Amanda ek

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Amanda - 12 juli 2012 23:37

Heej bara så vi vet premunerar jag på Penny girl, det hette Pollux innan. Egentligen är Pollux snyggare namn :p

Det är en hästbokklubb. Passar mig perfekt! Mm och så får man ett paket per månad. Fick det får juli idag. :)

Det innehöll:

*Ridläger på Sonnenhof bok 7 i serien, Den mystiska hästen av Andrea Wandel. 

*Gåvan bok 7 i serien, Jakten på sanningen av Angela Dorsey. 

*Miniväska som jag ska ha imorgon på Falsterbo.

*Tatueringar (falska)

*Klubtidning

*Nån väggprydnad som är överasskningen.

Bild på allt:

 



Jag har premunerat på det två omgångar, en gång när jag var 5 eller 6 år och fick böcker jag inte kunde läsa :p

och en gång nu. Jag har 3500 bonuspoäng och har väntat på en fin bonuspresent (de kostar 1000 st) och nu kom det äntligen fina schabrak!! :D :D tyvärr är färgen slumpmässig.. Hoppas på grön för jag har redan ett blått och två röda schabrak! Bild kommer!


/AmAnDa.


Av Amanda - 12 juli 2012 23:25

Det kommer bli måånga bildbomber på min blogg, för jag äälskar att fota, har en egen kamera, och äälskar att lägga upp alla på facebook. :) när jag och en kompis räknade på miniräknare räknade vi ut att jag har ca 1700 foton :o inte lite!

Jag såg att jag redan lagt ut 117 bilder på mindre än en månad. :))

Bildbomben startar NU

                                     


Det KANSKE kan komma lite filmer sen. 

Nu ska jag packa till Falsterbo. 

SHIT klockan är REDAN halv 12!! Då får det bli filmbomb imorgon eftermiddag/kväll. :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 12 juli 2012 22:45

Nu ska ni få höra vad Gizmo har fått för sig.

Hon kom glatt springande med nått grått i munnen.

Alexander: Gizmo har spytt upp en hårboll som hon springer omkring med.

Jag: Nää det är bara en leksaksmus..!

5 sek senare:

Jag: Eller om det skulle vara en leksaksmus skulle Gizmo inte tugga på den, och den går sönde! Nej, det är en RIKTIG mus!!

Jag, Alexander och mamma stod och såg på när vår katt åt en mus, nice!  Hon åt alls utan nått äcklig sak som såg ut som en mask. Nog om det!

Jag har tidigare idag deppat ihop typ 10 gånger över att jag inte kommer kunna rida längre, jag får inte tänka på det nu..

Och så har jag mamma och pappa åkt till tippen, till Viktoriastadium för att boka en badmintonbana, åkt och köpt kattsand, hämtat Alexander hos en kompis och handlat på Willys (tror det stavas så men är inte säker.)


Imorgon ska jag ju till Falsterbo :D det ska bli SÅ kul, ska prata med AW först så jag vet om jag borde spara mina pengar eller köpa upp till den häst jag snackat med AW om, Acora eller Lussan är väl de ända? Jag och mamma tycker mycket om Acora, Lussan är det ju inte heller fel på men hon är lite för stor (d-ponny) och Acora är typ lika stor som Pluto (138cm.)

Jag och Sandra har inte alls bestämt mycket, bara att vi ska ses nånstans och att vi ska bada.

Vi båda bär på stora problem, jag har ju ingen häst eller nån stallplats, och Sandras nya d-ponny Frodo måste gå i ridskola så han kommer typ förstöras (han har kanske aldrig gått i ridskola förut eftersom han varit med i SM)


Bild när jag passar Grim:

 


Aww det var för ett år sen.


/AmAnDa.


PS! Det kommer snart en bildbomb till!!




Av Amanda - 12 juli 2012 14:17

Vi ska prata med aw imorgon, på Falsterbo.Det är inte hästar jag oroar mig för, det är boxplats. Mamma sa att det fanns två lediga boxar med att det varTvå som var osäkra på om de vill ha boxarna. Jag hoppas såklart att de inte vill det men som med Grim har jag alltid otur. Jag kommer bli utan häst, det är inte så att jag inte försökt, det är det ända jag gjortpå så länge, ända sen mars faktiskt.Om jag inte får nån på torns finns det många andra stall, privatstall som mamma vägrar låta mig ha häst på. För Axelgård kanske har ? Men mamma säger att jag inte får ha en häst varje dag, det är för mycket..Det är mer än kört!! :-( det är för sent!

Av Amanda - 12 juli 2012 13:30

Hej! Dagen började med att jag vaknade 12:oo. Hehe ;) Men har man sommarlov får man gå upp när man vill!

Nu är klockan halv två :p

  

 

   

Taget idag.

 

Hejdå! /AmAnDa. 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards