Amanda ek

Alla inlägg under juli 2012

Av Amanda - 22 juli 2012 11:23

Hej! Jag har typ vaknat för inte så länge sen. Mitt getingstick kliar sjukt mycket!! :s :( när jag läste fick jag sms av Sandra. Jag fick skynda mig att logga in på Facebook ;) och klä på mig och borsta håret. Och sen bestämde vi att vi skulle ses på Torns för att fota. Vi båda älskar att fotografera!

Så vi ska ses på Torns ganska snart och jag har inte ätit frukost! Sen är vi båda lite skadade så vi kan inte cykla, eller jag kan cykla.. ;)

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 21 juli 2012 12:11

Hej! Jag har blivit getingstucken :( för tredje gången i mitt liv. Det gjorde asont! 

Började med att jag lyfte upp Gizmo. Då satte sig ett stort djur, en geting elr bi, på mitt långfinger.

Jag skakade snabbt av den, men det var för sent, den hann sticka! Det sved jättemycket och när jag kollade närmare såg jag att hela gadden satt kvar!! Mamma tog en pincett och petade ut den. Men det blev en liten bit kvar. En stund senare lyckades Alexander peta ut den med nageln. Just nu känns det inget.

Fattar fortfarande inte några saker: 

1. Varför dog den inte?? Den kröp omkring på golvet!

2. Var det en geting eller ett bi?

3. Satt den PÅ Gizmo? Varför märkte inte Gizmo det då?

 

Idag kanske vi ska till Nova lund. =)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 juli 2012 15:02

My horse är: Ett spel man kan spela på mobilen. Fast tror bara det gäller Iphonar (som vanligt). Jag har försökt ladda ner på min mobil men den hittade inte det.

 

Spelet går ut på: Inget speciellt, man går upp i nivå (finns upp till typ 50 och jag är bara i 7) och tävlar och tränar sin häst. Sen kan man också köpa saker till hästen, t.ex benskydd, huvor, täcken, schabrak, sadlar, träns, tyglar och stigbyglar. Sen får man ge hästen mat, rykta, köpa fler hästar, klappa, fota och dela på facebook.

 

Köpa till: Eftersom spelet är gratis måste de tjäna på det så då kan man köpa fler pengar och diamanter eller kristaller för riktiga pengar. Det är inte jättedyrt, 65 diamaner för 22 riktiga pengar som bara kommer med i mobilräkningen. :) 

 

Bilder:

Av Amanda - 20 juli 2012 14:36

Vill ha en vit Iphone 4s asmkt!! Alexander har en svart. Men jag tkr inte det är fint ;p men den är rolig att spela på!! ;)

Han istallerade ju My Horse till mig. Det är jätteroligt!

Svart = diss!

 

Vit=hiss!

 

Stör mig sjuk på att det finns så många skal till en Iphone, och inte alls många till Xperia!



Precis sån har jag, och det rosa och svarta skalet också.

Eller nja det var ganska många, men Iphone har ju så mycket mer ändå!!

Till Iphone 4s:

För er som gillar FC Barcelona! ;) 

Äkta Swarovski skal, såg såna på Falsterbo också, fett dyra!


/AmAnDa.

 

Av Amanda - 20 juli 2012 14:20

Hej! Nu har jag kommit på ett ganska bra bloggnamn, Amandiislife. Är ganska nöjd över det.

Amandalovehorses var så töntigt! Hade helst velat heta Amandalife men det var förståss upptaget, sånt namn är lätt att komma på!

Länkar till bra bloggar:

http://livetsomsandra.blogg.se/


 

http://ellenlive.devote.se/

 

http://jessicaahlgren.blogg.se/



http://nellieberntsson.se/


Vet typ inte alls många fler än så ;)

 

Ha det bra /AmAnDa.

Av Amanda - 20 juli 2012 13:27

  

Lite knäpp katt jag har? <3

Älskar hennes min!

Sötis och jag <33

Leker

Tycker jättemkt om denna

Gullet <3 <3 <3






Och vad vill du då? :p


Fin plats!

På stutsmattan

Leker <3

Haha ascool ju!!

Fick den!

Fotoqueen!

Naaw <33

Under bilen.

Gizmo då!

Usch!!

Klättrar <3


/AmAnDa. 


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards