Amanda ek

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Amanda - 10 juli 2012 23:53

Tjena.... Godnatt!


Nu är jag ganska trött, klockan är redan 12:00.

Om nån kollar in min blogg 1 min över 12 räknas det som 2012-07-11

hahaha märkte det igår :p

Eftersom det inte är Falsterbo imon kommer jag bara slappa och blogga, som vanligt alltså.

Men ååh vad jag saknar hästarna! Om det bara kunde dyka upp något, vad som helst är bättre än nothing!

DET är det ändå jag tänker på just nu... Jag kommer aldrig överleva detta!! :((

Har sett 3 Kompisar på nätet. Har sett alla avsnitt flera gånger (Y) man tröttnar liksom inte!



PS! Min nya datormus är SUVERÄN!! :D :D

I love this! :P :D

Nu är klockan prick 12 så om nån ser detta nu räknas det som imorgon! ;p

Ja, nu är den 1 minut över 12, häftigt :o


//AmAnDa.


Av Amanda - 10 juli 2012 20:30

Hej! Idag har jag hunnit med att: Åka in till Jula och Ö&B och hjälpa Alexander rensa hans rum.

 

Vi åkte in till Jula först. Pappa ville köpa en till soptunna (L) och jag och Alexander var mest ute efter nya lådor.

Pappa hittade ingen soptunna :p och inga bra lådor heller för den delen.. Det fanns snygga lådor med lock.

Men så passade inga lock, super!   Så vi gick in på Ö&B istället. Där hade de en soptunna OCH bra lådor med lock som PASSADE. Plus att jag hittade en jättesnygg datormus, Bling Bling! För bara 130 kr! Den funkar jättebra!

Bild:

 

Snygg vaa? :p :D

 

Sen har jag också hjälpt Alexander att rensa hans rum (han har jättemycket saker) och det blev riktigt

snyggt! Så nu ska jag nöjd sitta och titta på tv med en glass i handen.

 

PS! Jag ska till Falsterbo på fredag istället, ändrade planer! ;)

 

//AmAnDa.

Av Amanda - 10 juli 2012 13:36

Imorgon = Falsterbo Horse Show! 

Jag ska ju engetligen dit med Sandra men hon ska inte dit imorgon så då går det väl inte.. Hon campar där, avundsjuk!?

Fast camping är inte riktigt min grej, jag gillar inte mörker, hatar alla spindlar som kommer på natten och alla småkryp som kan komma in i tältet, och sen har jag väldigt lätt att vakna så jag hade nog varit vaken hela natten av ugglor och andra läbbiga ljud XD


Här är en lista på det jag vill köpa i Falsterbo:

*Ridbyxor

*Hårnät

*Vit tävlingsskjorta

*Hoppspö

*Ludd, vitt, rött och blått

*Schabrak, brunt

*Huva, brun

*Benskydd, bruna.

*Nya ryktsaker

*Pannband

 

Men såklart är halva nöjet att hitta andra saker också. :)

Idag ska jag inte göra något, igen, så det kommer nog komma många blogginlägg och kanske

en bildbomb också!

 

Hejdå

 

//AmAnDa.

Av Amanda - 10 juli 2012 00:09

Aa nu tänker jag sova. Igår kunde jag inte sova förrän 2 på natten.. Jag bor på andra våningen i vårt hus, i LOFTSÄNG

så det bli asvarmt! :s :/ hoppas det bli lättare idag! 


Godnatt alla bloggare! <3


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards