittade vi Pluto i en vallhage, i ett skjul <3 han var också jättesöt, som Musslan. Kunde knappt gå därifrån.

Vi fotade också väldigt mycket, kom hem med 181 bilder! Jag har INTE rensat! ;) 

Vi gick tillbaka till stocken och bestämde att vi skulle cykla hem till Sandra (hon gick cykla trots gipset). 

När vi var hemma hos henne gjorde vi följande:

*FOTADE MASSOR!!!

*Var ute och gick (Y)

*Plockade massor körsbär!! :D :D

*Åt lunch

*Åt middag

*Kollade på Hööks hemsida

*Skrattade & hade kul

*sms:ade ;) :p

*Kollade på http://nellieberntsson.se/

*Gungade

Det var typ det vi gjorde.

 

I nästa inlägg kommer bilderna!

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards