Amanda ek

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda - 26 juli 2012 23:22

Skriver detta angående min katt, Gizmo. Idag har hon haft en helknäpp dag. ;o

 

Började med att jag kom gående mot henne med händerna över huvudet och sa "heeeeej Gizmo!"

och stirrade på mig sen gapade hon och kutade iväg under vårt trädäck. Snacka om konstigt!

 

Sen nu har hon rivit pappa. Inte så mycket men lite. Det är i och för sig inte konstigt för så kan hon göra lite då och då. 

 

Och så springer hon omkring istället för går. Hon liksom verkligen springer! Som om hon är jagad eller något. Hörde precis mamma och Alexander prata om att hon sprang förbi.

 

Hoppas hon är lite lugnare imorgon :p

/AmAnDa.

Av Amanda - 26 juli 2012 23:00

Vill ha meeeer kommentareeeer!!! :D

så kommentera då! Inga taskiga dock! 

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 26 juli 2012 22:29

Kanske lite onödigt inlägg men men! 

Bilder jag gjort idag från Picmonkey. Älskar det!

             


/AmAnDa.



Av Amanda - 26 juli 2012 20:43

Tja bloggen!

Det har varit en sjukt varm dag idag. Har varit på stan och shoppat mycket! ;D


 

Tidigare idag:


Dagen började med att jag vaknade typ 10:30, läste några kapitel i mina två böcker;

Vinna eller försvinna av Joanna Campbell. En i serien Fullblod, älskar den serien. Finns typ 55 böcker nu. Har alla ;) Det där är kanske bok 25 ?

Den andra är Jakten på sanningen. Den senaste boken i Gåvan. Den är jättebra och spännande! :D älskar den serien! Finns kanske 5 böcker änsålänge. Har alla dem också;) nämen jag är en BOKNÖRD!

 

Sen gick jag upp ca 11:30.

Typ klockan 1 tog vi tåget in till stan.  med pågatåget ;D

såhär såg det gamla ut: Hade TYP glömt det! :O

Ja men sen gick vi till Kicks först. Köpte detta där:

Hårmascara blå och rosa. 129 kr styck.

Typ en sån färg, lite ljusare,

Knallrosa <3

Kommer inte ihåg den sista färgen :p har plockat undan dem så kan inte kolla. :/

 

Efter det gick vi till stationen. Mamma har sin frisör där. Jag och Alexander gick till Jättekul och köpte present till min kusin.

Sen gick vi till Synsam. Mamma skulle beställa nya glasögon. Tyckte hon skulle ha såna här,

 Ja, som han:  Men det gick ju inte ;)

Jag köpte nya skor. Ville ha svarta men det fanns inte i min storlek :( Bild: Bara för det hittar jag inte det.. Men typ såna här, fast fler remmar:

Jag köpte nån konstig Sims 3 expansion. Eller det är sjukt svårt att förklara, hoppas en bild hjälper:

Typ nån sån. Köpte på Game. De har asmånga Sims 3 spel, en hel hylla! :D fanns alla expansioner. ;D

Var helt slut sen! Tog tåget hem. Packade upp. Satt vid datorn (Y) och hoppade stutsmatta efter det. 

Har jag en fotoblogg? Det är väl som en fotoblogg det jag har? Eller? Jag har nästan ALLTID minst en bild per inlägg. Många inlägg per dag också. Nu har jag ju som en utvärdering av dagen, Tidigare idag, just nu och senare/imorgon. :) nöjd med det.

 

Just nu:


Sitter i soffan, håller på att redigera bilder. Satt ute innan, on the stutsmatta, men sen kom Alexander och började hoppa så då kan man inte vara kvar (min älskade dator kan ju bara flyga iväg?!) så då gick jag in. Tänkte presentera mitt favoritspel, eller näst favotitspel (1:a är Sims!)

MY HORSE AND ME 2!! :D :D :D :D har klarat hela spelet typ 2 gånger men men.

 

Det jag gillar med spelet: Att det finns så många tävlingar och att det är ganska enkelt i början, men sen blir det svårt i hoppningen. Gillar också att man kan bestäma hästens namn och färg på man och svans. Hästarna är så verkliga och det finns mycket utrustning att välja mellan.

 

Det jag inte gillar med spelet: Riktigt svår fråga! Kanske att man inte kan köpa utrustning till hästen, man kan ju få pengar när man vinner en tävling. Och så lite fler tävlingsbanor i både hoppning, fälttävlan och dressyr. Och kanske lite mer utrustning. Då hade det varit perfekt. :D

 

Lite bilder:

Led hästen dit du vill: Rida fritt, rida lektion eller tävla.

Spela roliga minispel i friläget.

Rid din häst!

Se efter hur din häst mår. Behöver den mat eller en rykt?

Bestäm hästens utrustning (från början finns endast brun, svart och lila sadel att välja mellan!)

Skräddarsy din karaktär.

Klappa hästen!

Tävla dressyr!

Tävla fälttävlan!

Tävla hoppning!

Duscha hästen!

 

Du kan spela My horse and me 2 på PC, Nintendo DS, Wii och Xbox 360.

Det finns också My horse and me. Bild:

Fast det är inte bra! I alla fall INTE på Wii! Jag har det hemma, går inte att styra hästen, den gör tvärtemot man ber den om! Astrist!

 

Senare/imorgon:


Jag hann ju inte med att träna idag, så det får bli en dag man bygger muskler.

Imorgon ska nog ta det lugnt, det kommer bli en lång och varm dag! ;/ nice!? tycker inte jag!

Har tagit av mina lösnaglar :/ så nu kan jag hålla på att måla naglarna igen! (L).

Nu ska jag redigera bilder och äta blåbär och hallon som vi köpt idag. :)

 

En bild på allt jag köpte:

 

 

Vi ses! /AmAnDa.

 

 

 

 

 

 

 

Av Amanda - 25 juli 2012 18:04

Hej! Har precis gjort klart en Skyladerfotobok från Expert med Alexander.

Det är sjukt varmt häruppe! Hatar sommaren för denna dödliga värme ^^ ;( :/

 

Hejdå!

Av Amanda - 25 juli 2012 16:52

Hej igen! Jag sett att jag fick fler bloggläsare idag. :) fortsätt att kolla min blogg! :D <3


Idag: Har jag GÅTT till Torns och mött Sandra. Mötte henne i skjulet med Pluto. Han visiterades

Vi gav honom massor med äpplen. Eller ja vi slutade när vi insåg att han skulle bli dålig i magen. ;) jag gav ett var till Fighten, Bodil, Humle och Gunnar. Och ett till till Plutte ;)

Sen gick, för vi var tvugna att lämna kvar min cykel igår och Sandra lämnade sin på Torns. Vi gick hem till mig.

 

Väl hemma hos mig gjorde vi följande:

*Åt massor med vinbär

*Bakade vinbärskaka

*Åt vinbärskaka

*Spelade Wii fit plus

*kollade http://nellieberntsson.se/http://www.facebook.com/ och http://www.hooks.se/

*Hoppade stutsmatta (gammal bild!)

Haha Sandra då ;D

Hon var väl sådär på Wii Fit plus ;) fast eftersom det var första gången var det bra!

Vinbärskakan var supergod, vi åt upp hela :D

Såg TYP ut så ;D

 

Just nu: Sitter och bloggar  om vad som hänt (Y) och äter frusna hallon som snart inte är frustna längre. Det har varit SÅ varmt!

Jag och Sandra var ju inte ute och sprang men vi har spelat "bantningsspel" typ. Vi körde yoga ;D det var kuul!! Både jag och Sandra hade bra poäng på balansövningar. Kommer från ridningen?

 

Imorgon/senare: Ska inte vara med Sandra då :( hon ska till sin pappa i Norrland i en vecka. :(

Så får väl träna ensam då.. Antagligen blir det Wii Fit plus. ;) Det är kul men svettigt.

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 24 juli 2012 23:21

Vill ha detta fett mkt, har inget hopp ÄN ;) :D

Av Amanda - 24 juli 2012 23:05

       

Dressyrschabrak Favourite Showmaster® 

Nu 114 Kr 
Förr 229 Kr



Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards